شنبه ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ | Saturday 4 May 2024

عدم آشنایی مردم با سیستم برخی بانک ها یکی از عوامل ربااست به گزارش انارما، حجت الاسلام ابراهیمی امام جمعه شهرستان انار در خطبه اول نماز جمعه این هفته با اشاره به برخی گناهانی که از انسان سر میزند و موجبات خشکسالی و عدم نزول باران را فراهم می کند گفت:ربا یکی از گناهان بزرگی […]

سخنان صریح ابراهیمی در نمارجمعه این هفته

عدم آشنایی مردم با سیستم برخی بانک ها یکی از عوامل ربااست

به گزارش انارما، حجت الاسلام ابراهیمی امام جمعه شهرستان انار در خطبه اول نماز جمعه این هفته با اشاره به برخی گناهانی که از انسان سر میزند و موجبات خشکسالی و عدم نزول باران را فراهم می کند گفت:ربا یکی از گناهان بزرگی است که متاسفانه در برخی موراد بدلیل عدم آشنایی کامل مردم  با سیستم برخی بانک ها  پیش می آید .برای مثال اینکه برخی بانک ها وامی را تحت عنوان وام کشاورزی به فردی میدهند وآن فرد با آن پول ماشین و یا خرج کاری غیر از کشاورزی میکند دقیقا مصداق ربا هست و گناه بزرگی است.

تفکر بسیجی یعنی مقاومت و استکبار ستیزی

ابراهیمی در ادامه با گرامیداشت هفته بسیج گفت:یاد و خاطره امام(ره) را گرامی میداریم که در سال ۵۸ به فرمان وی بسیج تشکیل شد و براستی این بسیجیان بودند  که در تمام دوران انقلاب و علی الخصوص دفاع مقدس جانانه از ارزش های انقلاب دفاع کردند.

وی افزود:هنگامیکه ما می گوییم بسیجی،  مراد تنها آن عده از عزیزانی که لباس بسیجی و یک بسیجی رسمی هستند نیست بلکه همه کسانی که در خود روحیه مقاومت ،استکبار ستیزی، ایستادگی در مقابل دشمن را داشته باشند بسیجی هستند و تا زمانیکه این روحیه بر جامعه حکم فرما باشد هیچکس نمیتواند بر ما زور بگوید .

برخی میگویند توافق در مذاکرات یعنی بهشت دنیا برای ایران

امام جمعه انار در ادامه با اشاره به سوم آذر روز به پایان رسیدن مذاکرات هسته ای گفت: متاسفانه یک عده ی معدودی در داخل با الگو گرفتن از رسانه های بیگانه میخواهند تمام سرنوشت ملت ما را به مذاکرات گره بزنند و اینگونه وانمود می کنند که اگر توافقی در مذاکرات صورت بگیرد بهشت دنیا متعلق به ایران خواهد بود و اگر مذاکرات به نتیجه نرسد جهنم در انتظار ملت ایران است.براستی این چه تفکری است و این تفکر  نتیجه ی  فاصله گرفتن از روحیه بسیجی است.

آمریکا دوست نمیخواهد ،آمریکا نوکر میخواهد

ابراهیمی در ادامه با اشاره به  فرمایشات حضرت امام در خصوص آمریکا گفت: آمریکا دوست نمیخواهد ،آمریکا خدمتگزار و نوکر میخواهد و آن هم نوکری که منافع ملت خود را به آنها بدهد و در عوض ذلت را برای ملت خود به بار آورد .

نخیر! مذاکرات معجزه نخواهد کرد

امام جمعه انار در ادامه خاطرنشان کرد: نخیر! مذاکرات هسته ای هیچ معجزه ای را نخواهد کرد و مسئولین امر مذاکره و دیپلماسی ما باید حواسشان باشد با حفظ همان روحیه بسیجی یعنی همان روحیه ای که تا به امروز ما را سرپا نگه داشته است در برابر خواسته های ظالمانه قدرت های ستمگر باایستند و از حقوق ملت ایران دفاع کنند.

سردار سلیمانی،استخوان گلوی دشمنان

وی در ادامه تصریح کرد:همین تفکر بسیجی امروز سرداری را پرورش داده که این سردار به تنهایی خار چشمان و استخوان گلوی  دشمنان شده است و  آن سردار قاسم سلیمانی است که از خداوند میخواهیم وجود این بسیجی خالص را حفظ کند.

مردم انار در مراسم نماز باران حضور پرشوری داشته باشند

حجت الاسلام ابراهیمی در ادامه به برگزاری نماز باران در عصر دوشنبه در انار هم اشاره ای کرد و گفت:از آن دسته از همشهریانی که توانایی روزه گرفتن دارند استدعا دارم تا روز دوشنبه با خلوص نیت به درگاه خداوند روزه بگیرند و با راز و نیاز خود را برای نماز عصر دوشنبه که نماز طلب باران است آماده کنند و از همه همشهریان عزیز  میخواهم حضور پرشوری را در این مراسم داشته باشید.

 

دیدگاه کاربران

غضنفر شنبه 22 نوامبر 2014 - 11:28 ق.ظ

خدا وکیلی راست میگه

آخرین اخبار

تبلیغات

تاریخچه

تصویر برگزیده

جشن بزرگ دختران روزه اولی در انار

به گزارش ” انارما ” ؛ عصر دیروز ۱۹فروردین ماه جشن شکرانه دختران روزه اولی همراه با برنامه های شاد و متنوع در مهدیه امامزاده محمدصالح(ع) انار با حضور جمعی از مسئولین و معلمان برگزار شد. این ...

یادداشت های خصوصی