شنبه ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ | Saturday 4 May 2024

امام جمعه انار تصریح کرد:آیا ایشان هم گفت ما سه گل زدیم و دو گل خوردیم یا اینکه فرمود آگاه باشید که آن زنازاده پسر زنازاده، مرا بین دو چیز مخیّر ساخته است؛ شمشیر کشیدن یا خواری چشیدن؛ هیهات که تن به ذلت دهم…

امام جمعه انار

به گزارش انارما ، امام جمعه شهرستان انار در خطبه اول نماز جمعه این هفته با اشاره به فرارسیدن ایام محرم و مجالس عزاداری بر امام حسین (ع) گفت:باید بکوشیم از این فضای معنوی و روحانی که به حرمت عزاداری و به برکت یاد امام حسین (ع) تشکیل میشود خود را با تربیت علوی و فاطمی علیهماالسلام رشد بدهیم.

وی افزود: سعادت دنیا و آخرت ما در گرو رسیدن به تقوی و پرهیزگاری است باید بکوشیم با تقوا و دین داری اهل بیت پیامبر (ص) را یاری کنیم که امیر مومنان فرمودند برای رسیدن به تقوی باید از بدیها و زشتی ها دوری کنیم به نیکی ها و خوبی ها عمل کنیم و این درست همان چیزی است که اهل البیت علیهم السلام از ما انتظار دارند.

حجت الاسلام ابراهیمی در خطبه دوم ضمن تسلیت مجدد ایام شهادت امام حسین (ع) گفت:امام حسین(ع) با پرچم سرخی که برافراشت راه عزت خواهی و آزادی طلبی ، راه استقلال طلبی و تسلیم نشدن در برابر ظالم را به بشریت یاد داد.

وی با اشاره به سخن  امام خمینی (ره)  که فرمودند از صدر اسلام تا به حال دو خط و دو راه وجود داشته یکی راه افراد راحت طلبی که تمام همشان این است که طعمه ای پیدا کنند بخورند و بخوابند اگر مسلمان بودند نمازی هم بخوانند و دنبال زندگی و راحت طلبی خود هستند و راه دیگر راه انبیاء الهی و اولیاء الهی است که تمام همشان صرف مبارزه با ظلم است اشاره کرد و گفت:به عبارت دیگر یک خط خط سازش و ذلت و خط دیگر خط مقاومت و ایستادگی یعنی همان خط تابلوی خون رنگ عاشورا است.

امام جمعه انار سپس با اشاره به موضوع مذاکره با آمریکا گفت:مذاکره با دولتی که هم زور میگوید هم بی منطق و هم اهل تهدید است مذاکره نیست تسلیم و ذلت پذیری است. ما از مکتب تربیتی اسیدالشهدا (ع) یاد گرفته ایم که مذاکره با این چنین دشمنی بر خلاف مصالح و منافع کشور است.

ابراهیمی در پایان تصریح کرد:  کسانی که میگویند امام حسین (ع) در کربلا با عمر سعد مذاکره کرد از امام حسین علیه السلام و عاشورا چیزی نمی دانند اباعبدالله (ع) عمر سعد را دعوت به حق کرد دعوت به جدا شدن از طاغوت و پیوستن به حق. مذاکره یعنی بده و بستان یعنی کوتاه آمدن و پذیرش دشمن ، آیا امام حسین(ع) هم بده بستان کرد آیا ایشان  هم گفت ما سه گل زدیم و دو گل خوردیم یا اینکه فرمود آگاه باشید که آن زنازاده پسر زنازاده، مرا بین دو چیز مخیّر ساخته است؛ شمشیر کشیدن یا خواری چشیدن؛ هیهات که تن به ذلت دهم. خداوند و رسول و مؤمنان برای ما خواری نپسندند و دامن های پاکی که ما را پرورانده است ، شخصیت های با حمیت و مردان صاحب غیرت که هرگز به ما اجازه ندهند که طاعت فرومایگان را برکشته شدن شرافت مندانه ترجیح دهم.

انتهای پیام/

دیدگاه کاربران

شهروند شنبه 17 اکتبر 2015 - 11:44 ق.ظ

مذاکره وتبادل سازنده ومفیدبادنیاوکشورهای بزرگ خیلی هم خوب است

روستایی انقلابی شنبه 17 اکتبر 2015 - 3:43 ب.ظ

شهروند عزیز مداکره با دنیا بله خوب و لازم است ما با دنیا مشکلی نداریم ، عزیز جان برادر این حرف رو از من روستاوند بپذیر امام جمعه محترم مذاکره با آمریکا را اشکال میکنند مفام معظم رهبری هم فرمودند ما با آمریکا مذاکره نداریم – مگر اینکه شما آمریکا را مثل اصلاح طلب های بی بوته کدخدای دنیا بدانی

ح-ا-ا شنبه 17 اکتبر 2015 - 8:46 ب.ظ

پرداختن به فلسفه قیام اباعبدالله کارهمه کس نیست.کنارشط فرات ،تشنه جان دادن حکایتی است،چون درآن منطقه باکمی جابجایی خاک به آب می رسیدندولی این کارنشدوبالب تشنه به شهادت رسیدند.یااباعبدالله حالادیگه به فریادمان برس.

شهروند شنبه 17 اکتبر 2015 - 8:58 ب.ظ

باسلام واحترام وعرض ادب خدمت روستایی انقلابی عزیز
به نظرمن هرقانون وهرمذاکره وتصمیمی،بند وتبصره هایی هم دارد.نمی شودیکسویه ویکطرفه باشدوهردوطرف بایدوبایدسبک وسنگینهایی راانجام داده ودرخصوص این مذاکره وتوافق بیشتر.چون بحث ملی ومملکتی داردوآیندگان نیزبایدازسودآن بهره کافی ولازم راببرند.درست است که کشورمادرمنطقه حرف اول رامی زندواین باعث خرسندی ماست ولی به نظرمن روابط خوب بایدباشد.مثل این می ماندکه من یاجنابعالی درمنرلمان چیزی کم نداشته باشیم ولی درمحله باهیچ کس سروکاری نداشته وبااحدی رفت وآمدنکنیم.این خوب نیست وانسان ازپیشرفت دنیایی بطورقطع ویقین دنبال خواهدافتاد.درخصوص مذاکره وتوافق که شمافرمودیدرهبری معظم فرمودندماباآمریکامذاکره ای نداریم اینچنین نفرمودندواتفاقاتیم مذاکره کننده راهمیشه پشتیبان بودندوقبولشان داشتندبطوری که برجام رانیزایشان تایید دارند.درپایان برای شماوخانواده محترمتان آرزوی سلامتی وموفقیت وبهروزی وسربلندی آرزومندم.موفق ومویدوپیروزباشید

نام و نام خانوادگی یکشنبه 18 اکتبر 2015 - 7:17 ق.ظ

شمایی این حرفارو میزنید حقوقتون بالاس نه مث ما ک مول پرایدم نداریم والسلام

آخرین اخبار

تبلیغات

تاریخچه

تصویر برگزیده

جشن بزرگ دختران روزه اولی در انار

به گزارش ” انارما ” ؛ عصر دیروز ۱۹فروردین ماه جشن شکرانه دختران روزه اولی همراه با برنامه های شاد و متنوع در مهدیه امامزاده محمدصالح(ع) انار با حضور جمعی از مسئولین و معلمان برگزار شد. این ...

یادداشت های خصوصی