دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ | Monday 29 April 2024

پیشنهاد من اینست که اگر قرار است ستاد سرمایه گذاری در شهر انار تشکیل شود حتما یک قله در سرمایه گذاری در نظر گرفته شود تا شرکت ها بتوانند تامین سود مورد نظر را تضمین کنند و این امر محقق نخواهد شد جز با مدیریت قوی در شهرستان…

IMG_20150301_233454

به گزارش انارما ، حسین مهرابی بشرآبادی یکی از نخبگان شهرستان انار و دانشیار اقتصاد و عضوهیات علمی دانشگاه شهید باهنر کرمان در گفتگو با خبرنگار “دانشجو آزاد” در خصوص گرفتاری های حوزه اقتصاد اظهار داشت: گرفتاری ما در این حوزه اندازه دولت است؛ در دنیا دوتفکر مختلف وجود دارد یکی تفکر سرمایه گذاری که بخش خصوصی کارایی و انگیزه بالایی دارد ودیگری اقتصاددانان چپ گرا هستند که بر این باورند همه چیز باید دولتی باشد و تفکر سوسیالیستی حاکم باشد؛ دردنیا از قدیم بر سر این دو تفکر مناقشه بوده که هر کدام معایب و مزایایی دارند.

وی ادامه داد: از سال ۱۹۸۰ دنیا تلاش کرد بخش دولتی اقتصاد را کوچک کند و خصوصی سازی را افزایش دهد کاهش دولت در تصدی گری ها به ایران هم سرایت کرده اما هنوز هم اندازه دولت بیش از اندازه حد بهینه است و از استانداردهای لازم بالاتراست.

حسین مهرابی با بیان علت کم کاری بخش خصوصی افزود: دلیل اینکه بخش خصوصی نمی تواند خوب کار کند این است که به دولت بیش از اندازه بها دادیم و بخش های دولتی به نسبت بخش های خصوصی بیشتر بر روی قوانین اعم از قوانین مالیاتی، تامین اجتماعی، بیمه قانونکار و غیره نفوذ دارند بنابراین بخش خصوصی به اندازه کافی رشد نمی کند.

عضوهیات علمی دانشگاه شهید باهنر کرمان عنوان کرد: برای بخش خصوصی باید فضا ومحیط فراهم شده باشد تا رشد کند چون دولت کارایی کمی دارد و حتی در بخش های عمومی غیردولتی مثل شهرداری کارکنان سهمی دردرآمدهای آن بخش و شرکت ندارند پس انگیزه کافی برای ارتقا بخش های خود ندارند.

لازم بذکر است دکتر مهرابی سال گذشته در اولین همایش سرمایه گذاری شهرستان انار طزهای اقتصادی قابل تاملی بیان کرد که به اختصار در ذیل به آن اشاره میشود:

تجربه نشان داده است هنگامیکه سرمایه فیزیکی در جایی وجود داشته باشد ،اما سرمایه انسانی و اجتماعی متناسب با آن وجود نداشته  باشد آن سرمایه در بلند مدت رشد نمی کند و درنتیجه وجود سرمایه مالی برای ایجاد طرح در یک جا کافی نیست بلکه باید یک همدلی بین سرمایه های اجتماعی و انسانی وجود داشته باشد.

استاد دانشگاه باهنر کرمان تصریح کرد:یک نوع نگاه سنتی به سرمایه گذاری وجود دارد که مانع از سرمایه گذاری های صنعتی در شهر انار میشود.

وی به سرمایه گذاری در بخش خدمات تاکید کرد و گفت:مردم حاضرند برای ارائه خدمات پول بپردازند و لذا در انار فرصت های خوبی برای سرمایه گذاری در بخش های رفاهی وجود دارد.

دکتر مهرابی اذعان کرد:پیشنهاد من اینست که اگر قرار است ستاد سرمایه گذاری در شهر انار تشکیل شود حتما یک قله در سرمایه گذاری در نظر گرفته شود تا شرکت ها بتوانند تامین سود مورد نظر را تضمین کنند و این امر محقق نخواهد شد جز با مدیریت قوی در شهرستان .

 

 

دیدگاه کاربران

علی دوشنبه 2 مارس 2015 - 9:23 ق.ظ

سلام زحمتتون بابت بدهی ۶۵۰۰ میلیارد تومانی محمد رستمی صفا مدیر عامل گروه صنعتی صفا به بانکها رو به اطلاع همشهریان برسونید.تا اینقدر نگن دولت دهم و یازدهم دزد بودن.

نسیم جنوب دوشنبه 2 مارس 2015 - 11:00 ق.ظ

با سلام وبارود دکتر چه عالی بود سرود
گفتایت اقتصادی صبر وایمان است ودود
این ترازو است که بیاندازه میارد حسود
من بهم ریخته.خراب نعمت .شده همچو ثمود
چون زاخلاق وعدالت دور گشته اسمانم داغ و .دود
با بداخلاقی خراب بنموده خود باچشمه سار وهرچه رود
باتشکر وسلام.برتو که در یاد من هستی مدام
من نسیمم.درگذر دارم دعا .دارم سلام
…………والسلام………….

علي دوشنبه 2 مارس 2015 - 11:05 ق.ظ

سلام
اقای دکتر شما که فرمودید فرصت های خوبی برای سرمایه گذاری در بخش رفاهی وجود دارد لااقل لیست این بخش ها را هم اعلام میکردید تا شاید من یا افراد دیگری بخواهند اجرا کنند.
در ضمن مدیر محترم در صورتی که دکتر مهرابی این کامنت را رویت نکردند شما با ایشان تماس بگیرید و اسامی پرو‍ژه ها را در سایت بگذارید.

آخرین اخبار

تبلیغات

تاریخچه

تصویر برگزیده

جشن بزرگ دختران روزه اولی در انار

به گزارش ” انارما ” ؛ عصر دیروز ۱۹فروردین ماه جشن شکرانه دختران روزه اولی همراه با برنامه های شاد و متنوع در مهدیه امامزاده محمدصالح(ع) انار با حضور جمعی از مسئولین و معلمان برگزار شد. این ...

یادداشت های خصوصی