یکشنبه ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ | Sunday 5 May 2024

استاندار کرمان گفت: مناقصه اجرای عملیات خط انتقال آب از بهشت آباد به کرمان با حضور شرکت های توانمند برگزار و عملیات اجرایی آن از ابتدای سال ۹۵ آغاز خواهد شد…

انتقال آب از بهشت آباد

به گزارش انارما به نقل از ایرنا ، علیرضا رزم حسینی عصر دوشنبه در گفت و گویی افزود: آگهی مناقصه پروژه در سایت شرکت آب منطقه ای کرمان منتشر شد.
وی به صدور مجوز انتقال آب شرب از بهشت آباد به کرمان در دولت تدبیر و امید اشاره کرد و گفت: مناقصه این پروژه صبح روز (دوشنبه) با حضور شرکت های توانمند برگزار و یکی از این شرکت ها به عنوان برنده مناقصه انتخاب شد.
استاندار کرمان از انتقال ۱۸۰ میلیون متر مکعب آب در سال به استان کرمان با اجرای این پروژه خبر داد و گفت: قطعه اول لوله گذاری از کرمان به سمت یزد از ابتدای سال ۹۵ به طول ۲۷۰ کیلومتر طی زمان بندی ۴ ساله اجرا خواهد شد.
وی اجرای این پروژه را اقدامی بزرگ از سوی دولت یازدهم دانست و افزود: اجرای این پروژه، آب شرب شمال استان شامل شهرستان های کرمان، سیرجان، رفسنجان، زرند، شهربابک، بردسیر، انار را با کیفیت بالا تامین خواهد کرد.
رزم حسینی تصریح کرد: برای اجرای این پروژه به طول ۲۷۰ کیلومتر هزینه ای بالغ بر یکهزار و ۱۷۲ میلیارد تومان برآورد شده است.
بنابر این گزارش مدیرعامل شرکت آب منطقه ای کرمان نیز گفت: ساعت ۱۳ روز دوشنبه مورخ ۱۷ اسفند جلسه بازگشایی پاکت های مالی مناقصه پروژه قطعه اول خط انتقال طرح آبرسانی به شهرهای شمالی استان کرمان در شرکت آب منطقه ای استان با حضور ۳ شرکت توانمند برگزار شد.
محمدرضا بختیاری افزود: پس از طی مراحل قانونی مناقصه، قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء (ص) به عنوان برنده مناقصه انتخاب شد.
وی این پروژه را بخشی از طرح بزرگ آبرسانی به شهرهای شمالی استان کرمان عنوان کرد و گفت: طول قطعه اول طرح ۲۷۰ کیلومتر بوده که از شهر کرمان شروع شده و با عبور از شهرهای رفسنجان و انار به مرز استان کرمان و یزد می رسد.
مدیرعامل شرکت آب منطقه ای کرمان هدف اصلی این پروژه را انتقال سالیانه ۱۸۰ میلیون متر مکعب آب به شهرهای شمالی استان شامل کرمان، سیرجان، رفسنجان، زرند، شهربابک، بردسیر، انار و روستاهای اطراف مسیر خط لوله عنوان کرد.
وی خاطرنشان کرد: این پروژه نیاز آب شرب منطقه خشک و بیابانی شمالی استان کرمان را تا سال مقصد ۱۴۲۵ تامین می کند و جمعیتی بالغ بر سه میلیون نفر را زیر پوشش قرار می دهد.
بختیاری گفت: طول کل خط انتقال آب حدود ۷۰۰ کیلومتر است که مابقی آن در مرحله بعد به مناقصه خواهد رفت.
به گزارش ایرنا با توجه به وضعیت کم آبی در استان کرمان سه طرح انتقال آب به این استان با پیگیری استاندار و تایید وزارت نیرو در دستور کار قرار گرفته است.
انتقال آب از بهشت آباد به شهرهای شمال استان کرمان، انتقال آب از سد صفارود برای تامین آب آشامیدنی شهرهای کرمان و رابر و انتقال آب از خلیج فارس برای این استان در نظر گرفته شده است.
برنامه میان مدت شامل پروژه انتقال آب از سد صفارود به کرمان است که عملیات اجرایی این پروژه نیز ۲۴ آذر امسال با حضور استاندار کرمان و مسئولانی از قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء (ص) آغاز شد.
این تونل به طول ۳۸ کیلومتر احداث می شود و آب را از سد شهیدان امیر تیموری (صفارود) در شهرستان رابر استان کرمان به مرکز استان منتقل می کند.
همراه با انتقال آب به کرمان که مردم و مسئولان سال ها در انتظار اجرای آن بودند طرح همیاران آب به منظور مدیریت مصرف آب نیز در این استان تدوین و اجرایی شده است.

انتهای پیام /

مطالب مرتبط

دیدگاه کاربران

پوپولیس سه‌شنبه 8 مارس 2016 - 11:10 ق.ظ

ان شالله که همینطور باشد.ممنون از انارما

م - ا چهارشنبه 9 مارس 2016 - 5:52 ب.ظ

عجب طرح های جالب و اساسی در دست اقدام است و یا خواهد شد ! برای بارش رحمت الهی نیز دعا کنیم : امن یجیب المضطر اذا دعاه و یکشف السوء

آخرین اخبار

تبلیغات

تاریخچه

تصویر برگزیده

جشن بزرگ دختران روزه اولی در انار

به گزارش ” انارما ” ؛ عصر دیروز ۱۹فروردین ماه جشن شکرانه دختران روزه اولی همراه با برنامه های شاد و متنوع در مهدیه امامزاده محمدصالح(ع) انار با حضور جمعی از مسئولین و معلمان برگزار شد. این ...

یادداشت های خصوصی