جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ | Friday 26 April 2024

انارما : بدون شک با توجه به گستردگی و جذابیت کاذب شبکه های اجتماعی مختلف از جمله واتس آپ این روز ها در هر اداره ،نهاد ،سازمان و یا محفلی وارد شوید همگی سردر گوشی های موبایل خود فروبرده اند و به نوعی به تلفن همراه خود اعتیاد پیدا کرده اند. از طرفی شبکه های […]

آسیب شناسی شبکه اجتماعی واتس آپ

انارما : بدون شک با توجه به گستردگی و جذابیت کاذب شبکه های اجتماعی مختلف از جمله واتس آپ این روز ها در هر اداره ،نهاد ،سازمان و یا محفلی وارد شوید همگی سردر گوشی های موبایل خود فروبرده اند و به نوعی به تلفن همراه خود اعتیاد پیدا کرده اند.

از طرفی شبکه های اجتماعی از جمله واتس آپ که ماهیت و مدیریت آن توسط استعمارگران و سرویس های جاسوسی ضدانقلاب برملا شده است ،  توانسته قشر عظیمی از مردم اعم از کارمندان ، جوانان، کارگران  و حتی روحانیت را به خود جذب کند.

 براستی این جذابیت تا چه اندازه توانسته تاثیر مثبت بر روی افکار ،رفتار و عقاید مخاطبین واتس آپ داشته باشد.

مهم ترین مسئله و هدف دشمن در شبکه های اجتماعی راه اندازیجنگ روانی

متاسفانه این روزها عده ای سعی دارند با جنگ روانی برای مقابله با نظام اسلامی و حتی تشیع و همچنین بزرگان عهد باستانی ایران ؛وارد میدان جدیدی از بازی شوند، اما حربه آنان چیست؟؟

مطالبی که در نرم افزارهای مجازی تحت عناوین مختلف اعم از  “ اگر کپی نکنی ایرانی نیستی ” ،  ” اگر کپی نکنی شیعه نیستی ” ، “این را بخوان مشکلت بعد از چندروز حل میشود ” و … منتشر میشود ، متاسفانه تا حد زیادی توانسته مردم علی الخصوص جوانان را به کپی کردن و نشر مجدد اینگونه مطالب متقاعد کند .

اما محتوای اینگونه پیام ها چیست؟

با اندکی تامل در ماهیت این پیام ها  متوجه میشویم که اکثریت  آنها دروغ است و دست هایی پشت پرده این مطالب تخریب نظام مقدس جمهوری اسلامی را نشانه رفته است. شاید مهم ترین مسئله ای که دشمن در این زمینه آن را هدف خود قرار داده  مسئله مذهب و تفرقه انگیزی بین مسلمانان است و آنها سعی دارند با بزرگ نمایی اختلافات و انتشار عکس هایی که به مقدسات مذاهب مختلف از جمله شیعه و سنی توهین میکنند تفرقه و شکاف را در بین مسلمانان ایجادکنند.

برای مثال در روز های گذشته که هفته مبارک وحدت مصادف با ایام ولادت پیامبر اعظم (ص) بود مطلبی تحت عنوان تجاوز چندتبعه افغانی به یک دختر۱۶ساله ایرانی  در یزد،  در فضای مجازی بازتاب یافت  که  متاسفانه در بین گروه های واتس آپ و سایر شبکه های اجتماعی از آنجایی که زیر مطلب نوشته شده بود “شیعه نیستی اگر کپی نکنی ” ، “ایرانی نیستی اگر کپی نکنی” انتشار یافت و به نوعی حس تنفر و انتقام را دربین مردم ایران علیه اتباع افغانی  ایجاد کرد.

این خبر در حالی بود که مرکز اطلاع رسانی فرماندهی انتظامی استان یزد خبر انتشار یافته در شبکه های اجتماعی مبنی بر تجاوز افغان‌ها به دختر ۱۶ساله یزدی را تکذیب کرد .

و البته از این قبیل دروغ پردازی ها در گروه های واتس آپ کم نیست  و مطالب دیگری با هدف ایجاد شکاف و اختلاف بین دین اسلام و ماهیت آریایی ایرانیان در شبکه های اجتماعی بازتاب گسترده یافته  و در جای دیگر در گروه ها حرف هایی از اختلاس هایی زده می شود که در هیچ دادگاهی هنوز اثبات نشده است ( نمی گویم که اختلاس نشده است، می گویم اثبات نشده است) منتشر میشود.

یکی دیگر از آسیب ها،  رشد قارچ گونه ی گروه ها در شبکه های اجتماعی و بدنبال آن انتشار مطالب طولانی و خسته کننده به نوعی مردم را دلزده کرده و یکی از پیامد های نامطلوب این امر روی گردانی مردم از مطالعه مفید می باشد.

 

 

دیدگاه کاربران

حجت پنج‌شنبه 15 ژانویه 2015 - 10:20 ق.ظ

میگن تندرو و افراطی واقعن راس میگن خو اگه واتساپ نباشه ی برنامه دیگه، نشد sms ی چی واسه خودتون میگین

نسیم جنوب پنج‌شنبه 15 ژانویه 2015 - 1:26 ب.ظ

با درود وبا سلام برکسانی که محبت کرده بنوشتند پیام
افرین بر ان کسانی که ز معروف می نویسند هر کلام
من که نادان دور زمعروف می نویسم هر گپ وگفتار مدام
تو چرا چاپ میکنی عاقل اسیر و در عذابم صبح وشام
بنام خداوند بخشاینده و مهربان
زبان منطق وفلسفه گشت بیان
تن وجان خراب وبهار گشت خزان
نشان از تو دارم ز رنگین کمان
……والسلام…….

admin پنج‌شنبه 15 ژانویه 2015 - 1:30 ب.ظ

در پاسخ به حجت
با عرض سلام/ در این مطلب سخنی از بودن و یانبودن واتس آپ نبود بلکه نگاهی آسیب شناسانه بود بر محتویات پیام هایی که این روز ها در گروه های واتس آپ رد و بدل میشود

خطاب به نسیم جنوب پنج‌شنبه 15 ژانویه 2015 - 8:11 ب.ظ

شما چند میگیری که دیدگاهت ننویسی ؟؟ جان من بگو خودم پرداخت میکنم

نسیم جنوب جمعه 16 ژانویه 2015 - 1:53 ب.ظ

باسلام وبادرود برتو که هستی خریدار همه گفت وشنود
بر کسانی که توجه کرده مطلب چه شیرین برده سود
من زافکار دروغ وناقصم از خود گرفته فضل وجود
دود کنید اسفند برایم طاقتم طاق شد زنادان وحسود
اب زلال است ابر وباران .چشمه سار است هچو رود
من دروغش میکنم اینهمه نعمت همه رحمت چون ثمود
باتشکر والسلام برتو و مرد همام وپیرو خط امام
گر نبود معقول سخن از تو دعا ازما سلام
……….والسلام…….

همشهري یکشنبه 9 آگوست 2015 - 10:47 ق.ظ

سلام. فقط درود

نام و نام خانوادگی دوشنبه 11 ژانویه 2016 - 11:24 ق.ظ

نسیمووو تو اینجو هم هسی؟؟؟عجبااااا!!!

آخرین اخبار

تبلیغات

تاریخچه

تصویر برگزیده

جشن بزرگ دختران روزه اولی در انار

به گزارش ” انارما ” ؛ عصر دیروز ۱۹فروردین ماه جشن شکرانه دختران روزه اولی همراه با برنامه های شاد و متنوع در مهدیه امامزاده محمدصالح(ع) انار با حضور جمعی از مسئولین و معلمان برگزار شد. این ...

یادداشت های خصوصی