چهارشنبه ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ | Wednesday 1 May 2024

بیشترین شیوع سرطان در بین خانم‌ها را سرطان پستان، پوست، روده بزرگ و معده عنوان کرد و افزود‌: در بین آقایان نیز سرطان پوست، معده، پروستات و خون شیوع پیدا کرده است…

http://www.anarma.ir/wp-content/uploads/2014/02/IMG_2790.jpg

به گزارش انارما  به نقل از فارس،علی اسماعیلی‌ندیمی عصر امروز در جمع خبرنگاران و مسئولان خیریه‌های حمایت از بیماران سرطانی رفسنجان در محل معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان اظهار داشت: آلاینده‌های زیست محیطی یکی از عوامل مهم بروز سرطان‌ها است که در رفسنجان این عامل به صورت انتشار سموم برای باغات کشاورزی صورت می‌گیرد، ضمن اینکه آلاینده مس نیز در این راستا تأثیر‌گذار است.

وی با اشاره به اینکه برخی سرطان‌ها دوره نهفته طولانی دارند و پس از گذشت چند سال بروز پیدا می‌کنند، خاطرنشان کرد‌: افراد باید به سمت زندگی سالم پیش روند و در کنار ورزش و تحرک در فضای آزاد و کوهستانی و طبیعت‌ از مصرف غذاهای فست‌فودی، غذاهای کنسروی و چرب پرهیز کنند و مصرف سبزیجات و مواد غذایی سالم را در برنامه غذایی خود و افراد خانواده بگنجانند.

اسماعیلی یکی از عوامل مهم در بروز سرطان را دود سیگار عنوان کرد و افزود‌: عزم ملی و فرهنگ‌سازی باید ایجاد شود و پیشنهاد وزارت بهداشت نیز در کاهش مصرف سیگار افزایش سنگین مالیات است که امیدواریم مردم به فکر سلامتی خود و دیگران باشند و از این امر اجتناب کنند.

وی همچنین مصرف قلیان را به مراتب خطرناک‌تر از سیگار برشمرد و گفت‌: اسانس‌هایی که در مواد و تنباکوی قلیان به کار می‌رود، مشخص نیست از چه نوع موادی هستند و چه بسا این مواد به سیستم تنفسی اشخاص مضرات بسیاری وارد می‌کنند‌.

اسماعیلی بیشترین شیوع سرطان در بین خانم‌ها را سرطان پستان، پوست، روده بزرگ و معده عنوان کرد و افزود‌: در بین آقایان نیز سرطان پوست، معده، پروستات و خون شیوع پیدا کرده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان استفاده صحیح و درست از فضای مجازی در کسب آگاهی از بیماری‌ها ‌را موثر دانست و بیان داشت: هماهنگی گسترده بین وزارت بهداشت، دانشگاه علوم پزشکی، سازمان‌های مردم نهاد، آموزش و پرورش، مطبوعات و رسانه‌ها، شهرداری‌ها، انجمن‌های علمی و افراد حقیقی از جمله ورزشکاران، هنرمندان و … می‌تواند در کاهش بیماری‌ها تأثیر به سزایی داشته باشد.

اسماعیلی خاطرنشان کرد: همچنین نظارت بر تولید محصولات غذایی، حمل و نقل‌های عمومی و نظارت بر کیفیت آب آشامیدنی نیز می‌تواند، بروز بیماری‌ها را کاهش دهد.

وی تصریح کرد: ماهانه بین ۳۰ تا ۴۰ میلیون تومان هزینه درمان بیماران سرطانی در رفسنجان از طریق دانشگاه علوم پزشکی پرداخت می‌کنیم.

این مسئول در پایان عنوان داشت: بخش بستری بیماران سرطانی در رفسنجان راه‌اندازی می‌شود تا بیماران فقط دغدغه بیماری را داشته باشند و برای درمان خود به استان‌ها و شهرهای دیگر کشور عزیمت می‌کنند، متحمل صرف وقت و هزینه‌های رفت و آمد نشوند.

آخرین اخبار

تبلیغات

تاریخچه

تصویر برگزیده

جشن بزرگ دختران روزه اولی در انار

به گزارش ” انارما ” ؛ عصر دیروز ۱۹فروردین ماه جشن شکرانه دختران روزه اولی همراه با برنامه های شاد و متنوع در مهدیه امامزاده محمدصالح(ع) انار با حضور جمعی از مسئولین و معلمان برگزار شد. این ...

یادداشت های خصوصی