شنبه ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ | Saturday 4 May 2024

به گزارش انارما به نقل از بابک آنلاین؛ از ابتدای صبح امروز(چهارشنبه) شماری از کارگران شرکتهای اقماری ذوب خاتون شهربابک با تجمع در مقابل فرمانداری شهرستان خواستار حمایت مسئولین از خود شدند. این افراد که از پروژه های پالایشگاه ، اکسیژن، اسید، انبار کنسانتره  و کانی مس بودند علت تجمع خود را آزمون استخدامی اخیر […]

تجمع۴۳

به گزارش انارما به نقل از بابک آنلاین؛ از ابتدای صبح امروز(چهارشنبه) شماری از کارگران شرکتهای اقماری ذوب خاتون شهربابک با تجمع در مقابل فرمانداری شهرستان خواستار حمایت مسئولین از خود شدند.

این افراد که از پروژه های پالایشگاه ، اکسیژن، اسید، انبار کنسانتره  و کانی مس بودند علت تجمع خود را آزمون استخدامی اخیر مجتمع مس شهربابک اعلام کردند.

یکی از این معترضان به خبرنگار ما گفت: آقای سعدمحمدی مدیر عامل اسبق شرکت مس در ابتدای کار پروژه قول جذب تمام نیروها به هنگام راه اندازی شرکت را دادند و همین امر سبب شد تا ۴ سال با حقوق کم به امید جذب در پروژه پالایشگاه  کار کنیم. اکنون مسئولین وقت شرکت مس خواستار ارائه مدرک کتبی از صحبتهای آقای سعدمحمدی شده اند این امر سبب شده ما دیگر به گفته های شفاهی مسئولین مس اعتماد نداریم.

اما امروز به علت عدم حمایت مسئولین شهرستان از کارگران پروژه های فوق؛ مجتمع مس برای تامین نیروی مورد نیاز این شرکت آزمونی ترتیب داده است که خیلی از این نیروها شرایط ثبت نام را ندارند.

یکی دیگر از معترضین گفت: اکثر این نیروها به امید قول مسئولین تشکیل خانواده دادند که اکنون قریب به ۱۵۰۰ نفر با حقوق کم زندگی می کنند. اما اکنون که شرکت آماده کار است می خواهند افراد دیگر را جذب کنند و مسئولین باید از ما حمایت کنند.

معترض دیگری گفت: مسئولین مس باید پاسخ بدهند چرا وقتی قرار است آزمون برگزار شود از نیروهای بیکار بومی جذب نمی شوند و تماما افراد غیر بودمی با حقوق ۳ برابر افراد بومی جذب می شوند. به طور مثال در پروژه پالایشگاه ۶۰۰ نفر مشغول به کار می باشند که ۱۳۰ نفر بومی شهرستان و بقیه افراد غیر بومی هستند

وی افزود: همه ما ۴ سال پیش قانونی و با نامه اداره کار به پروژه ها معرفی شده ایم

به گزارش خبرنگار ما تجمع همچنان در مقابل فرمانداری ادامه دارد و مسئولین در محل فرمانداری تشکیل جلسه داده اند.

 

مطالب مرتبط

آخرین اخبار

تبلیغات

تاریخچه

تصویر برگزیده

جشن بزرگ دختران روزه اولی در انار

به گزارش ” انارما ” ؛ عصر دیروز ۱۹فروردین ماه جشن شکرانه دختران روزه اولی همراه با برنامه های شاد و متنوع در مهدیه امامزاده محمدصالح(ع) انار با حضور جمعی از مسئولین و معلمان برگزار شد. این ...

یادداشت های خصوصی