پنج شنبه ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ | Thursday 2 May 2024

رئیس بنیاد شهیدوامور ایثار گران استان کرمان گفت : تقریظ مقام معظم رهبری مهر تاییدی بر مقاومت و ایستادگی کرمانیان است .

به گزارش انارما به نقل از بوتیا نیوز ، سردار محمدرضا حسنی سعدی در گفتگو با “ پایگاه اطلاع رسانی بوتیا ” در رابطه با کتاب آن بیست وسه نفر گفت : در کشور ما بیش از ۴۲۰۰۰ آزاده وجود دارد که از میان ۱۲۸۴ نفر از استان کرمان هستند و همه آزادگان در طول دوران اسارت از امام ، انقلاب و آرمان هایشان دفاع کرده اند و از عقاید خود کوتاه نیامده اند .

رئیس بنیاد شهیدوامور ایثار گران استان کرمان افزود : برجسته ترین خاطرات آزادگان خاطرات چهار خواهر اسیری بود که ابتدا جنگ به مدت ۴۰ماه در اسارت دشمن بودند و دیگری فرار چند آزاده از چنگال مخوف دشمن و زندان های حزب بعث بود و اسارت ، خاطرات آن ۲۳ نفر هم که رهبر معظم انقلاب بر آن تقریظ زدند از دیگر خاطرات آزادگان است  .

وی در رابطه با اعزام آن بیست و سه نفر به جبهه عنوان کرد : در فروردین سال ۶۱ نیروها برای اعزام به جبهه و عملیات بیت المقدس آماده می شدند که من هم در آن زمان همراه این بیست و سه نفر به جبهه اعزام می شدم  ولی شهید میثم افغانی مسئول اعزام نیروها افرادی را که سن و سال کمی داشتند را جدا کرده و از اعزام آن ها جلوگیری کردند .

حسنی سعدی ادامه داد :نیروهای کم سن و سال اعتراض کرد و دلیل این کار را پرسیدند و در جواب به آنها گفتند که شما بسیجی ها دانش آموز هستید و ممکن است در اسارت زیر شکنجه گریه کرده و صدایتان ضبط و از رادیو بغداد پخش شود و دشمن تبلیغات سوء کند .

این آزاده دفاع مقدس اذعان کرد : نیروها از کرمان با قطار به جبهه اعزام می شدند و این بیست و سه نفر با اجاره یک مینی بوس خود را به ایستگاه زرند رساندند و منتظر ماندند و با ایستادن قطار به داخل قطار و به جبهه رفتند .

رئیس بنیاد شهیدوامور ایثار گران استان کرمان تشریح کرد : در جبهه هم سردار سلیمانی فرمانده تیپ تشخیص دادند که اخلاقی نیست این افراد را که با این همه شور و حال به جبهه آمده اند به عقب برگرداند و از آنها در پشتیبانی و امدادرسانی استفاده کردند .

وی بیان کرد : در شب عملیات بیت المقدس این افراد وارد عملیات شدند و بعد از حدود ۱۲ ساعت درگیری با دشمن تعدادی شهید و اسیر شدند که من و این بیست و سه نفر جزء افراد به اسارت گرفته شده توسط دشمن بودیم.

حسنی سعدی خاطر نشان کرد : از آنجایی که اکثر این عزیزان سن و سال کمی داشتند دشمن هر پایگاهی که می رسید آن ها را نشان نیروهایش می داد و می گفت شما از این اطفال فرار می کنید .

آزاده دوران دفاع مقدس اظهار داشت : عراقی ها این ۲۳ نفر را از بقیه اسرا جدا کردند و بعد از آزار و اذیت فراوان آن ها را  به ملاقات صدام بردند و از آن ها خواستند که پشت سر صدام به دوربین نگاه کنند ولی بعضی از این ها پشت شان را به صدام کرده بودند و به بیرون نگاه می کردند.

رئیس بنیاد شهیدوامور ایثار گران استان کرمان ادامه داد : سرانجام عراقی ها پس از ۵ روز اعتصاب غذای این بیست و سه نفر تصمیم گرفتند آن ها را به اردوگاه اسرا بیاورند و این افراد در اردوگاه هم حرکات عجیبی انجام می دادند که نیروهای عراقی از دیدن این افراد تعجب کرده بودند .

وی گفت : این بیست و سه نفر در ۱۰ اردیبهشت سال ۶۱ به اسارت دشمن در آمدند و پس از ۸ سال و سه ماه اسارت به کشور باز گشتند .

حسنی سعدی با بیان اینکه ۱۸ نفر از این ۲۳ نفر کرمانی بوده اند افزود : در حال حاضر یکی از این افراد به رحمت خدا رفته است و بقیه افراد هم تحصیل کرده هستند .

این آزاده دوران دفاع مقدس عنوان کرد : از تقریظی که مقام معظم رهبری بر این کتاب داشته اند پنج شنبه ۱۰ اردیبهشت سال ۹۴ در حسینیه ثارالله رونمایی می شود و این کار تجلیل از مقاومت ، ایستادگی ، پایداری و تکریم همه ایثارگران ، آزادگان و همه رزمندگانی است که برای شرف و ناموس خود دفاع کردند.

رئیس بنیاد شهیدوامور ایثار گران استان کرمان در خصوص پیام کتاب های دوران دفاع مقدس گفت : کتاب تمامی اطلاعات ،تجربیات گذشتگان و پیش بینی آیندگان را در دل خود جا می دهد و این کتاب های دوران دفاع مقدس  غیر مستقیم به مخاطب خود می گویند اگر مقاومت و تحمل وجود داشته باشد سرافراز خواهید شد و در غیر این صورت باید زیر بار ذلت رفت.

حسنی سعدی خاطر نشان کرد : کتاب های دوران دفاع مقدس در سیستم های کتابخانه های الکترونیکی می ماند و ثبت می شود و این خاطرات و تجربیات فراموش نخواهد شد .

وی در رابطه با نقش آزادگان استان کرمان در دوران دفاع مقدس گفت : شهدا،رزمندگان،جانبازان و ایثارگران استان کرمان و لشکر ۴۱ ثارالله با سختی های فراوان ، بی منت بودن و بدون هیاهو کار خود را انجام می دادند زیرا آفتاب و سخت گیری های کویر این افراد را مقاوم بار آورده است .

این آزاده در پایان اظهار داشت : استان کرمان دارای شهدای برجسته ای است و اکثر مسئولین نظام به کرمانی ها به دیده تعظیم ، تکریم ،تقدیر و سپاس نگاه کرده اند زیرا لشکر ۴۱ ثارالله سخت ترین ماموریت ها را در دوران دفاع مقدس انجام داده است .

دیدگاه کاربران

ح-ا-ا پنج‌شنبه 30 آوریل 2015 - 1:16 ق.ظ

یادش بخیر همیشه این لشگر صف شکن بود

آخرین اخبار

تبلیغات

تاریخچه

تصویر برگزیده

جشن بزرگ دختران روزه اولی در انار

به گزارش ” انارما ” ؛ عصر دیروز ۱۹فروردین ماه جشن شکرانه دختران روزه اولی همراه با برنامه های شاد و متنوع در مهدیه امامزاده محمدصالح(ع) انار با حضور جمعی از مسئولین و معلمان برگزار شد. این ...

یادداشت های خصوصی