یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ | Sunday 28 April 2024

در صحبت ها و مذاکرات ما با وزیر کار و رئیس تامین اجتماعی مجوز برای کارخانه لاستیک داده شده است که کارخانه بارز حدود ۱۴۰۰ نفر را به کار خواهد گرفت …

http://www.khanehkheshti.com/wp-content/uploads/2012/06/13901123000014_PhotoA1.jpg

به گزارش انارما به نقل از  بوتیا ؛ محمد مهدی زاهدی رئیس مجمع نمایندگان استان کرمان در نشست خبری با اصحاب رسانه گفت : چندماه اخیر شاهد ترافیک کاری در منطقه و استان بودیم  و رایزنی هایی برای کسب منافع در سطح منطقه و استان داشته باشیم تا منافعی نصیب استان ما گردد.

وی افزود :  در  پایان هر سال بودجه ها و درآمدهایی حاصل می شود که باید در روزهای آخر اسفندماه توزیع شود و اگر راهزنی های قبلی با سازمان برنامه ریزی نباشد از درآمد آن ممکن است کمتر نصیب استان شود .

اجرایی شدن نظام رتبه بندی معلمین / اختصاص منابع برای آموزش و پرورش خارج از لایحه بودجه

نماینده مردم کرمان در رابطه با مشکلات فرهنگیان در سراسر کشور خاطر نشان کرد : در هفته گذشته فرهنگیان ما دغدغه هایی داشتند و ما شاهد تجمعات فرهنگیان در سراسر کشور بودیم ولی ای کاش فرهنگیان ما ابتدا این موضوع را با کمیسیون آموزش و تحقیقات در میان می گذاشتند و از کارهای صورت گرفته در جهت رفع مشکلات خود آگاه می شدند .

زاهدی بیان کرد : شورای عالی انقلاب فرهنگی پس از ۴ سال کار سند تحول بنیادی آموزش و پرورش را تدوین کرد که برای اجرا آن نیازمند زیر نظامی هایی هست و درون یکی از زیر نظام ها توجه به معیشت قشر فرهنگی است .

رئیس مجمع نمایندگان استان کرمان ادامه داد : ما در این دوره از ابتدا مجلس جلسات مختلفی با وزیر سابق آموزش و پرورش در رابطه با رتبه بندی معلمی داشتیم و توافقاتی هم با وزیر آموزش و پرورش قبلی صورت گرفته است که با الگوبرداری از نظام رتبه بندی در هیئت های دانشگاهی آماده و به دولت ارائه شد اما با تغییر دولت اجرای آن به تعویق افتاد .

وی ابراز داشت : مجلس گفته است که دولت هرچه زودتر نظام رتبه بندی معلمین را بدهد و در اسفندماه طرح دو فوریتی از سوی کمیسیون آموزش و تحقیقات داده شده و قرار شد بعد از بودجه به آن رسیدگی شود .

این نماینده مجلس اذعان کرد : مجموع مشکلات آموزشی و معلمین باعث شد که در کمیسیون آموزش و پرورش کار انقلابی انجام گیرد اما در همین زمان کاهش فروش نفت و قیمت آن صورت گرفت و دولت هم لایحه بودجه با نفت را داد و به طور اتوماتیک در سال ۹۴ یک کسری بودجه برای ما حاصل شد و شکی در رابطه با بودجه معلمین به مجلس وارد شد .

زاهدی ادامه داد : در رابطه با فرهنگیان رایزنی هایی شده است که پول جدید خلق شود و بایستی منابع درآمدی جدای از لایحه بودجه ایجاد شود و در این راستا چندین کار انجام شده است و در یکسری از لوایح در مجلس برای رفع منابع تولید کار کردیم و و این لایحه هیچ ربطی به آموزش و پرورش ندارد و در این لایحه ماده ای مبنی بر اینکه بنگاه های اقتصادی وابسته به برخی از نهادهایی که تاکنون مالیات نمی دادند موظف به پرداخت مالیات شدند و این مالیات در اختیار آموزش و پرورش قرار گیرد.

نماینده مردم کرمان ابزار داشت : لایحه ای در مجلس تصویب شد که در سال آینده  حداقل یک درصد تولید در پژو هش  برای بودجه آموزش و پروش باشد و هزینه هم مشخص شده است و به شرکت های داخلی و خصوصی هم اجازه داده شد که حدود ۱۰ درصد از مالیات  های خود را در این زمینه به کار میبرند.

 بکارگیری ۱۴۰۰ نفر در کارخانه لاستیک بارز

رئیس مجمع نمایندگان استان گفت : بودجه استان به خصوص در بحث عمرانی بسیار پایین است و بایستی تلاش جدی میکردیم  تا پول را از خارج ا ز استان به داخل استان بیاوریم و در این راستا تلاش های زیادی صورت گرفته است  از جمله این تلاش ها مذاکراه با تامین اجتماعی برای کمک به کمربند سبز کرمان می باشد .

وی ادمه داد : در صحبت ها و مذاکرات ما با وزیر کار و رئیس تامین اجتماعی مجوز برای کارخانه لاستیک داده شده است که کارخانه بارز حدود ۱۴۰۰ نفر را به کار خواهد گرفت .

زاهدی عنوان کرد : مذاکره با گل گهر سیرجان و شرکت مس هم صورت گرفته است و باید این مجتمع های مسئولیت اجتماعی داشته باشند و در مسائل عمرانی و فرهنگی شهر هم مشارکت کنند و توافق شد که گل گهر در بافت قدیم شهر کرمان سرمایه گذاری کند .

حکم استخدامی های استانداری سال ۹۱ زده شده است 

نماینده کرمان و راور گفت :با پیگیری های صورت گرفته حکم استخدامی های سال ۹۱ استانداری زده  شده است .

پرداخت حقوق بهمن ماه و اسفندماه بازنشستگان فولاد تا آخر اسفندماه 

زاهدی  در رابطه با بازنشستگان صنعت فولاد گفت : جلسات مختلف و فضا سازی  ها ی موجب شد باعث شد که ما بیش از یک میلیارد تومان برای صندوق بازنشستگی فولاد بگذاریم  و حقوق بهمن و اسفند بازنشستگان تا آخر اسفند ماه داده شود.

وی اذعان کرد : در رابطه با مشکلات کم آبی بایستی به صورت اورژانسی پولی به استان اختصاص داده شود تا تعدادی از چاه های کشاورزی خریداری شود تا در تابستان با کم آبی روبرو نشویم و وزیر نیرو قول حل این مسئله را به ما داده است .

نماینده کرمان و راور ابراز داشت :برای انتقال آب از صفاررود با مشکل روبرو هستیم زیرا باید بزرگترین تونل انتقال آب در کشور زده شود که حدود صد هزار میلیون دلار نیاز به بودجه دارد.

وی اظهار داشت : با فشار کمیسیون وزرات علوم و سازمان برنامه  بودجه جاری دانشگاه های کشور براساس سرانه کشور مدلی برای آن مطرح شدو با این مدل بودجه دانشگاه هایتک ماهان ۸۰ درصد افزایش می یابد .

زاهدی ادامه داد :بیشترین خودکشی در کشور در شهر راور است به همین منظور جهت اشتغال جوانان کارهایی صورت گرفته است .

وی در افزود : بودجه سال استان کرمان ۵۰ درصد افزایش داشته است و به ۳۹۹ میلیارد تومان رسیده است .

انتهای پیام/

دیدگاه کاربران

ح-ا-ا سه‌شنبه 31 مارس 2015 - 12:39 ق.ظ

پس انارچی!

آخرین اخبار

تبلیغات

تاریخچه

تصویر برگزیده

جشن بزرگ دختران روزه اولی در انار

به گزارش ” انارما ” ؛ عصر دیروز ۱۹فروردین ماه جشن شکرانه دختران روزه اولی همراه با برنامه های شاد و متنوع در مهدیه امامزاده محمدصالح(ع) انار با حضور جمعی از مسئولین و معلمان برگزار شد. این ...

یادداشت های خصوصی