دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ | Monday 29 April 2024

محمود بهشتی نیا رئیس جمعیت هلال احمر شهرستان انار در مصاحبه ی اختصاصی با انار ما ابتدا با گرامیداشت هفته هلال احمر (۱۸ لغایت ۲۴اردیبهشت) گفت:این هفته را به تمامی…

IMG_5133 - Copy

به گزارش انارما ، محمود بهشتی نیا رئیس جمعیت هلال احمر شهرستان انار در مصاحبه ی اختصاصی با انار ما  ابتدا با گرامیداشت  هفته هلال احمر (۱۸ لغایت ۲۴اردیبهشت) گفت:این هفته را  به تمامی تلاش گران عرصه خدمت بی منت ،مردان روز های سخت حادثه و سرخ پوشانی که بی هیچ ادعا و مطالبه ای برای زدودن غبار غم و اندوه از چهره ی جهان پراز حادثه و مصیبت ، بهترین و شیرین ترین روز های زندگی خود را خالصانه وقف می کنند تبریک عرض می نمایم.

وی افزود: جمعیت هلال احمر جمعیتی ارزشی و انسانی است که در راه تلاش برای تسکین آلام بشری و کوشش برای برقراری صلح و دوستی پایدار  میان ملت ها تشکیل شده است .در حقیقت هلال احمر اتصال میان مردم توانمند و مومن و انسان های نیازمند و محتاج است.

بهشتی نیا در ادامه در خصوص تعداد اعضای جمیعت هلال احمر در شهرستان انار گفت:  در شهرستان انار در  قسمت امداد ۱۹۰ نفر  عضو باشگاه امدادگران هستند و در قسمت جوانان  ۹۲۱نفر عضو کانون غنچه های هلال می باشند  و در سطح مدارس کانون غنچه های دانش آموزی ۱۰کانون و در سطح دانشگاه ۲ کانون دانشجویی در دانشگاه پیام نور و دانشگاه آزاد اسلامی واحد انار  و دو کانون روستایی فعال هم داریم و تعداد اعضای داوطلبی که سنشان بالای ۲۹است  هستند که در  رسته های حمایت ،هدایت و مشارکت و مهارت این افراد عضو میشوند و ۵۴۳نفر در این قسمت  با این جمعیت در شهرستان انار همکاری می کنند.

رئیس جمعیت هلال احمر انار در بحث امداد این جمعیت گفت:  ما برنامه عملیاتی را برای  انار در نظر گرفته ایم و شهر انار  را به سه منطقه عملیاتی تقسیم کردیم و نیروی انسانی این بخش که از  اعضای باشگاه امدادگران می باشند فعال هستند  و در بحث تجهیزات نیز ،  انبار امدادی به بیش از ۲۲قلم مواد امدادی تجهیز شده است.

وی افزود:  در بحث ارتباطات هم تلفن ندای امداد ۱۱۲ بدون هیچگونه پیش شماره ای فعال می باشد و  هموطنان گرامی میتوانند از طریق این شماره هرگونه حوادث طبیعی و جاده ای با ما در میان بگذارید تا بلافاصله نیروی های امدادی در محل حاضر شوند.

بهشتی  نیا تصریح کرد: در بحث حوادث جاده ای سال گذشته ۱۰۴مورد تصادف داشتیم که از این تعداد تصادف ،  ۹۸ نفر مصدوم  و متاسفانه ۸نفر فوتی داشتیم که  همانگونه مستحضر هستید وظیفه هلال احمر در تصادفات صرفا رهاسازی مصدومین است.

وی گفت: در قسمت آموزش همگانی که دوره های آن ۳۵ساعته و مقدماتی است برای عموم افراد بالای ۱۵سال بصورت رایگان این دوره ها برگزار می شود که اعضای داوطلب میتوانند با مراجعه به بخش آموزش مرکز هلال احمر انار برای شرکت در دوره ها ثبت نام  کنند و در پایان هرکس نمره لازم را کسب کند گواهینامه برای او صادر میشود.

رئس جمهیت هلال احمر انار اظهار داشت: کسانیکه متقاضی ادامه همکاری و وارد شدن  به رسته های تخصصی هلال احمر می باشند باید  دوره های عمومی امداد و دوره های عمومی نجات که در همین مرکز انجام میشود را طی کنند تا بعد از آن  گواهینامه برای آنها صادر میشود و عضو  باشگاه امدا گران می شوند و بر اساس علاقه در رسته های فعال در شهرستان انار(رسته های جاده ،آوار ،کوه، کمک های اولیه ، اسکان ، حمایت روانی،  پشتیبانی اداری و پشتیبانی امداد )سازماندهی میشوند و تجهیزات انفرادی و عملیاتی برای آنها اختصاص داده میشود.

بهشتی نیا در پایان خاطر نشان کرد:  پایگاه امداد جاده ای هلال احمر انار  مسجد امام سجاد به همت خیز محترم عباس عربیان پدر مرحوم مهدی عربیان که یکی از اعضای فعال هلال احمر  شهرستان انار بوده  احداث شده و آن پایگاه بصورت ۲۴ساعت فعال می باشد  و به محض اطلاع از حادثه ای سریعا برای کمک رسانی در محل حاضر میشوند.

وی افزود: در ایام عید تیم دوچرخه سواری از شهرستان انار  به پشتیبانی و  حمایت هلال اجمر انار به اصفهان اعزام و از  زاینده رود به مقصد دریاچه بختگان شیراز را  این تیم رکاب زدند.

مانور فرضی و طرح اندازه گیری فشار خون شهروندان توسط هلال احمر شهرستان انار در حاشیه نمازجمعه این هفته:

IMG_4930

IMG_4929

IMG_4923

IMG_4917

IMG_4921

 

 

آخرین اخبار

تبلیغات

تاریخچه

تصویر برگزیده

جشن بزرگ دختران روزه اولی در انار

به گزارش ” انارما ” ؛ عصر دیروز ۱۹فروردین ماه جشن شکرانه دختران روزه اولی همراه با برنامه های شاد و متنوع در مهدیه امامزاده محمدصالح(ع) انار با حضور جمعی از مسئولین و معلمان برگزار شد. این ...

یادداشت های خصوصی