یکشنبه ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ | Sunday 5 May 2024

” کرمان۱۴۰۰” ، آیت الله علی سعیدی نماینده ولی فقیه سپاه پاسداران انقلاب اسلامی صبح دیروز در مجمع بسیج استان کرمان با بیان روایتی از حضرت علی (ع) گفت : اگر می خواهید سیاهی را بشناسید باید سپیدی را بشناسید و شما نمی توانید به پیغام های قرآن چنگ بزنید مگر کسانی که این پیغام ها را […]

http://cdn.yjc.ir/files/fa/news/1393/6/15/2569458_507.jpg

” کرمان۱۴۰۰” ، آیت الله علی سعیدی نماینده ولی فقیه سپاه پاسداران انقلاب اسلامی صبح دیروز در مجمع بسیج استان کرمان با بیان روایتی از حضرت علی (ع) گفت : اگر می خواهید سیاهی را بشناسید باید سپیدی را بشناسید و شما نمی توانید به پیغام های قرآن چنگ بزنید مگر کسانی که این پیغام ها را نقض کرده اند بشناسید .

وی با طرح این سوال که چرا خواص عصر ما در مقایسه با خواص بعد از پیامبر اعظم چه کارنامه ای از خود بر جا گذاشته اند ؛ گفت : مردم امتحان خوبی دادند و  بر خلاف عملکرد مردم بعد از رحلت پیامبر که از مسیر هدایت خارج شدند و اولیاء الله را تنها گذاشتند مردم ما چنین اشتباهی را تکرار نکردند و در کنار رهبری ایستادند اما در رفتار خواص ما شباهت هایی را با عصر علوی می بینیم .

رهبران الهی نسبت به میراث بعد از خودشان نگران بودند

نماینده ولی فقیه سپاه پاسدارن ادامه داد : نگرانی و هشدار رهبران الهی نسبت به میراث بعد از آنهاست و تقریبا بسیاری از رهبران الهی که جنبه محوری داشتند نسبت به میراث بعد از خودشان نگران بودند .

سعیدی با بیان اینکه بیشترین نگرانی پیامبر اعظم نگرانی میراث بعد از خود بود ، گفتند: امام صادق (ع) به نقل از پیامبر اعظم می فرمایند ”پیامبر قسم یاد می کنند که آنچه در بنی اسرائیل اتفاق افتاد در امت من هم اتفاق خواهد افتاد و اگر ماری در بنی اسرائیل وارد سوراخی شد در امت من هم اتفاق خواهد افتاد.

وی افزود : روایت بالا ۲ پیام دارد :نخست اینکه حوادث تاریخ قابل تکرار هستند یعنی عاشورا تکرار شدنی است و باید مواظب باشید و پیام دوم این است که کلاه سرتان نرود.

نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی تصریح کرد: انبیا ابتدا به فرزندان و نوه‌های خود هشدار می‌دادند ، سپس به مردم خطاب می‌کردند که از میراث آن‌ها پاسداری کنید و خواص سومین گروه مورد خطاب انبیا بودند.

سعیدی گفت : علل نگرانی بعدی انحراف در سازکار انقلاب ،انحراف در نحوه انتخاب مدیران ،انحراف در مکتب ،انحراف در آیین و شریعت بود .

پست های حساس باید در اختیار نیروهای انقلابی باشد

وی خاطر نشان کرد : در جامعه همه مردم از انقلاب بهره مند می شوند ، اما پست های حساس باید در اختیار نیروهای انقلابی خودی باشد .

سعیدی با طرح این سوال که آیا خواص عصر پیامبر  اشتباهات بنی اسرائیل را دنبال کردند ، بیان کرد : برخی از خواص عصر ما بعد از آن همه توصیه های رهبران قبل از پیامبر و خود پیامبر و توصیه های معصومین هم باز آن اشتباهات علوی را با توان ۲ تکرار کردند.

وی تصریح کرد: نوع رفتار خواص با پیامبر اعظم (ص) و امیرالمومنان (ع) کاملا متفاوت بود ، مرزبندی کردند و گفتند پیامبر بنیانگذار مکتب و پیشکسوت است، اما علی جوان، بدون تجربه و تندرو است و امروز هم این مطالب از جمله بحث تندروی را در صحبت برخی از آقایان می‌شنویم.

جلوی کسانی که مصالحه می کنند باید  گرفته شود

وی ادامه داد : امروز هم  بعضی افراد که خالصانه دارند از انقلاب و ولایت دفاع می کنند ؛ تندرو معرفی می شوند ،این تندروی نیست آن کسانی که مصالحه می کنند باید جلوی آنها گرفته شود.

نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران افزود: مردم بعد از پیامبر به سه دسته تقسیم شدند ؛ یک دسته بر محور امیرالمومنین حرکت کردند که در راس آنها حضرت زهرا (س) بود و دسته دیگر طلحه و زبیر بودند و جمع دیگری ساکت ماندند و با عنوان میانه‌روها، میدان‌دار شدند و بزرگترین خیانت توسط این افراد صورت گرفت.

در دعوای بین حق و باطل نمی توان بازیگر بود

وی خاطر نشان کرد : در دعوای بین حق و باطل نمی توان بازیگر بود اما عده ای بازیگری کردند و مردم دچار تردید شدند و بنا نبود که تاریخ تکرار شود بنا بود که فرقی بین پیامبر و علی (ع) نگذاریم.

سعیدی بیان داشت : امروز ما که دنیا را متحول کرده ایم باید اهل بیت را اینگونه معرفی کنیم ما پرچم دار گفتمان و انقلاب و طرفدار اسلام ناب محمدی هستیم و اسلام از ما خواسته است که مبارزه کنیم.

وی گفت : عدم توجه به عناصر پشت صحنه در فتنه ها یکی دیگر از اشتباهات است و هر فتنه ای چند لایه دارد لایه اول پشت صحنه است که اگر امتی به عناصر پشت پرده توجه نکنن از آن ضربه خواهند خورد و دیگری عناصر روی صحنه و کف خیابان فتنه هستند که بیشتر دیده می شوند.

نماینده ولی فقیه سپاه پاسداران انقلاب اسلامی  تصریح کرد : بنیانگذاران ظلم و ظالم ۲ دسته اند که عده ای ظلم را پایه ریزی می کنند و عده ای دیگر ظلم را اجراء می کنند.

در فتنه ۸۸ به عناصر پشت پرده توجه نشد

وی گفت : در فتنه ۸۸  به عناصر پشت پرده توجه نشد و بیشتر  عناصر روی صحنه و کف خیابان معرفی شدند.

سعیدی یکی دیگر اشتباهات آن زمان را استحاله خواص دانست و گفت: طرف یک زمان روی منبر یک حرفی می‌زند و روز بعد حرف دیگری می‌گوید.

مطالب مرتبط

آخرین اخبار

تبلیغات

تاریخچه

تصویر برگزیده

جشن بزرگ دختران روزه اولی در انار

به گزارش ” انارما ” ؛ عصر دیروز ۱۹فروردین ماه جشن شکرانه دختران روزه اولی همراه با برنامه های شاد و متنوع در مهدیه امامزاده محمدصالح(ع) انار با حضور جمعی از مسئولین و معلمان برگزار شد. این ...

یادداشت های خصوصی