دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ | Monday 29 April 2024

با توجه به افزایش روز افزون و ساکن شدن دائمی افاغنه و کارگران فصلی در بخش امین شهر انار و به دنبال آن ناامنی هایی که طی ماه های گذشته به واسطه حضور این اتباع در امین شهر ایجاد شده است انارما با دکتر رشیدی رئیس شورای شهر امینشهر مصاحبه ای در خصوص وضعیت فعلی این افراد و راهکار مقابله با اسکان دائمی آنها در شهرستان انار انجام داده است…

IMG_2649

به گزارش انارما ، با توجه به افزایش روز افزون و ساکن شدن دائمی افاغنه و کارگران فصلی در بخش امین شهر انار  و به دنبال آن ناامنی هایی که طی ماه های گذشته به واسطه حضور این اتباع در امین شهر ایجاد شده است انارما با دکتر رشیدی رئیس شورای شهر امینشهر مصاحبه ای در خصوص وضعیت فعلی این افراد و راهکار مقابله با اسکان دائمی آنها در شهرستان انار انجام داده است.

دکتر رشیدی ابتدا ضمن تشکر از انارما بدلیل اهمیت دادن  به موضوع امنیت در شهرستان انار گفت:  با توجه به اینکه یکی از ارکان توسعه در جوامع، توسعه فرهنگی و اجتماعی می باشد، لازم است برای ارتقای سطح فرهنگ به مقوله هایی مثل سلامت و امنیت اجتماعی و اخلاقی اهتمام ویژه داشته باشیم.

وی در خصوص وضعیت افاغنه و کارگران فصلی که گاها از افراد اهل مناطق جنوبی کشور هستند گفت:  بعضی از این افراد که خوشبختانه تعدادشان زیاد نیست و قابل شناسایی نیز هستند، در لباس کارگر ولی با هدف به خطر انداختن امنیت اجتماعی در شهرستان انار در حال فعالیت هستند. این افراد دو نقطه مهم را هدف قرار داده اند هدف اول بحث مواد مخدر می باشد که این افراد با توزیع انواع مواد از سنتی گرفته تا مواد صنعتی، سلامت افراد بخصوص جوانان را مورد هدف قرار داده اند.

دکتر رشیدی افزود: هدف دوم این گروه امنیت اخلاقی و رواج بی بند و باریهای اخلاقی در جوامع است. نکته مهم دیگری که باید با آن اشاره کرد این است که متاسفانه افراد مذکور که این مشکل را ایجاد کرده اند بیشتر افراد مقیم ،  اهل مناطق جنوبی کشور هستند و در همه جای شهرستان توزیع شده اند پس در نتیجه لازم است توجه خودمان را از بحث افاغنه به موضوع مهمتر یعنی ایرانی های مشکل دار معطوف کنیم.

رئیس شورای امینشهر تصریح کرد: آمار دقیقی از حضور این افراد در دست نیست و  در خصوص قانونی بودن حضور این افراد جواب دقیقی نمی توان داد زیرا بعضی افرادی که مشکل امنیت اجتماعی ایجاد کرده اند از افراد مقیم بوده و حضور آنها، قانونی است.

وی در پایان در خصوص راهکار برای ساماندهی این افراد خاطر نشان کرد:با توجه به اینکه تعداد این خانه ها که در همه جای شهرستان هستند، محدود بوده و قابل شناسایی است، لازم است یک هماهنگی بین تمام ارگانها در سطح شهرستان ایجاد شود اما آن چیزی که مردم خواهان آن هستند این است که این افراد از شهرستان انار اخراج و به جای دیگری تبعید شوند که طی دو فقره استشهادیه محلی که توسط امام جمعه محترم و شورای اسلامی امین شهر مهر و امضاء شده است به اطلاع مسئولین رسانده شده اما متاسفانه هنوز اقدامی در این خصوص انجام نشده است.

دیدگاه کاربران

علی سه‌شنبه 5 می 2015 - 6:18 ب.ظ

این مرمدمی که خواهان اخراج هستند دقیقا چند نفرند ؟ بجای اخراج در فکر سامان دهی باشید تا هم نیرو کار تامین شود هم تامین امینت راحت تر بشود همیشه حذف صورت مسله راه حل هست؟

بی نام سه‌شنبه 5 می 2015 - 9:06 ب.ظ

اره باید سریع این ها را از انار بیرون کنیم میخواستم بگم اون هایی هم ک کارت دارند باید اون ها را هم بیرون کنیم

حسن سه‌شنبه 5 می 2015 - 11:28 ب.ظ

بنده با علی کاملا موافقم
گل گفتی

ali چهارشنبه 6 می 2015 - 1:26 ق.ظ

همیشه حذف صلبی پایان کار نست

نام و نام خانوادگی چهارشنبه 6 می 2015 - 8:12 ق.ظ

عکس بهتری بذار علی …..

فرهنگی چهارشنبه 6 می 2015 - 10:25 ق.ظ

حضور ۲۰ دقیقه ای فرماندار با سه عکاس و فیلمبردار اختصاصی در لحظات پایانی مراسم هفته بزرگداشت مقام معلم خیلی جالب نبود. ایشان سعی می کنند  فقط برای گرفتن عکس و فیلم یادگاری در مجالس شرکت کنند و بس!!!؟؟؟

هستی چهارشنبه 6 می 2015 - 11:58 ق.ظ

آقایی که گزارشها رو تهیه میکنی بنظرم اصلامطالباتون قابل نظریاپاسخگویی نیست بهتره مطالب جالبتر بگذاری
ممنون

اصغر پنج‌شنبه 7 می 2015 - 7:34 ق.ظ

منظور اقای رشیدی اخراج نیروهای بلوج و ساماندهی افاغنه هست فکر کنم متن رو درست نخوندید

بی نام انار جمعه 8 می 2015 - 8:32 ب.ظ

باید گروه افغان ها از انار بیرون بروند

a شنبه 9 می 2015 - 11:37 ب.ظ

افغان یک زمانی جز مردمان این سرزمین بود همان طور که بلوچ و کرد هست هرات هنوز عاشق ایرانه چطور اینطور سخیف برخورد می کنید

آخرین اخبار

تبلیغات

تاریخچه

تصویر برگزیده

جشن بزرگ دختران روزه اولی در انار

به گزارش ” انارما ” ؛ عصر دیروز ۱۹فروردین ماه جشن شکرانه دختران روزه اولی همراه با برنامه های شاد و متنوع در مهدیه امامزاده محمدصالح(ع) انار با حضور جمعی از مسئولین و معلمان برگزار شد. این ...

یادداشت های خصوصی