دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ | Monday 29 April 2024

دبیر دوم کمیسیون امنیت مجلس گفت: حتی کسانیکه در مسیر مذاکرات دغدغه داشتند با ابراز دغدغه هایشان باعث شدند که تیم مذاکره کننده دقت نظر بیشتری بکند …

عضو کمیسیون امنیت مجلس

به گزارش انار ما، سیدباقر حسینی عضو هیأت رئیسه کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار  انار ما، در خصوص جمع بندی متن اولیه مذاکرات هسته ای گفت: درایت رهبر بزرگوارمان، مقاومت ملت بزرگ ایران ، ،و تدبیر تیم دیپلماسی دولت بالاخره نتیجه داد.

مواضع هوشمندانه رهبری باعث اقتدار تیم مذاکره کننده شد

حسینی اظهار داشت:تیم مذاکره کننده ما گرچه در ابتدا خوش بینانه پیش رفت و این موضوع باعث شد تا طرق مقابل خیال های خام و باطلی داشته باشد اما نهایتا با فرمایشات حضرت آقا و مواضع کاملا دقیق و هوشمندانه ایشان و حمایت قاطع مردم باعث شد تا تیم مذاکره کننده باصلابت و اقتدار کامل بایستد و آنچه که در شرایط فعلی لازم بود برای کشور و ملت ما با حفظ حقوق اصلی کشور خوشبختانه تاکنون بدست آمده و امیدواریم که به نتیجه قطعی نیز برسد.

وی افزود: اگر چه تا همین جا هم برای ما پیروزی است چرا که با این توافق صورت گرفته دشمن از طرحی  که تقریبا ۱۲سال است علیه ملت ایران با هدف ایران هراسی و ایجاد یک حجمه بین المللی علیه جمهوری اسلامی شروع کرده ناامید شده است.

دبیر دوم کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس تصریح کرد: توافق هسته ای اجرا شود و یا نشود نکته ای که باید به آن توجه کرد بحث اقتصاد مقاومتی است و ما باید به طور جدی به اقتصاد مقاومتی در راستای عملی کردن آن و استفاده از توان داخلی کشور توجه کنیم.

آمریکایی ها میخواهند با حرف های ضد و نقبض نظرات را به سمت خود معطوف  کنند

وی به صحبت های ظریف و روحانی بعد از اعلام توافق اولیه اشاره کرد و گفت:آنچه که بعنوان کلیات از سوی رئیس جمهور  و ظریف اعلام شد تامین کننده بخش اعظم خواسته های ملت و مقام معظم رهبری است و خوشبختانه در صحبت هایی که  امروز شنیدیم اینکه در زمان روز اجرای توافق تمامی تحریم ها برداشته شود محقق خواهد شد.

حسینی در مورد برخی تناقضات در صحبت های رئیس جمهور ایران و رئیس جمهور آمریکا در نشست های خبری شان گفت: آمریکایی ها با بیان برخی حرف های ضدو نقیض سعی در معطوف کردن نظرات ما به سمت خودشان هستند اما نهایتا اگر آنها باز دبه در بیاورند ،به جامعه جهانی ثابت خواهد شد که این آمریکایی ها بودند که کنار نیامدند .

عضو هیأت رئیسه کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس اظهار داشت: آن چیزی که در جمع بندی مذاکرات بیان شده است مورد موافقت نمایندگان مجلس خواهد بود مگر اینکه در جزئیات این توافق خلاف آن چیزی که مطرح شده قید شده باشد که در این صورت نه تنها نمایندگان مجلس بلکه دولت هم موظف است از حقوق ملت ایران دفاع کند.

وی در مورد برخی از کارشکنی های مقامات رژیم صهیونیستی از توافق شکل گرفته گفت: همین که نتانیاهو از توافق شکل گرفته ناراضی هست این دال بر اینست که توافق ،توافق خوبی است ،البته همیشه امکان کم آوردن آمریکا زیر فشارهای اسرائیل و نقض توافقات شکل گرفته وجود دارد.

موقعیت کنونی را مرهون راهکار های رهبری و شهدای هسته ای هستیم

حسینی به دیدار شب گذشته رهبر معظم انقلاب با هیئت دولت اشاره کرد و گفت:حضرت آقا در این دیدار فرمودند که باید قضاوت درباره گذشتگان قضاوت منطقی و با فکر و اندیشه باشد ،به هر حال در به ثمر نشستن مذاکرات مسئولین قبلی هم سهیم بوده اند  و نهایتا با مقاومت ملت ایران و راهکارهای تبیین شده توسط رهبر معظم انقلاب به نتیجه رسیده است و این موفقیت را مدیون شهدای شریف و بزرگوار هسته ای هستیم .

عضو هیئت رئیسه کمیسیون امنیت  خاطر نشان کرد: حتی کسانیکه در مسیر مذاکرات دغدغه داشتند با ابراز دغدغه هایشان باعث شدند که تیم مذاکره کننده دقت نظر بیشتری بکند و اگر نبود این ابراز دغده ها شاید خیلی از نکات و مطالبی که در توافق شکل گرفته گنجانده شده ذکر نمی شد.

وی افزود: اگر چه برخی از برخوردها و انتقادات به تیم هسته ای  گاها تند بود اما از آنجایی که بنده عضو کمیسیون امنیت مجلس هستم درجریان این انتقادات به خوبی قرار دارم و میدانم که منتقدین علیرغم اشکال داشتن برخی از آنها در کیفیت انتقاداتشان، نیت خیرخواهانه ای داشتند و اصلا اینگونه نبود که منتقدین با فرد خاصی از تیم مذاکره کننده خودمان مشکل داشته باشند.

دبیر دوم کمیسیون امنیت مجلس تصریح کرد: ما در کشور کسیکه بخواهد مخالف توافق باشد نداریم مگر اینکه آن فرد خارج از نظام باشد ،چرا که همه کسانیکه به این نظام اعتقاد دارند به دنبال توافق بودند اما آنچیزی که مورد تاکید بود اینست که توافق باید عزمت مندانه باشد.

وی  در پایان ضمن تقدیر از تلاش های تیم هسته ای کشورمان گفت: عده ای نگران بودند نه از تیم مذاکره کننده از خدعه و نیرنگ طرف مقابل که نکند تیم مذاکره کننده ایرانی را به اشتباه بیندازد.

انتهای پیام/

دیدگاه کاربران

م - ا پنج‌شنبه 16 جولای 2015 - 4:50 ق.ظ

حالا اگر آمریکایی ها به توافق اصلی پای بند باشند خوب است اما اگر درخواست دیگری غیر از توافق را مطرح کنند و همه کشورها را به اشتباه بیندازند ممکن است اوضاع خیلی قاراش میریش شود ، به امید خدا

نام و نام خانوادگی پنج‌شنبه 16 جولای 2015 - 1:33 ب.ظ

م ا خیلی دلت میخواد همجی بهم بریزه ای …. نفوس بد نزن

آخرین اخبار

تبلیغات

تاریخچه

تصویر برگزیده

جشن بزرگ دختران روزه اولی در انار

به گزارش ” انارما ” ؛ عصر دیروز ۱۹فروردین ماه جشن شکرانه دختران روزه اولی همراه با برنامه های شاد و متنوع در مهدیه امامزاده محمدصالح(ع) انار با حضور جمعی از مسئولین و معلمان برگزار شد. این ...

یادداشت های خصوصی