دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ | Monday 29 April 2024

در دنیای امروز کودکان شهرنشین، تلویزیون را کنار گذاشته اند و دیگر برایشان جذابیتی ندارد وبه سمت تکنولوژی های جدید پیش رفته اند، اما این در حالی است که کودکان این روستا…

۱۳۹۴۰۷۱۳۰۰۰۱۱۱_PhotoL

به گزارش انار ما به نقل از صبح کویر ،پس از طی ۶۰کیلومتر راه خاکی و ناهموار به روستایی رسیدیم که با وجود دور بودن از مرکز بخش مرکزی و نداشتن جاده مناسب، هنوز زندگی در آن جریان داشت .

مردم این روستا با وجود این سختی ها و با کمترین و ناچیزترین امکانات همچنان به  کار و تلاش ادامه میدهند و در مقابل سختی ها مقاومت میکنند.

در دنیای امروز کودکان شهرنشین، تلویزیون را کنار گذاشته اند و دیگر برایشان جذابیتی ندارد وبه سمت تکنولوژی های جدید پیش رفته اند، اما این در حالی است که کودکان این روستا هنوز نمی دانند  تلویزیون چیست و شاید برایشان تلویزیون همان صندوق جادویی معنا بدهد.
خانه های این روستا ازسنگ، چوب درختان جنگلی ساخته شده و مردم این روستا سرمای سخت زمستان ریگان را با کمترین امکانات می گذرانند.

اینجا خبری از امکانات دنیای مدرن نیست و سادگی، مظلومیت و محرومیت را می توان در چهره های معصوم مردمانش به روشنی دید.

اینجا جایی است که هنوز تنها گوسفندشان را برای مهمان سر می برند با این حال به دلیل نداشتن راه ارتباطی مناسب، مهمانان کمی به دیارشان سفر می کنند.

اما راه ارتباطی تنها مشکل روستاییان “پدموکی” نیست، اینجا آب آشامیدنی سالم نیست و از یک چاه، آب آشامیدنی خود را تامین می کنند و از همه امکانات بی شمار دنیای مدرن مردم این روستا محروم هستند.

اوج محرومیت در روستای پدموکی شهرستان ریگان به حدی است که با گذشت چند روز از بازگشایی مدارس، هنوز دانش‌آموزان این روستا بدون معلم‌ هستند.

این روستا که دانش‌آموز زیادی دارد، اما با گذشت چند روز از بازگشایی مدارس هنوز دانش‌آموزان آن بدون معلم‌ هستند و به گفته اهالی ممکن است نیمه دوم سال برای آنها معلم بیاید، هرچه قدر بیشتر داخل روستا پیش می‌رویم، محرومیت بیشتر به چشم می‌خورد به طوری که کودکان آن در گرد و غبار محرومیت روستا فراموش شده‌اند.

این روستا با جمعیت بالغ بر ۵۰ خانوار از کمترین امکانات رفاهی برخوردار است و روستانشینان چشم انتظار خدمات دستگاه‌های ذیربط هستند، روستایی که اهالی آن در کپر زندگی می‌کنند .

اشک‌های پیرزنی که می‌گوید کاش ما با گذشت این همه سال که آخرین روزهای عمرم ماست بتوانم برق و روشنایی آن را ببینم.

۱۳۹۴۰۷۱۳۰۰۰۱۱۶_PhotoL

۱۳۹۴۰۷۱۳۰۰۰۱۱۱_PhotoLانتهای پیام/

آخرین اخبار

تبلیغات

تاریخچه

تصویر برگزیده

جشن بزرگ دختران روزه اولی در انار

به گزارش ” انارما ” ؛ عصر دیروز ۱۹فروردین ماه جشن شکرانه دختران روزه اولی همراه با برنامه های شاد و متنوع در مهدیه امامزاده محمدصالح(ع) انار با حضور جمعی از مسئولین و معلمان برگزار شد. این ...

یادداشت های خصوصی