دوشنبه ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ | Monday 6 May 2024

معاونت بهداشتی علوم پزشکی رفسنجان گفت: خوشبختانه طبق بازدیدی که از بیمارستان انار داشتیم تاکنون بیماری آنفولانزا در انار مشاهده نشده است اما با توجه به شیوع در استان کرمان احتمال بروز و گسترش این بیماری در انار هم وجود دارد…

انار ما جمالی

به گزارش انارما ،  احمد جمالی زاده معاونت بهداشتی علوم پزشکی رفسنجان ظهر دیروز در جمع نمازگزاران جمعه انار با بیان اینکه آنفلوآنزا بیماریی است که در فصل سرما شیوع می‌یابد، اظهار داشت: علائم این بیماری تب و لرز و درد عضلانی است و افرادی که مقاومت بدنشان در مقابل بیماری ها ضعیف است مانند سالمندان و زنان باردار  بیشتر در معرض خطر هستند‌.

وی بیان داشت: ‌ افرادی که در ابتدای ابتلا هستند و علائمی از این بیماری مشاهده کردند حتماً به پزشک مراجعه کنند و اجازه ندهند که این بیماری شدت بیشتری پیدا کند.

جمالی زاده تصریح کرد: گستردگی شیوع این بیماری امسال مانند سال ۸۸شده است که در آن سال هم این آنفولانزا در دامنه ی گسترده ای بین هموطنان شیوع پیدا کرد.

وی اظهار داشت: خوشبختانه طبق بازدیدی که از بیمارستان انار داشتیم تاکنون بیماری آنفولانزا در انار مشاهده نشده است اما با توجه به شیوع در استان کرمان احتمال بروز و گسترش این بیماری در انار هم وجود دارد.

جمالی زاده اظهار داشت: در بیمارستان علی‌بن‌ابیطالب(ع) رفسنجان بخشی ویژه مراقبت از بیماران مبتلا به آنفولانزا راه‌اندازی شده است.

وی افزود: طی ۱۰ روز گذشته تلفات با بیماری آنفلوآنزا در رفسنجان کاهش یافته و چهار نفر مبتلا که بیماری پیش زمینه‌ای داشتند، فوت کردند.

معاونت بهداشتی علوم پزشکی رفسنجان در پایان با برشمردن علائم و راهکار های پیشگیری از ابتلا به این بیماری گفت:  زائران مراسم اربعین که در روز های گذشته از عراق برگشته اند جدا از برگزاری مراسمات ولیمه در روز های ابتدایی بازگشتشان خودداری کنند.

انتهای پیام/

آخرین اخبار

تبلیغات

تاریخچه

تصویر برگزیده

جشن بزرگ دختران روزه اولی در انار

به گزارش ” انارما ” ؛ عصر دیروز ۱۹فروردین ماه جشن شکرانه دختران روزه اولی همراه با برنامه های شاد و متنوع در مهدیه امامزاده محمدصالح(ع) انار با حضور جمعی از مسئولین و معلمان برگزار شد. این ...

یادداشت های خصوصی