شنبه ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ | Saturday 4 May 2024

به گزارش انارما، هفتم بهمن ماه ، یادآور روزی است که معلم شهید محمدرضایی پور یکی از شهدای فرهنگی و فرهیخته شهرستان انار به همراه سایر همرزمانش در عملیات کربلای ۵ در منطقه شلمچه به شهادت رسیدند. انارما ضمن گرامیداشت این روز،  قسمتی از شرح حال و زندگینامه این شهید معزز را منتشر میکند: محمدرضایی […]

به گزارش انارما، هفتم بهمن ماه ، یادآور روزی است که معلم شهید محمدرضایی پور یکی از شهدای فرهنگی و فرهیخته شهرستان انار به همراه سایر همرزمانش در عملیات کربلای ۵ در منطقه شلمچه به شهادت رسیدند.

انارما ضمن گرامیداشت این روز،  قسمتی از شرح حال و زندگینامه این شهید معزز را منتشر میکند:

محمدرضایی پور که از سال های ابتدایی انقلاب اسلامی در کسوت معلمی بوده است همواره در راه معرفی فرهنگ شهادت برای نسل جوان شهر انار زحمات های فراوانی کشید.

ایشان در سال های دفاع مقدس به عنوان معلم دروس دین و زندگی ،پرورشی و سایر دروس فرهنگی ارائه خدمت میکرد. بعد از پیروزی انقلاب اسلامی یکی از معدود معلمانی بود  که شهامت این را داشت که با شجاعت فرهنگ شهادت را در بین دانش آموزان ترویج کند و با شهامت پیام رهبر کبیر انقلاب اسلامی را به گوش جوانان برساند.

رزمنده بسیجی محمد میرزایی در مصاحبه ای که قبلا انارما با وی انجام داده بود درباره این شهید بزرگوار میگوید :اعزام این عزیزان (رزمندگان جوان شهرانار) درمدارس هرچند با مخالفت تعداد اندکی ازمعلمین همراه بود اما به لطف معلمین حزب اللهی که خودفعال بسیجی بودند همچون(شهیدان محمدرضایی پور و سیداحمدصابری) با شور و شعف خاصی  بسوی جبهه ها ترغیب میشدند.

وی در سال های ابتدایی جنگ نیز مدتی بعنوان مجری نماز جمعه انار ارائه خدمت میکرد.

سرانجام محمدرضایی پور  خود پای به میدان نبرد حق علیه باطل نهاد و در روز هفتم بهمن ماه سال ۱۳۶۵ در عملیات کربلای ۵ در منطقه شلمچه به درجه رفیع شهادت نائل گشت.

دل نوشته ای ارسالی  یکی از مخاطبان انارما را در ذیل بخوانید:

در این روز های سرد زمستانی که نوید یک بهار انقلابی را به ما میدهد  ،شاخ گلی میفرستیم برای تموم اونهایی که در بین ما نیستند ولی دعاهاشون هنوز کارگشاست ،یادشون همیشه باماست و جاشون خیلی بین ما خالیه.

دلمون خیلی وقت ها هواشونو میکنه ،شاخه گلی به زیبایی یک فاتحه.

گرامی میدارم سالروز شهادت معلم شهید محمدرضایی پور و سایر شهدای عملیات پیروزمند کربلای۵٫

معلم شهید محدرضایی پور

منبع عکس:وبلاگ انار شهدا

IMG_4966

دیدگاه کاربران

جانباز سه‌شنبه 27 ژانویه 2015 - 7:30 ق.ظ

چرا بعضی دوستان عادت دارند برای تمجید ازکسی دیگران رامتهم کنند هیچ معلمی مخالف رفتن به جبهه نبود واگر قلبا هم موافق انقلاب نبود جرات نمی کرد درجوی انقلابی که درجامعه حاکم بود خصوصا درمدرسه مانع شود

م-ا پنج‌شنبه 29 ژانویه 2015 - 12:34 ق.ظ

اللهم صل علی محمد و آل محمد و عجل فرجهم ، بر روح بلند و ملکوتی این شهید والامقام و دیگر معلمان شهید و همه شهیدان انقلاب درود و سلام بی پایان باد ، تمام معلمان و دانش آموزان باید راه و روش این شهد را سرمشق خود قرار دهند تا به سعادت ابدی نایل آیند ، البته باید از خانواده این شهید و دیگر شهیدان تجلیل نمود چرا که سختی فراق عزیزانشان را تحمل کرده و دم بر نیاوردند ، اجرشان با اباعبدالله الحسین (ع)

نسیم جنوب جمعه 30 ژانویه 2015 - 10:19 ق.ظ

باسلام وبادرود بر امامی که شهیدان را ستود
بر کسانیکه به ملک و مملکت دادند غنود
افرین با قامت رعنا روان گشتنند چو رود
با دفاع بگرفته حق ما ز نادان وحسود
ان بسیجی مخلص وخوب وزرنگ
بهر اب ونان نرفت میدان جنگ
او که در جبهه برادربود مرا
دردفاع هم رزم ویاور بود مرا
چی بیاورد بر سرم خود محوری
من رضا دادم به این در بدری
باتشکر وسلام بر شهید وپیرو خط امام
گر خطا کردم زگفتار تو ببخشای ای همام …….والسلام……

آخرین اخبار

تبلیغات

تاریخچه

تصویر برگزیده

جشن بزرگ دختران روزه اولی در انار

به گزارش ” انارما ” ؛ عصر دیروز ۱۹فروردین ماه جشن شکرانه دختران روزه اولی همراه با برنامه های شاد و متنوع در مهدیه امامزاده محمدصالح(ع) انار با حضور جمعی از مسئولین و معلمان برگزار شد. این ...

یادداشت های خصوصی