دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ | Monday 29 April 2024

باتوجه به اینکه فصل برداشت گوجه فرنگی دررودبارآغازشده است این محصول نوبرانه درآغاز فصل برداشت برروی دست صاحبان مانده است واین بحران زندگی کشاورزان این منطقه راتهدیدمی کند….

گوجه

به گزارش انارما به نقل ازرودبارما،باتوجه به اینکه فصل برداشت گوجه فرنگی دررودبارآغازشده است این محصول نوبرانه درآغاز فصل برداشت برروی دست صاحبان مانده است واین بحران زندگی کشاورزان این منطقه راتهدیدمی کند.

کشاورزانی که با هزینه های هنگفت حال راضی هستند تاکسی از راه برسدوگوجه آنها راکیلویی حتی ۴۰۰تومان بخرد بازهم کسی حاضر به خرید گوجه باهمچین قیمتی نیست.

با وجود اینکه هر سال از نیمه دوم اسفندماه گوجه کاران با چنین مشکلاتی روبرو می شوند اما تاکنون مسئولان در این مورد تدبیری نیندیشیده اند و امسال هم افزایش بی رویه هزینه های تولید از جمله نرخ سوخت، سم و کود و کارگر و نبود خریدار و دلال بازی و ده ها دلیل دیگر که ریشه در عدم نظارات مسئولان مربوطه دارد ! کار را به جایی رساند که کشاورزان رودباری جز خسارت و بدهی های سنگین چیزی عایدشان نشود.

رئیسی یکی از کشاورزان رودباری درگفتگو بارودبارما عنوان کرد:این موضوع مربوط به امسال نیست و متاسفانه هر ساله شاهد کاهش قیمت محصول خیار،پیاز وحالا هم نوبت به گوجه فرنگی رسیدحال که در زمان برداشت این محصول هستیم و متاسفانه تدابیری جدی برای این مهم طی این سالها از سوی متولیان آن اندیشیده نشده و اگر این روند پیش برود  امسال هزاران تن گوجه فرنگی کشاورزان رودبار در زمین کشاورزی تبدیل به رب می شود و تنها چیزی که برای کشاوزان می ماند روزگار سیاه بدهی های سنگین است.

وی درادامه افزود:امروزما کشاورزان حاصل زحمات خود را از دست رفته می بینم و محصول مرغوب بر روی دست کشاورزان مانده و اگر مسئولان چاره اندیشی نکنند بحران، زندگی مارا تهدید می کند.

وی بیان داشت: چرامسئولین فقط وعده می دهندوخبری ازتحقق وعده هرساله آنهانیست چرا به این موضوع به صورت ویژه رسیدگی نمی کنند، اگر شرایط به همین منوال پیش برود ما کشاورزان ازکجا امرار معاش کنیم وهیچ راه درآمد دیگری هم نداریم.

شایان ذکر است کهانتهایی پاییز۹۳ گوجه فرنگی در برخی استان ها رکورد ماندگاری را ثبت کرده و در قیمت های ۶ هزار و ۱۰ هزار تومانی به فروش رسیدوحالا انصاف است که گوجه مرغوب شهرستان رودبارراباقیمت۴۰۰تومان کسی نخرد.

دیدگاه کاربران

ح-ا-ا سه‌شنبه 14 آوریل 2015 - 10:15 ق.ظ

دولت بایدچاره اندیشی کند.البنه دولتهای قبل هم شگردخاصی دراین خصوص نداشتند.چندسال پیش رفته بودیم سمت جنوب، به اصراروالتماس کشاورزان محصولاتشون راجعبه ای۱۰۰۰تومان میدادندکه همان موقع دراناربرابر۱۵۰۰۰تومان بود.امان ازدلال ودلال بازی.

آخرین اخبار

تبلیغات

تاریخچه

تصویر برگزیده

جشن بزرگ دختران روزه اولی در انار

به گزارش ” انارما ” ؛ عصر دیروز ۱۹فروردین ماه جشن شکرانه دختران روزه اولی همراه با برنامه های شاد و متنوع در مهدیه امامزاده محمدصالح(ع) انار با حضور جمعی از مسئولین و معلمان برگزار شد. این ...

یادداشت های خصوصی