شنبه ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ | Saturday 4 May 2024

واحد حفظ نباتات جهاد کشاورزی شهرستان انار در خصوص کنترل آفت سرخرطومی و سوسک سرشاخه خواردرختان پسته اطلاعیه ای به شرح ذیل صادر کرد:…

سوسک سرخرطومی

به گزارش انارما ،واحد حفظ نباتات جهاد کشاورزی شهرستان انار در خصوص کنترل آفت سرخرطومی و سوسک سرشاخه خواردرختان پسته اطلاعیه ای به شرح ذیل صادر کرد:

اطلاعیه شماره(۱)
باغداران محترم شهرستان انار
با استناد به بررسی‌های کارشناسی انجام شده به اطلاع می رساند آفت سرخرطومی در بعضی از باغات پسته بصورت لکه ای ظاهر شده است. جهت کنترل آفت مذکور در صورت مشاهده جمعیت قابل توجه آفت لازم است ضمن بررسی باغ ها و مشورت با کارشناسان کشاورزی صلاحیت دار در منطقه و مشاهده اولین علائم خسارت نسبت به مبارزه (با توجه به سموم مجاز کشور) به روش زیر اقدام نمایید:
دیازینون یک ونیم(۵/۱) لیتر به همراه ۲-۳ لیتر روغن ولک در هزار لیتر آب

تغذیه آفت از جوانه های تازه باز شده پسته انجام می شود.

عملیات سمپاشی از زمان شروع باز شدن جوانه ها و مشاهده ی آفت به میزان قابل توجه آغاز و با باز شدن کامل جوانه های رویشی و زایشی و مشاهده ی برگ های کامل خاتمه می یابد.

ارقام زود گل مانند کله قوچی زودتر در معرض خسارت این آفت قرار می گیرند.

توجه : نظر به اینکه درختان نر زودتر باز می شوند جمعیت بیشتری از این آفت روی این درختان مشاهده می گردد. اختلاط سم و روغن بیرون از تانکر انجام و از سمپاشی هنگام وزش باد اکیدا خودداری شود.

اطلاعیه شماره(۲)

اطلاعیه کنترل آفت سوسک سرشاخه خوار درختان پسته

نظر به وجود آفت سوسک سرشاخه خوار(سوسکو) در بعضی از باغات پسته شهرستان ،به منظور جلوگیری از خسارت شدید آن درفصل رشد درختان لازم است در اسرع وقت نسبت به جمع آوری و نیم سوز کردن شاخه های خشک و نیمه خشک از سطح باغات ومنازل مجاور اقدام شود.
همچنین از تمامی باغداران محترم شهرستان انار درخواست می گردد چنانچه در مجاورت باغهای خود باغ رهاشده ای وجوددارد در اسرع وقت مشخصات مالکین باغات رها شده به همراه شماره تماس ایشان را به مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان انار ارائه نمایند تا اقدام مقتضی صورت گیرد.

ستاد شبکه مراقبت و پیش آگاهی مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان انار

انتهای پیام/

دیدگاه کاربران

ح-ا-ا سه‌شنبه 22 مارس 2016 - 1:41 ق.ظ

تشکر

hk سه‌شنبه 29 مارس 2016 - 2:27 ق.ظ

این عکس نه عکسه سوسک سرشاخه خواره نه عکس سرخرطومی .گناه کشاورز که دچار سردرگمی میشه با این عکسه

آخرین اخبار

تبلیغات

تاریخچه

تصویر برگزیده

جشن بزرگ دختران روزه اولی در انار

به گزارش ” انارما ” ؛ عصر دیروز ۱۹فروردین ماه جشن شکرانه دختران روزه اولی همراه با برنامه های شاد و متنوع در مهدیه امامزاده محمدصالح(ع) انار با حضور جمعی از مسئولین و معلمان برگزار شد. این ...

یادداشت های خصوصی