دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ | Monday 29 April 2024

ین روزها شاهد برداشت محصولات مختلف کشاورزی هستیم از گوجه فرنگی گرفته تا سیب زمینی و پیاز اما عدم مدیریت در بازاریابی و فروش این محصولات در کنار کمبودهای موجود در زمینه برداشت و دلال بازیها روزگار کشاورزان را سیاه کرده است…

برداشت گوجه در منوجان

به گزارش انارما به نقل از “مینوجهان“این روزها شاهد برداشت محصولات مختلف کشاورزی هستیم از گوجه فرنگی گرفته تا سیب زمینی و پیاز اما عدم مدیریت در بازاریابی و فروش این محصولات در کنار کمبودهای موجود در زمینه برداشت و دلال بازیها روزگار کشاورزان را سیاه کرده است.

کشت و برداشت همزمان محصولات کشاورزی، حمایت پس از تولید، بازاریابی، کنترل حضور دلالان در منطقه، توجه به بازارهای خارجی و صادرات محصولات، فرآوری محصولات در منطقه، همه و همه از مواردی هستند که نیازمند یک تیم کارشناسی قوی قبل از آغاز کشت محصولات کشاورزی است که باید در منطقه صورت گیرد.

افزایش بی رویه هزینه های تولید از جمله نرخ سوخت، سم و کود و کارگر و سایر نهاده های تولید از یک سو و سر رسید اقساط وامهای کشاورزان از سوی دیگر کشاورزی را با مشکلات بیشتری مواجه کرده است.

هم اکنون قیمت هر سبد گوجه فرنگی ۲۰ کیلویی درمزارع منوجان ۲۰۰۰تومان یعنی با قیمت یک کارت شارژ دو هزاری برابر شده است درحالیکه همین محصول که از کیفیت بسیار بالاتری نیز نسبت به گوجه عرضه شده در بازارهای میوه و تره بار استانهای مختلف کشور برخوردار است در بازار مصرف هر کیلویی با قیمتی بین ۱۵۰۰ تا دو هزار تومان به خریداران عرضه می شود.

با وجود اینکه شغل بیش از ۹۰ درصد مردم شهرستان منوجان کشاورزی است و هر سال این مشکل تکرار می شود اما هنوز راهکار اساسی برای حل مشکل در نظر گرفته نشده است.

آخرین اخبار

تبلیغات

تاریخچه

تصویر برگزیده

جشن بزرگ دختران روزه اولی در انار

به گزارش ” انارما ” ؛ عصر دیروز ۱۹فروردین ماه جشن شکرانه دختران روزه اولی همراه با برنامه های شاد و متنوع در مهدیه امامزاده محمدصالح(ع) انار با حضور جمعی از مسئولین و معلمان برگزار شد. این ...

یادداشت های خصوصی