شنبه ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ | Saturday 4 May 2024

امام جمعه موقت انار گفت: شیعیان نیجریه هیچ مزاحمتی برای کسی نداشته اند و در حسینیه ها برنامه های خاص شیعیان را برگزار می کردند و این مجالس به آرامی برگزار میشده و هیچ گونه تهدیدی از ناحیه این عزیزان برای دولت نیجریه نبوده است…

امام جمعه موقت انار

به گزارش انارما ، حجت الاسلام حسینی نوه امام جمعه موقت شهرستان انار در خطبه های نماز این هفته با اشاره به حادثه شهادت تعداد زیادی از شیعیان کشور نیجریه به دست نیروهای ارتش این کشور گفت: هنوز زمان طولانی از حادثه تاسف بار منا نگذشته که متاسفانه شاهد هستیم که تعداد زیادی از شیعیان کشور نیجریه به شهادت رسیدند.

وی افزود: این عزیزان هیچ مزاحمتی برای کسی نداشته اند و در حسینیه ها برنامه های خاص شیعیان را برگزار می کردند و این مجالس به آرامی برگزار میشده و هیچ گونه تهدیدی از ناحیه این عزیزان برای دولت نیجریه نبوده است اما گویا دولت نیجریه  تحمل این صحنه ها را نداشته است و با کشتار بی رحمانه شیعیان این کشور به گونه ای  انتقام مراسم اربعین را  گرفته است.

امام جمعه موقت انار تصریح کرد:  در نیجریه امسال میلیون ها شیعه مراسم اربعین حسینی را با همراه داشتن پرچم گنبد امام حسین بصورت باشکوه برپا داشتند و گویا این مراسم برای بعضی ها ناخوشایند بوده است.

حسینی نوه خاطر نشان کرد: این حادثه را محکوم میکنیم و از دولت نیجریه درخواست داریم رهبر شیعیان نیجریه(شیخ ابراهیم زکزاکی) را آزاد کنند چرا که آنها هم مانند سایر ادیان میتوانند برنامه های خاص خودشان را برگزار کنند.

رئیس اداره اوقاف انار در ادامه با اشاره به آغاز طرح واگذاری صندوق های صدقات به مراکز نیکوکاری گفت:با اجرای این طرح کمیته امداد دیگر در جمع آوری کمک های مردمی و صدقات نقشی نخواهد داشت .

وی افرود: تمامی کمک های مردمی در مرکز نیکوکاری ضاحب الزمان(عج) واقع در بلوار مطهری جمع آوری می شود و مبالغ دریافتی در همان محلی که جمع آوری شده صرف نیازمندان و فقرا میشود .

خطیب جمعه انار تصریح کرد: انشاالله مردم از این طرح استقبال کنند تا از این طریق بهتر به مددجویان خدمت رسانی شود.

وی در پایان با اشاره به هفته وقف گفت: در سال گذشته سه موقوفه ثبت شد که از جمله این وقف ها وقف خانه ای در شاهم آباد برای مرکز قرآنی بود که اداره اوقاف استان کرمان به پاس این عزیزان یک سفر زیارتی عتبات عالیات در نظر گرفته اند و در سال جدید نیز دومورد وقف تاکنون به ثبت رسیده است.

انتهای پیام/

آخرین اخبار

تبلیغات

تاریخچه

تصویر برگزیده

جشن بزرگ دختران روزه اولی در انار

به گزارش ” انارما ” ؛ عصر دیروز ۱۹فروردین ماه جشن شکرانه دختران روزه اولی همراه با برنامه های شاد و متنوع در مهدیه امامزاده محمدصالح(ع) انار با حضور جمعی از مسئولین و معلمان برگزار شد. این ...

یادداشت های خصوصی