دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ | Monday 29 April 2024

این روزها در آستانه سال جدید و در کشاکش مذاکرات هسته ای دولت یازدهم، قیمت مرغ به یکی از مسائل مهم تبدیل شده است که بخش زیادی از جامعه را درگیر خود کرده است. مردم با…

farhangnews_114922-323862-1424255241

به گزارش انارما، این روزها در آستانه سال جدید و در کشاکش مذاکرات هسته ای دولت یازدهم، قیمت مرغ به یکی از مسائل مهم تبدیل شده است که بخش زیادی از جامعه را درگیر خود کرده است. مردم با گذشت یکسال و چندماه از توافق ژنو مردم هنوز به درستی نتایج این توافق مدعایی را در وضع معیشت خود ندیده اند.

گرچه در تحلیل و نقد عوامل موثر در نوسان و گرانی قیمت گوشت مرغ در بازار داخلی بین تولیدکنندگان و مسئولان دولتی اختلاف نظرهای بسیاری وجود دارد اما همگی به اتفاق می‌گویند بازار مرغ به زودی رنگ تعادل به خود می‌گیرد، چراکه نه تنها به گفته آن‌ها بازار شاهد ورود محصول جدید خواهد بود بلکه توزیع گوشت مرغ منجمد از سوی شرکت پشتیبانی امور دام در همه استان‌ها با قیمت کیلویی ۵۵۰۰ تومان آغاز شده و احتمالاً تا شب عید نیز بدون محدودیت ادامه خواهد داشت.

مرغ به اندازه کافی وجود دارد

عباس سعیدی رییس سازمان جهاد کشاورزی استان کرمان اظهار داشت: ظرفیت جوجه‌ریزی مرغ‌داری‌های استان دو میلیون و ۶۰۰ هزار قطعه در ماه است و در حال حاضر، شاهد تولید گوشت مرغ مازاد در استان هستیم.

وی افزود: در سردخانه‌ها بیش از نیاز مصرف کننده مرغ وجود دارد که از سلامت و استاندارد لازم برخوردار هستند و افزایش قیمت مرغ در روزهای اخیر بی دلیل است.

من مرغ نمی خرم

اما دعوت به چالش مرغ نخریدن این روزها همزمان با افزایش قیمت مرغ در شبکه های اجتماعی گسترش یافته است. در این پیام‌ها عنوان شده بهترین راه برای مقابله با افزایش قیمت ، نخریدن مرغ است.

در سال ۹۱ آیت‌الله مکارم‌شیرازی گفته بود: عده زیادی درباره قیمت مرغ اصرار می‌کنند؛ در حالی که اگر گوشت مرغ نخورند خیلی مسئله مهمی نیست، بیشتر اطبا گفته‌اند که مواد گوشتی غذای مناسبی برای انسان نیست و نباید افراط کرد؛ تنها مقدار کمی لازم می‌باشد.

در این پیام ها از اعضای شبکه های اجتماعی خواسته شده است تا با تحریم موقت گوشت مرغ و خوددداری از خرید برای حفظ ثبات در بازار تلاش کنند. فارغ از درستی یا نادرستی این باور، فشار ناشی از افزایش سرسام آور قیمت مرغ باعث شده است تا عده زیادی از مردم قدرت خرید آن را نداشته باشند یا به سختی آن را تهیه کنند.

منبع:بوتیا

آخرین اخبار

تبلیغات

تاریخچه

تصویر برگزیده

جشن بزرگ دختران روزه اولی در انار

به گزارش ” انارما ” ؛ عصر دیروز ۱۹فروردین ماه جشن شکرانه دختران روزه اولی همراه با برنامه های شاد و متنوع در مهدیه امامزاده محمدصالح(ع) انار با حضور جمعی از مسئولین و معلمان برگزار شد. این ...

یادداشت های خصوصی