دوشنبه ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ | Monday 6 May 2024

وی در یکی از پُست‌های خود در فیس‌بوک نوشته است: «با توجه به زیان و ضرری که از جانب دین شما به جهان وارد می‌شود، می‌توانم بگویم که این صرفا حق من نیست که به شما…

۳۴۳۹۶cc7-e7ec-4aa3-a619-627f80ea556d

به گزارش انارما،به نقل از راه دانا، در تاریخ ۷ ژانویه ۲۰۱۵ حمله‌ای مسلحانه و مرگ‌بار به دفتر مجله شارلی ابدو رخ داکه در آن دست کم ۱۲ کشته و حدود ۱۰ زخمی بر جای گذاشت.

مقامات فرانسه تروریستها را سه مسلمان معرفی کردند که با گروه تروریستی داعش در ارتباط بودند؛ اما پس از این حادثه موج گسترده اسلام ستیزی در رسانه های غربی به وجود آمد که این حادثه را نتیجه درگیری بر سر جای پارک بین دو همسایه رخ داده است.

مقامات فرانسوی ضمن استفاده تبلیغاتی از این ماجرا برای توجیه حضور نظامی خود در خاور میانه به ویژه در کشورهای عراق و سوریه با برپایی راهپیمایی تحت عنوان اتحاد و دعوت از مقامات کشورهای مختلف ضمن حمایت از آزادی بیان تلاش کردند از آن استفاده تبلیغاتی کنند.

 اما این درحالی است که بعد  از ماجرای شارلی ابدو در شامگاه سه شنبه ۱۱ فوریه سه دانشجوی آمریکایی مسلمان، ۲۳ ساله، ۲۱ ساله و ۱۹ ساله (زن، شوهر و خواهر) در نزدیکی دانشگاه «کارولینای شمالی» در «چپل هیل» مورد اصابت گلوله قرار گرفتند  به شهادت رسیدند.

قاتل فردی به نام «کریگ استفن هیکس» ۴۶ ساله است که مدام در صفحه فیس‌بوک خود مطالب ضد اسلام و مسلمانان به اشتراک می‌گذاشته است.

وی در یکی از پُست‌های خود در فیس‌بوک نوشته است: «با توجه به زیان و ضرری که از جانب دین شما به جهان وارد می‌شود، می‌توانم بگویم که این صرفا حق من نیست که به شما توهین کنم، بلکه وظیفه من است».

این جنایت و بالتبع سکوت رسانه‌ها و مقامات غربی در مورد آن، واکنش بسیاری از کاربران شبکه‌های اجتماعی و افکار عمومی را در پی داشته است.

 

 

در فیسبوک نیز صفحاتی برای اعتراض به این جنایت ایجاد شده است و بسیاری از کاربران در مورد این سه جوان مسلمان نوشته‌اند: «عزیزان ما، برکات، یسر و روزان به سوی پروردگارشان رفتند» یا «آنها در زندگی و مرگشان نمونه بودند».

برادر «ضیاء برکات» همچنین در صفحه فیس بوک خود نوشته است: «این جنایت بی‌دلیل و منطق بود». وی اضافه می‌کند: «من هنوز نمی‌دانم واقعا چه اتفاقی افتاده است، فقط برای آن‌ها، دوستانش و خانوادهایشان دعا می‌کنم».

در صفحه تویتر نیز، کاربران عربی، به طور گسترده به این جنایت و سکوت بی‌شرمانه رسانه‌های غربی اعتراض کرده‌اند؛ آن‌ها با هشتگ «#ChapelHillShooting» یا «#مجزره_شابیل_هل» به این موضوع پرداخته‌اند و کاربران بسیاری، سکوت آمریکایی‌ها چه مقامات رسمی چه رسانه‌ها را محکوم کرده‌اند. در ماه‌های اخیر، بخصوص پس از ماجرای تردیدبرانگیز نشریه «شارلی ابدو» در پاریس، موج اسلام‌هراسی و تخریب چهره مسلمانان، به طور گسترده در رسانه‌های غربی، به راه افتاده و ترس از اقدامات نژادپرستانه در کشورهای غربی بسیار افزایش یافته است.

 

در همین رابطه خبر گزاری فرانسه هم اعلام کرد: مسلمانان به سکوت خبری رسانه ها در قبال حادثه چاپل هیل واکنش نشان داده اند و معتقدند اگر اسلحه در دست یک مسلمان بود رسانه ها توجه بیشتری به خبری میکردند.

مسلمانان تنها وقتی ارزش خبری دارند که پشت اسلحه باشند نه جلوی آن.

واکنش کاربران توییتر به سکوت غول های رسانه ای غرب

در این کاریکاتور نوشته شده است که سه جوان مسلمان کشته شدند “خبر مهم اینجاست”. این کاریکاتور در توییتر توسط کاربران به اشتراک گذاشته شده است.

۳۴۳۹۶cc7-e7ec-4aa3-a619-627f80ea556d

 

 

 

 

 

 

آخرین اخبار

تبلیغات

تاریخچه

تصویر برگزیده

جشن بزرگ دختران روزه اولی در انار

به گزارش ” انارما ” ؛ عصر دیروز ۱۹فروردین ماه جشن شکرانه دختران روزه اولی همراه با برنامه های شاد و متنوع در مهدیه امامزاده محمدصالح(ع) انار با حضور جمعی از مسئولین و معلمان برگزار شد. این ...

یادداشت های خصوصی