دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ | Monday 29 April 2024

رئیس کل دادگستری استان کرمان تصریح کرد: در بحث قانون‌گذاری، قانونی و اجرایی باید حتی‌المقدور از مجازات حبس اجتناب شود، زیرا حبس نه‌تنها مشکلات را رفع نمی‌کند، بلکه مشکلات جامعه را افزایش می‌دهد و جامعه را دچار آسیب می‌کند…

خبرگزاری فارس: حبس‌گرایی بدترین تدبیر برای رفع اختلافات خانوادگی است

یدالله موحد در جلسه ستاد دیه استان کرمان اظهار داشت: برای رفع مسائل و اختلافات خانوادگی حبس‌گرایی بدترین تدبیر است.

وی با تاکید بر اینکه محبت و مودت مبنای اصلی تشکل زندگی مشترک است، بیان داشت: بدترین سازوکار و تدبیر برای حل و فصل مسائل خانوادگی استفاده از مجازات حبس است.

رئیس کل دادگستری استان کرمان تصریح کرد: در بحث قانون‌گذاری، قانونی و اجرایی باید حتی‌المقدور از مجازات حبس اجتناب شود، زیرا حبس نه‌تنها مشکلات را رفع نمی‌کند، بلکه مشکلات جامعه را افزایش می‌دهد و جامعه را دچار آسیب می‌کند.

موحد ادامه داد: زمانی که با زندانیان مصاحبه می‌کنیم، مشخص می‌شود آنها به‌واسطه شرایط اجتماعی در وضعیت نامطلوبی قرار گرفته‌اند و ناخواسته در این مسیر افتاده‌اند و نیاز به کمک و مدد دارند.

وی اضافه کرد: در فراز و فرود زندگی ممکن است، انسان دچار گرفتاری شود و بر اثر برخی سوء‌تفاهم‌ها و مسائل خانوادگی مسیری را می‌رود که مطلوب نیست.

این مقام قضایی اظهار داشت: گاهی خانواده‌ها به‌علت مشکلات اقتصادی و اجتماعی دچار گرفتاری، اعتیاد و روابط اجتماعی نامناسب می‌شوند و باید برای نجات افراد از این مهلکه و شرایط ناگوار تلاش کرد.

– See more at: http://www.farsnews.com/newstext.php?nn=13931209001299#sthash.SiBsZ7wp.dpuf

دیدگاه کاربران

هادر خودت باش یکشنبه 1 مارس 2015 - 9:32 ق.ظ

حبس گرایی؟! نداریم، ما از این چیزا تو مملکنتمون نداریم! همه آزاد و خوش و خرم ….

آخرین اخبار

تبلیغات

تاریخچه

تصویر برگزیده

جشن بزرگ دختران روزه اولی در انار

به گزارش ” انارما ” ؛ عصر دیروز ۱۹فروردین ماه جشن شکرانه دختران روزه اولی همراه با برنامه های شاد و متنوع در مهدیه امامزاده محمدصالح(ع) انار با حضور جمعی از مسئولین و معلمان برگزار شد. این ...

یادداشت های خصوصی