جمعه ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ | Friday 3 May 2024

به گزارش انارما، دکتر سیداحسان منصوری مسئول شبکه دامپزشکی انار گقت:بیماری بروسلوز یا تب مالت یک بیماری عفونی قابل انتقال از دام به انسان است. این بیماری باعث سقط جنین در نشخوار کنندگان و علائم متنوع در انسان از جمله دردهای عمومی،تب و لرز شدید و غیره… میشود. وی در ادامه افزود:عمده ترین راه انتقال […]

http://img7.irna.ir/1393/13930618/81305336/81305336-5939360.jpg

به گزارش انارما، دکتر سیداحسان منصوری مسئول شبکه دامپزشکی انار گقت:بیماری بروسلوز یا تب مالت یک بیماری عفونی قابل انتقال از دام به انسان است. این بیماری باعث سقط جنین در نشخوار کنندگان و علائم متنوع در انسان از جمله دردهای عمومی،تب و لرز شدید و غیره… میشود.

وی در ادامه افزود:عمده ترین راه انتقال این بیماری به انسان از طریق محصولات لبنی غیر پاستوریزه است.لذا مصرف محصولات لبنی پاستوریزه در جلوگیری از این بیماری حائز اهمیت است. از دیگر راه های انتقال این بیماری به انسان تماس با ترشحات رحمی و جنین های سقط شده در دام های آلوده است.

دکتر منصوری نژاد در پایان به واکسیناسیون ۸۱۰۰راس دام سبک از ابتدای خردادماه تا اواخر آبان ماه سالجاری در دوبخش دولتی و بخش خصوصی بصورت رایگان اشاره کرد و خواستار همکاری همه دامداران با اکیپ های شبکه دامپزشکی شهرستان انار و جلوگیری از ورود دام قاچاق به دامداری ها شد.

آخرین اخبار

تبلیغات

تاریخچه

تصویر برگزیده

جشن بزرگ دختران روزه اولی در انار

به گزارش ” انارما ” ؛ عصر دیروز ۱۹فروردین ماه جشن شکرانه دختران روزه اولی همراه با برنامه های شاد و متنوع در مهدیه امامزاده محمدصالح(ع) انار با حضور جمعی از مسئولین و معلمان برگزار شد. این ...

یادداشت های خصوصی