دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ | Monday 29 April 2024

اما در کشور ما به‌دلیل سرعت گسترش ورود فناوری‌ها و توسعه خطوط تلفن همراه و فضای مجازی و اینترنت برنامه‌ریزی و پیش‌بینی خاصی در این زمینه …

اینترنت هوو

به گزارش انارما به نقل از  ” بوتیا “، حمید خالقی معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان کرمان گفت: امروزه موضوعی با عنوان آسیب‌های نوپدید از جمله آسیب‌های ناشی از اینترنت، تلفن همراه، ماهواره و بازی‌های رایانه‌ای مطرح است که بر لزوم برنامه‌ریزی و سیاست‌گذاری در حوزه پیشگیری از این آسیب‌ها تاکید می‌شود.

خالقی  در جلسه پیشگیری از وقوع جرم اظهار داشت: تفاهمنامه‌هایی بین رئیس کل دادگستری استان کرمان و دانشگاه آزاد اسلامی، اداره کل فنی و حرفه‌ای و شرکت مس ایران در راستای پیشگیری از وقوع جرم منعقد شده است.

وی بیان داشت: پیام‌هایی با موضوع پیشگیری از وقوع جرم در ۳۰ نقطه شهر کرمان نصب می‌شود و انیمیشن‌هایی با سبک جدید آماده شده است.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان کرمان اضافه کرد: آسیب‌های نوپدید در کشور ما به دلیل توسعه فناوری‌ها رو به گسترش است و در بسیاری از کشورها به موازات ورود و افزایش فناوری برای پیشگیری و مقابله با آسیب‌های نوپدید برنامه‌ریزی شده که کشورهایی مانند کره و چین ازجمله این کشورها هستند.

وی افزود: اما در کشور ما به‌دلیل سرعت گسترش ورود فناوری‌ها و توسعه خطوط تلفن همراه و فضای مجازی و اینترنت برنامه‌ریزی و پیش‌بینی خاصی در این زمینه انجام نشده است و به همین علت به یک باره شاهد افزایش آسیب‌های نوپدید در کشور هستیم.

خالقی تصریح کرد: بروز آسیب‌های نوپدید همچنین می‌تواند زمینه‌ساز سبک جدیدی از آسیب‌های اجتماعی باشد و برنامه‌ریزی برای پیشگیری و کاهش آسیب‌های نوپدید ضروری است.

وی با اشاره به اینکه شبکه اجتماعی وایبر ۲۰۰ میلیون کاربر در جهان دارد، تعداد کاربران این شبکه در ایران را ۴ میلیون اعلام کرد.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان کرمان ادامه داد: در وایبر نیاز به نام کاربری و پس‌وورد نیست و وایبر تمام پیام‌ها و تماس‌های تلفن همراه را ضبط می‌کند و قادر به شناسایی تمام فایل‌های موبایل است.

خالقی اظهار داشت: اعتیاد شدید، افسردگی، دوست‌یابی‌های نامناسب، ازدواج‌های ناموفق اینترنتی، خودکشی و منزوی شدن از جمله پیامدهای نامطلوب فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی است.

وی بیان کرد: ۸۰ درصد افرادی که در اینترنت می‌چرخند در فضای سایت‌های ضداخلاقی حضور پیدا می‌کنند و افت تحصیلی، به‌خطر افتادن حریم شخصی افراد، شکست قبح ارزش‌های اخلاقی، بدحجابی و جعل از دیگر مضرات فضای مجازی است.

این مسئول قضائی، فریبکاری و ثبت اطلاعات دروغین، افزایش روابط نامشروع، اشاعه فحشا، بازی کردن با احساسات، شایعه‌پردازی و دروغ‌پردازی و دور شدن اعضای خانواده‌ها را از دیگر پیامدهای نامطلوب فضای مجازی برشمرد.

خالقی خاطرنشان کرد: نظارت خانواده‌ها بر فرزندان در زمان استفاده از شبکه‌های اجتماعی، فرهنگسازی برای استفاده صحیح از فضای مجازی و فرهنگ استفاده سنی از اینترنت از جمله راهکارهای پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی است.

 

آخرین اخبار

تبلیغات

تاریخچه

تصویر برگزیده

جشن بزرگ دختران روزه اولی در انار

به گزارش ” انارما ” ؛ عصر دیروز ۱۹فروردین ماه جشن شکرانه دختران روزه اولی همراه با برنامه های شاد و متنوع در مهدیه امامزاده محمدصالح(ع) انار با حضور جمعی از مسئولین و معلمان برگزار شد. این ...

یادداشت های خصوصی