پنج شنبه ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ | Thursday 2 May 2024

دبیر دوم کمیسیون اصل نود مجلس شورای اسلامی گفت : اخذ برجام برای کشورمان دارای خیر و منفعت نیست زیرا فرمایشات مقام معظم رهبری در آن رعایت نشده است…

دکتر آذین در خصوص برجام توضیح می دهد

به گزارش انارما ، حسین آذین در گفتگو با  ”  آرمان کرمان ” در رابطه با روند بررسی برجام در مجلس گفت : کمیسیون ویژه بررسی برجام به رای نمایندگان مجلس و از بین اعضای دو فراکسیون اصلی مجلس برای رسیدگی به برجام انتخاب شدند .

دبیر دوم کمیسیون اصل نود مجلس شورای اسلامی افزود : این کمیسیون ویژه برجام ۴۰ الی ۵۰ روز تمام مسائل برجام را مورد بررسی قرار دادند و در نهایت نتیجه اش را به مجلس اعلام کردند .

اخذ برجام برای کشور دارای خیر و منفعت نیست 

وی ادامه داد : از آن جایی که برجام  برای کشورمان  خیر و منفعتی ندارد برخلاف خواسته و فرمایش مقام معظم رهبری تحریم ها بعد از اجرای برجام لغو نخواهند شد و تنها به حالت تعلیق در می آیند و همچنین تعلیق تحریم ها هم آنقدر دارای زمینه و ابهام است که شفافیت لازم را ندارد.

نماینده مردم رفسنجان در مجلس شورای اسلامی خاطر نشان کرد : دولت باید طبق ماده ۷۷ در صورت توافق بین المللی بین کشورها طرحی را به مجلس ارائه دهد ولی رئیس جمهور از ارائه لایحه به مجلس تمکین نکرد .

آذین در ادامه عنوان کرد : نمایندگان مجلس هم در مقابل ، طرحی را آماده کردند که در این طرح چالش های امنیتی و مشکلات برجام در نظر گرفته شده بود تا در آینده دچار مشکل نشویم و دولت هم ملزم به دفاع از حقوق متقابل شود و بر این اساس قرار شد که دو فراکسیون، طرحی را به مجلس ارائه دهند.

وی با بیان این که طرح برجام به صحن مجلس رفت ، تاکید کرد : با ورود طرح برجام به مجلس طرح یک فوریتی آن توسط نمایندگان تصویب شد ولی برخلاف قانون که می بایست ۱۰ روز تمام نظرات کمیسیون های فرعی و تخصصی گرفته و از افرادی که پیشنهاداتی دارند دعوت شود ظرف ۲ الی ۳ ساعت پیشنهاد را برای کمیسیون امنیت ملی تصویب کردند.

ارائه طرح برجام در کمیسیون امنیت ملی درست نبود

دبیر دوم کمیسیون اصل نود مجلس شورای اسلامی اظهار داشت : اما بهتر بود که این طرح به جای رفتن به کمیسیون امنیت ملی به کمیسیون ویژه بررسی برجام می رفت زیرا این کمیسیون توسط نمایندگان برای بررسی برجام انتخاب شده بود .

این نماینده مجلس در ادامه اذعان کرد : به نظر می آید از آن جایی که رییس کمیسیون امنیت ملی و بعضی از اعضای آن نتوانسته بودند در کمیسیون ویژه برجام ریاست را در اختیار داشته باشند و نظرات خود را اعلام کنند با ورود طرح به کمیسیون بررسی برجام مخالفت کردند و این طرح توسط هیئت رئیسه به کمیسیون امنیت ملی ارجاع داده شد .

آذین گفت : اعضای کمیسیون امنیت ملی هم ظرف ۲ الی ۳ ساعت کلیات طرح برجام را تهیه کردند و به صحن مجلس ارائه دادند و روز گذشته هم در مجلس نمایندگان در این خصوص نظراتی را بیان کردند ولی در مجموع خواهان اخذ برجام برای کشور شدند اما شاید مصلحت این بود که اخذ برجام توسط نمایندگان رد می شد .

اکثر نمایندگان استان کرمان با بررسی کلیات برجام مخالف بودند

وی در رابطه با نظر نماینده های استان کرمان پیرامون اخذ برجام ابراز کرد : اکثر نمایندگان استان کرمان با برجام مخالف بودند و به یک فوریتی آن هم رای منفی دادند زیرا این دغدغه در اکثر آن ها وجود داشت که اخذ برجام هیچ مصلحتی برای کشور ندارد.

دبیر دوم کمیسیون اصل نود مجلس شورای اسلامی خاطر نشان کرد: در نهایت روز گذشته کلیات طرح برجام در مجلس تصویب شد و هفته آینده هم این طرح وارد صحن می شود تا پیشنهادها و نظرات در کمیسیون مورد بررسی قرار گیرند و به بهترین پیشنهادها رای داده شود و دولت هم موظف به یکسری تعهدات شود تا ما از لحاظ عزت و منفعت ملی دچار چالش نشویم .

انتهای پیام/

دیدگاه کاربران

روستایی انقلابی سه‌شنبه 13 اکتبر 2015 - 12:28 ق.ظ

درود بر آزاده سرافراز دکتر آذین

محمد سه‌شنبه 13 اکتبر 2015 - 8:11 ق.ظ

اتفاقا خیلی به کشور و مردم منفعت دارد و ما مردم در قبال این کار شما در انتخابات اسفند از شما حمایت نخواهیم کرد .

علي سه‌شنبه 13 اکتبر 2015 - 8:13 ق.ظ

اقای اذین خودت رو خراب کردی . دیگه طرف انار نیا

نام و نام خانوادگی سه‌شنبه 13 اکتبر 2015 - 11:22 ق.ظ

حتما اقای اذین طرح رو دقیق مطالعه کرده و بعد مخالفت کرده. شمایی که می گی خودت رو خراب کردی چقدر این طرح رو خوندی و مطالعه کردی

ali سه‌شنبه 13 اکتبر 2015 - 1:54 ب.ظ

حیف اون رای که به تو دادم

علي سه‌شنبه 13 اکتبر 2015 - 2:38 ب.ظ

من اتفاقا این متن را کامل خواندم . شاید اقای اذین نخوانده باشد ولی این جبهه گیری اقای اذین در برابر برجام فقط جنبه سیاسی و رانت مخالف بودن است .

نام و نام خانوادگی سه‌شنبه 13 اکتبر 2015 - 2:56 ب.ظ

آذین این کاره نبود.ماگول خوردیم.انشاالله اسفندماه آنچنان سیمانی روی افراطیهاودلواپسان وکاسبان تحریم بریزیم که برای همیشه آنجاباقی بمانند/خدایااسفندماه رازودتربرسان.

مهدی سه‌شنبه 13 اکتبر 2015 - 3:12 ب.ظ

یکی بگه توچقد خیرداشتی برامردم انار.واقعاحیف رای هامون

هیئتی گلزار سه‌شنبه 13 اکتبر 2015 - 7:34 ب.ظ

احسنت بر اذین.
کاش مردم انار ک اینقد با شعورن میفهمیدن توافق یعنی جواب پس دادن به ۲۰۰و خورده ای هزار شهید.

حسین چهارشنبه 14 اکتبر 2015 - 10:12 ق.ظ

با سلام و درود بر روح امام خمینی (ره) وشهیدان انقلاب و سلام و درود بر امام خامنه ای (رض) ای مردم عزیز انار آیا در این دو سال اندی وام مسکنی گرفتید آیا بنزینتان از ۴۰۰تومان به ۱۰۰۰تومان رسید یارانه ای گرفتید آیا خبری از سود سهام عدالت هست شیر از ۱۲۰۰به ۱۸۰۰رسید نان گران شد یارانه اش کو توجه به گرانیهای قبوض کرده اید ایا این بی تدبیری نیست و واقعا انسان نباید نا امید باشد با نرمش در مقابل امریکا آیا نفتمان از ۱۱۰ دلار به ۴۵دلار نرسید وآیا میدانید بخاطر همین ارزانی نفت هر ایرانی روزانه۲۰۰۰تومان ضرر میکندآیا میدانید پارس جنوبی طی چند سال بعضی فازهایش ۸۰ درصد پیشرفت داشته اند و در این دو سال واندی ۰/۶ که حتی به یک درصد هم نمی رسد وضرر فراوانی برای کشور داردآیا نمایندگان ما با وجود این همه بی تدبیری نباید نگران این برجام باشند آیا چند روز پیش معاون وزیر خارجه امریکا آزمایش موشک عماد را نقض برجام نخواند ایا میشود به امریکا اعتماد کرد با انصاف ها قضاوت کنند.

نام و نام خانوادگی چهارشنبه 14 اکتبر 2015 - 10:26 ق.ظ

عجله نکنید برای تصمیم گیری رای اسفند صبر کنید ببینید تا اون موقع فرجی میشه با برجام یا نه
فعلا که هر قسمت از مراحل مذاکره رو پشت سر گذاشتیم یه خورده به گرونی ها اضافه شده قیمت بنزین یا ۱۸ قلم کالای اساسی که روز بعد از توافق گرون شد یادتون رفته

کمی فکرکنیم بعدتصمیم بگیریم چهارشنبه 14 اکتبر 2015 - 11:33 ق.ظ

برادر یاخواهرمعزز وگرامی.چراهمه چیز راباهم قاطی میکنی.شهداشآن ومنزلتی دارندکه وصف شدنی نیست.چقدرمغزهامون راشستشودادنداین مسئولین.تبادل سازنده وروابط بادنیابه والله ضرری نداردوخیلی هم خوب است.همین آقای آذین اگه نماینده نبودآیااینچنین حرف می زد.اگه تومرکزبهداشت رفسنجون ودانشگاه فقط حقوق بگیربوداین حرفها را می زد؟خواهشاکمی بیشتربیاندیشیم/باتشکر

داودئ چهارشنبه 14 اکتبر 2015 - 1:13 ب.ظ

آقای آذین آزاده سرافراز میدونی بی خاصیت ترین کمیسون مجلس اصل ۹۰ هست شاگرد تنبلای مجلس توی اونن.شما از منفعت ملی چی میدونی ؟؟؟ خودم فیش حقوقی سال ۹۰ شمارو دیدم ۱۴ میلیون تومان بود با این حقوق از تحریم چی می فهمی
امیدوارم مردم شهر انار و رفسنجان به این آگاهی رسیده باشن که پیشرفت شهراشون فقط در گرو اینه که حداقل شما نباشی
برادر من آزادگی به زندان رفتن تو عراق نیست همدلی با مردم آزادگیست نه خیلی ذوق زده مخالف مردم بودن

ارش67 چهارشنبه 14 اکتبر 2015 - 1:52 ب.ظ

با سلام….لطفا جاده حسین اباد به انار را اسفالت کنید با تشکر

هیئتی چهارشنبه 14 اکتبر 2015 - 8:36 ب.ظ

معذرت میخواما.من کاری به کار اذین و حقوقشو پستشو مقامش ندارم.ساده میگم برات.نه اینکه حرف من باشه نه.این حرف امام خمینی واکنون امام خامنه ای هستش!
امریکا شیطان بزرگ است.هیچ کس حق ندارد با امریکا مذاکره کند.
اونا دلشون به منو تو نسوخته عزیز.اونا میخوان امنیت منو تو رو مثل کل خاورمینه خراب کنن.کاری که شهدا نزاشتن ۳۰سال پیش ،والان ما داریم ۳۰پیشو رو به باد میدیم.
اگه حرفت ،راهت ،حرف و راه امام بود این چنین نمیگفتی.الانم نماز جمعه که بری میگن مرگ بر ضد ولایت فقیه.

نام و نام خانوادگی چهارشنبه 14 اکتبر 2015 - 11:43 ب.ظ

۱۸ قلم کالا نه اینکه شما دلواپسا ۱۰۰ درصد قلم کالا را گران کردید

کوروش پنج‌شنبه 15 اکتبر 2015 - 9:42 ق.ظ

حالا که تصویب شد … امیدواریم به مملکت خیر برسونه . انشاالله ..

آخرین اخبار

تبلیغات

تاریخچه

تصویر برگزیده

جشن بزرگ دختران روزه اولی در انار

به گزارش ” انارما ” ؛ عصر دیروز ۱۹فروردین ماه جشن شکرانه دختران روزه اولی همراه با برنامه های شاد و متنوع در مهدیه امامزاده محمدصالح(ع) انار با حضور جمعی از مسئولین و معلمان برگزار شد. این ...

یادداشت های خصوصی