دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ | Monday 29 April 2024

مدیرکل کمیته امداد استان کرمان گفت: در شهرستان انار، مددکاران افتخاری کار مشاوره و مددکاری را انجام می دهند و کارشناسان خبره و دانشگاهی بدون هزینه مالی برای ما، کار می کنند..

IMG12591942

به گزارش انارما ، وحید میرزایی، مدیرکل کمیته امداد استان در نشست خبری، گفت:شهرستان انار اولین شهرستان در کشور است که صندوق های صدقات آن زیر نظر مرکز نیکوکاری است تا از ظرفیت های مردمی برای فقرزدایی استفاده شود زیرا یکی از مشکلاتی که با آن روبرو هستیم بالا بودن هزینه های تشکیلات اداری و کمبود نیروی متخصص  است که در کمیته امداد چالشی داریم که هر ۷۰۰ پرونده در اختیار یک مددکار است و می خواهیم با افزایش ظرفیت مددکاری، پرونده ها را کاهش دهیم.

 

میرزایی با بیان اینکه در شهرستان انار، مددکاران افتخاری کار مشاوره و مددکاری را انجام می دهند و کارشناسان خبره و دانشگاهی بدون هزینه مالی برای ما، کار می کنند؛ گفت: استان کرمان تنها استانی است که پیشقدم بوده و زمینه ای را مهیا کرده تا ظرفیت های مردمی را در فقرزدایی به کار گیرد و تمام ظرفیت های خود را در اختیار این مراکز قرار دادند.

 

وی با افزودن اینکه ما نقش نظارتی داریم و نقش اجرایی و تصدی گری در فقرزدایی را روی دوش مردم گذاشتیم زیرا اعتقاد داریم توان مردم خیلی بالاتر از این هاست؛ خاطرنشان کرد: سرریز رکود در جامعه متوجه کمیته امداد می شود لذا هرچه توانمندی اقتصادی بالاتر رود بار اقتصادی از دوش ما برداشته می شود.

 

مدیرکل کمیته امداد استان کرمان همچنین اشاره ای به تسهیلات خوداشتغالی کرد و با تصریح به اینکه مشاغل خانگی زود بازده است؛ افزود: سهم استان برای استفاده از تسهیلات خوداشتغالی ۹۰ میلیارد تومان بود که تاکنون ۵۶ میلیارد تومان به استان واگذار شده و نظام بانکی استان همکاری خوبی در این زمینه داشته است.

 

وی با بیان اینکه یک پنجم اعتبارات(از ۵۶ میلیارد تومان)در اختیار یک بانک در استان است که همکاری نمی کند و این، جفا در حق مردم استان است؛ گفت: همه مسئولین در جریان این موضوع هستند و اگر این بانک تا ۲۰ اسفند جاری به تعهد خود عمل نکند، نام آن اعلام می شود.

 

میرزایی در پایان از واگذاری ۱۰۰ دستگاه وانت نیسان در ۲۰ اسفند جاری با همکاری بنیاد مستضعفان برای حمل و نقل روستایی در قلعه گنج خبر داد.

منبع:شبستان

پایان پیام/۸۰

آخرین اخبار

تبلیغات

تاریخچه

تصویر برگزیده

جشن بزرگ دختران روزه اولی در انار

به گزارش ” انارما ” ؛ عصر دیروز ۱۹فروردین ماه جشن شکرانه دختران روزه اولی همراه با برنامه های شاد و متنوع در مهدیه امامزاده محمدصالح(ع) انار با حضور جمعی از مسئولین و معلمان برگزار شد. این ...

یادداشت های خصوصی