شنبه ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ | Saturday 4 May 2024

۲۰ هزار از باغات پسته بر اثر بی آبی نابود شده و حدودا ۱۰۰ هزار هکتار نیز در آستانه نابودی قرار دارند،..

وضعیت آب در انار و رفسنجان

به گزارش انارما  به نقل از  خبرگزاری خانه ملت حسین آذین در نشست علنی امروز (یکشنبه ۴ بهمن‌ماه) در نطق میان دستور خود با بیان اینکه توطئه مثلث شوم آمریکا، عربستان و اسرائیل به دنبال بی‌ثبات سازی منطقه و کاهش اقتدار ایران اسلامی با مقاومت ملت ایران، اقتدار نیروهای مسلح به ویژه سپاه پاسداران با شکست رو به رو شد، گفت: به همین دلیل امروز رژیم پوسیده عربستان است به هذیان‌گویی افتاده است، نشست اضطراری  سازمان همکاری اسلامی در جده و بیانیه بی‌مغز پایانی آن نشان می‌دهد این سازمان بیش از آنکه در خدمت منافع جوامع اسلامی و مصالح مسلمانان جهان باشد تحت تسلط  و نفوذ رژیم آل‌سعود است.

نماینده مردم انار و رفسنجان در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: این تشکل در مقابل مشکلات و چالش‌های بزرگ جهان اسلام مانند تروریسم، افراط‌گرایی و فرقه‌گرایی ساکت مانده و حال آنکه نقش خعربستان در ایجاد این مشکلات در منطقه کاملا مشخص است.

وی به مشکلات حوزه انتخابیه خود اشاره کرد و گفت: ۱۷ سال است خشکسالی در  استان کرمان مردم را نگران و چشمان‌شان را به آسمان و دستانشان را به دعا بلند کرده است و مردم شهرستان‌های انار و رفسنجان نیز با سخت‌کوشی بسیار بزرگترین جنگل مصنوعی را در این منطقه بنیان نهادند، این جنگل نیز خساست آسمان بی‌بهره نبوده و با مشکلات عدیده‌ای دست به گریبان است.

آذین ادامه داد: طبق گزارش وزرات نیرو دشت رفسنجان و انار بحرانی‌ترین دشت کشور محسوب می‌شوند به گونه ای که حدود ۲۰ هزار از باغات پسته بر اثر بی آبی نابود شده و حدودا ۱۰۰ هزار هکتار نیز در آستانه نابودی قرار دارند، حدود ۱۰۰ هزار  نفر در آستانه بیکاری قرار دارند و آب شرب مردم این منطقه علاوه به کم بودن به لحاظ بهداشتی نیز وضعیت بغرنج و نگران کننده‌ای دارد.

عضو کمیسیون اصل ۹۰ مجلس خطاب به وزیر نیرو گفت: هنوز احداث تصفیه‌خانه مرکزی برای تصفیه آب شرب انجام نشده است و مردم روستاها حتی در تامین آب شور و تلخ برای مصارف غیرشرب خود نیز با مشکل و کمبود مواجه هستند.

آذین به راهکارهای پیشنهادی برای حل مشکل فوق اشاره کرد و گفت: راهکارهای پیشنهادی در این زمینه عبارتند از: تسری در پروژه تامین آب شرب شمال استان از طریق انتقال آب شرب از بهشت آباد و واگذاری این کار به شرکت آب منطقه استان کرمان و تامین بخشی از آب مورد نیاز شهرستان‌های انار و رفسنجان از طریق انتقال آب از خلیج فارس که البته در حال انجام است.

عضو کمیسیون اصل ۹۰ مجلس با بیان اینکه قیمت فعلی پسته کفاف هزینه‌های تولید را نمی‌کند، اضافه کرد: با توجه به فراهم شدن زمینه صادرات پسته پس از اجرای برجام  از دولت درخواست میکنم مشکل نقدینگی تجار را مرتفع کند تا زمینه سودجوی‌های فعلی که منجر به پایین نگاه داشتن پسته در بازار شده است برچیده شود.

وی خطاب به وزیر راه و شهرسازی گفت: به دو بانده شدن جاده رفسنجان – نوق با توجه به اینکه، این محور مقام دوم حوادث را در منطقه دارا است اقدام کنید، همچنین محور رفسنجان – زرند که در مسیر ترانزیت سوخت و معادن و زائران مشهد مقدس است باید دو بانده شود اما هنوز در حد یک جاده روستایی است.

آذین با بیان اینکه برای جلوگیری از افزایش بیکاری نباید از بکارگیری اتباع افغانی در استان کرمان غافل شد، افزود: تعداد افاغنه غیرمجاز در شهرهای رفسنجان و انار به قدری زیاد شده که موجبات بیکاری مردم این منطقه را فراهم کرده است.

نماینده مردم انار و رفسنجان در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: در این راستا طرح ساماندهی افاغنه غیرمجاز که وزیر کشور یک سال گذشته وعده آن را داده بود هنوز به سرانجام نرسیده است و هنوز مشکل مربیان با سابقه پیش دبستانی حل نشده است و پاداش پایان خدمت فرهنگیان نیز باید پیگیری شود./

پایان پیام

دیدگاه کاربران

حسام دوشنبه 25 ژانویه 2016 - 7:59 ق.ظ

دم انتخابات و از این حرفها هست

ضدتبلیغ دوشنبه 25 ژانویه 2016 - 2:43 ب.ظ

چندروزیه تو سایتهای محلی تبلیغات عجیبی میشه…

گنجی دوشنبه 25 ژانویه 2016 - 3:04 ب.ظ

واقعا مردم رو چی فرض کردین؟ این حرفای عوامفریبانه تا کی؟ گروگان گیری انتخاباتی تا کی؟ یه مدت به بهونه آب کارون و حالا آب شرب. واقعا این آب برا بعضی ها خوب نونی شده.

ما سه‌شنبه 26 ژانویه 2016 - 9:41 ق.ظ

اذین این همه اطلاعات از مشکلات داشته و تو این چهار سال حرف نمیزد . شاید …….

ح-ا-ا سه‌شنبه 26 ژانویه 2016 - 7:39 ب.ظ

آذین :سخنان ونطق میان دستور خود !!!!!!!!!!!!!!!!!!
مگه داشته این جورچیزهایی یانزدیک انتخابات است؟!!!!!!

آخرین اخبار

تبلیغات

تاریخچه

تصویر برگزیده

جشن بزرگ دختران روزه اولی در انار

به گزارش ” انارما ” ؛ عصر دیروز ۱۹فروردین ماه جشن شکرانه دختران روزه اولی همراه با برنامه های شاد و متنوع در مهدیه امامزاده محمدصالح(ع) انار با حضور جمعی از مسئولین و معلمان برگزار شد. این ...

یادداشت های خصوصی