دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ | Monday 29 April 2024

ضا بمانی با بیان اینکه یخ زدگی و کاهش دما در روزهای پنجم، ششم، نهم و بیستم اسفند ماه موجب ایجاد خسارت بر روی درختان میوه شهرستان به ویژه بادام شده است، گفت: کاهش ۵۰ درصدی این محصول و خسارت بر روی ۱۵۰۰ هکتار زمین کشاورزی از پیامدهای این یخ زدگی بوده است….

images

به گزارش انارما، بمانی مدیر جهاد کشاورزی شهرستان رفسنجان در گفت و گو با “خانه خشتی”، میزان خسارت ناشی از سرما و یخ زدگی در ماه پایانی سال ۹۳ را اعلام کرد.

رضا بمانی با بیان اینکه یخ زدگی و کاهش دما در روزهای پنجم، ششم، نهم و بیستم اسفند ماه موجب ایجاد خسارت بر روی درختان میوه شهرستان به ویژه بادام شده است، گفت: کاهش ۵۰ درصدی این محصول و خسارت بر روی ۱۵۰۰ هکتار زمین کشاورزی از پیامدهای این یخ زدگی بوده است.

وی میزان خسارت بر روی این محصول را ده میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان اعلام نمود و در ادامه از ایجاد خسارت بر روی ارغام زود گل پسته از قبیل احمد آقایی و کله قوچی خبر داد و افزود: خسارت وارد به میزان ۳۰ درصد و در ۵۰ هزار هکتار باغ پسته وارد شده که میزان آن حدود ۲۷۰ میلیارد تومان بوده است.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان رفسنجان با اشاره به اینکه تاکنون بعضی افراد و شرکت ها اقدام به معرفی مواد یا محلول هایی به عنوان جلوگیری کننده از سرمازدگی نموده اند، اظهار داشت: تاکنون هیچ گونه ماده ای به صورت کاربردی و مؤثر جهت پیشگیری از سرمازدگی معرفی نشده است.

بمانی با بیان اینکه در حال حاضر هیچ نوع سمی جهت مبارزه با آفت توصیه نمی شود، ادامه داد: فروش چنین موادی موجب افزایش هزینه های کشاورزان می شود.

دیدگاه کاربران

من دوشنبه 16 مارس 2015 - 8:14 ق.ظ

انار هم سرما زده ؟؟

ح-ا-ا دوشنبه 16 مارس 2015 - 10:32 ب.ظ

خداروشکرتجربه دارا میگن نه سرما نزده است ولی ۲۰روزبعد ازعیدکاملا مشخص میشه امیداست که تجربه کارخودش راکرده باشد.یعنی سرمانزده است

آخرین اخبار

تبلیغات

تاریخچه

تصویر برگزیده

جشن بزرگ دختران روزه اولی در انار

به گزارش ” انارما ” ؛ عصر دیروز ۱۹فروردین ماه جشن شکرانه دختران روزه اولی همراه با برنامه های شاد و متنوع در مهدیه امامزاده محمدصالح(ع) انار با حضور جمعی از مسئولین و معلمان برگزار شد. این ...

یادداشت های خصوصی