چهارشنبه ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ | Wednesday 1 May 2024

به گزارش انارما به نقل از بابک آنلاین؛ میثم یزدان پناه ابوسعیدی معاون سیاسی امنیتی فرمانداری شهربابک به همراه مهندس کمالی مدیر مجتمع مس شهربابک ظهر امروز در جمع کارگران معترض خاتون آباد حضور یافت و گفت: ما به دنبال حق شما هستیم ولی هر چیزی از راه قانون باید صورت گیرد. اگر یک ماه […]

http://www.babakonline.ir/uploads/news/%D8%AA%D8%AC%D9%85%D8%B943.jpg

به گزارش انارما به نقل از بابک آنلاین؛ میثم یزدان پناه ابوسعیدی معاون سیاسی امنیتی فرمانداری شهربابک به همراه مهندس کمالی مدیر مجتمع مس شهربابک ظهر امروز در جمع کارگران معترض خاتون آباد حضور یافت و گفت: ما به دنبال حق شما هستیم ولی هر چیزی از راه قانون باید صورت گیرد. اگر یک ماه جلوی فرمانداری هم بنشینید تا زمانی که خسارت به اموال دولتی، توهین به اشخاص و بر خلاف نظام کاری صورت نگیرد هیچ کس با شما کاری ندارد اما اگر بخواهد کاری خلاف قانون صورت گیرد طبق قانون با شما برخورد می شود. فکر نکنید ما نسبت به تجمع حساس هستیم

وی به صورتجلسه شورای تامین شهرستان در این رابطه اشاره کرد و افزود: مصوبات شورای تامین لازم الاجرا است و اگر مسئولین هم جابه جا شوند آن مصوبات باید اجرا شوند.

معاون سیاسی امنیتی فرمانداری شهربابک تصریح کرد: یکی از بندهای مصوبه شورای تامین شهرستان اطلاع رسانی به ۲۸۵ نفری که در شرکت مس مشغول به کار هستند و وضعیت شغلی آنها نامعلوم است جهت شرکت در آزمون می باشد

وی افزود: افرادی که شرایط ثبت نام دارند اگر به عنوان اعتراض ثبت نام نکنند اولین کسانی هستند که به حق خود ظلم کرده اند. ضمناً آزمون اخیر امتیاز خاصی هم برای شما قائل شده لذا در این آزمون شرکت کنید.

هیچ یک از کارگران از کار خود اخراج نمی شوند

ابوسعیدی اخراج کارگران را تکذیب کرد و گفت: در کمیسیون کارگری تصویب شده که حق اخراج هیچ یک از کارگران برای شرکت ها وجود ندارد و در پرژه  های جدید هم از بین همین افراد، نیرو جذب می شوند .

وی افزود: مس هنوز کارش در شهرستان تمام نشده و افرادی که شرایط ثبت نام را نداشته اند از طریق آزمون های دیگر که ممکن است شرایط لازم را کسب کنند به کار گیری می شوند.

معاون سیاسی امنیتی فرمانداری شهربابک خواستار تمکین از قانون شد و گفت: شما افرادی نیستید که به دنبال اغتشاش باشید. لذا اگر از طریق قانون جلو بروید ما شما را حمایت می کنیم.

وی تصریح کرد: از بین ۲۸۵ نفر ۷۰ الی ۸۰ نفر شرایط ثبت نام ندارند. لذا دیگر افراد که شرایط دارند اگر ثبت نام نکنند به حق خود ظلم می کنند.

مهندس کمالی مدیر مجتمع مس شهربابک در ادامه به علت برگزاری آزمون فوق اشاره کرد و گفت: به ۳۰ نفر نیروی متخصص جهت آموزش از متخصصان خارجی نیاز بود اما به علت نداشتن نیرو تصمیم به برگزاری آزمون گرفته شد.

وی افراد حاظر در پالایشگاه را جذبی جدید  نخواند و افزود: به علت عجله نیروهای خارجی ما مجبور شدیم از نیروهای شرکت مس جهت آموزش دیدن استفاده کنیم تا در آینده این آموزش ها را به افراد جذب شده جدید منتقل کنیم. لذا این افرادی که جهت آموزش در پالایشگاه هستند فقط ماموریت دارند و هیچ پستی از پالایشگاه نگرفته اند.

پالایشگاه در آینده دوباره نیرو استخدام می کند

مدیر مجتمع مس شهربابک تصریح کرد: از ۷۸ نفر نیرویی که از طریق آزمون جدید از بین پرسنل توسعه جذب می شوند فقط ۴۰ نفر صرفا مربوط به پالایشگاه هستند و دیگر نیروها مربوط به کارهای مرتبط می باشند. برای  پالایشگاه در آینده استخدام های دیگری هم داریم.

وی افزود: تا ۲ سال آینده که طرح های دیگر مثل اکسیژن به بهره برداری می رسند ترجیح داده می شود از بین پرسنل توسعه نیروهای خود را تامین کنیم.

آزمون مجتمع مس برگزار می شود

کمالی تصریح کرد: آزمون برگزار می شود و افرادی که شرایط دارند در آزمون شرکت کنند ممکن است در استخدام های آینده از نتایج همین آزمون استفاده شود.

وی گفت: جهت جلوگیری از پارتی بازی در این آزمون تصمیم به حضور نمایندگان فرماندار، دادستان و اطلاعات در جلسه آزمون گرفته شده و درپایان آزمون نسخه ای از پاسخنامه داوطلبین تهیه و در داخل پاکت مهر و موم شده نزد اطلاعات یا فرمانداری نگهداری می شود تا احیا اگر کسی نسبت به نتایج آزمون خود اعتراض داشت قابل رسیدگی باشد.

مدیر مجتمع مس شهربابک گفت: قول می دهم اگر مدیری بخواهد نیرویی خارج از آزمون جذب کند، شخصاً جلوگیری می کنم.

وی یکی از علل جذب نیروهای غیر بومی را سهولت در جایابی افراد بومی عنوان کرد و افزود: اگر تعداد نیروهای بومی در شرکتهای پیمانکاری افزایش یابد جایابی برای آنها در ادامه کار سخت خواهد شد. پیمانکاران موظف هستند قانون اداره کار را اجرا کنند .

گفتنی است بعد از حضور این دو مسئول در میان معترضین، تجمع پایان یافت.

آخرین اخبار

تبلیغات

تاریخچه

تصویر برگزیده

جشن بزرگ دختران روزه اولی در انار

به گزارش ” انارما ” ؛ عصر دیروز ۱۹فروردین ماه جشن شکرانه دختران روزه اولی همراه با برنامه های شاد و متنوع در مهدیه امامزاده محمدصالح(ع) انار با حضور جمعی از مسئولین و معلمان برگزار شد. این ...

یادداشت های خصوصی