یکشنبه ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ | Sunday 5 May 2024

در نشست اقتصاد مقاومتی با محور کشاورزی افزایش سطح زیر کشت زعفران در شهرستان انار مد نظر قرار گرفته شد…

به گزارش انارما ؛ فرماندار انار در نشست اقتصاد مقاومتی با محور کشاورزی با حضور مسئول جهاد کشاورزی انار گفت: از آنجا که زعفران به آب کم نیاز دارد لذا افزایش سطح زیر کشت این محصول در شهرستان انار مد نظر قرار گرفته است.

محمد خادمی عصر شنبه در نشست اقتصاد مقاومتی با محور کشاورزی افزود: در راستای اقتصاد مقاومتی از دو سال گذشته تاکنون ۱۵ هکتار زمین در این شهرستان زیر کشت زعفران رفت.

وی بیان کرد: امسال پیش بینی می شود از سطح ۱۵ هکتار زیر کشت زعفران ۴۵ کیلوگرم محصول برداشت شود.

وی گفت: همچنین در راستای اقتصاد مقاومتی و صرفه جویی در منابع آب سال گذشته به میزان ۶۰۰ هکتار باغ پسته ای در انار با استفاده از تسهیلات دولتی بیش از ۲۰ میلیارد ریال به آبیاری زیرسطحی کم فشار مجهز شد.

فرماندار انار با اشاره به اینکه بیش از ۵۰ درصد باغات پسته در این شهرستان فاقد سند مالکیت هستند اظهار کرد: بهره برداران برای استفاده از تسهیلات بلاعوضِ استفاده از سیستم زیر سطحی دچار مشکل هستند که مکاتباتی با جهاد کشاورزی استان و وزارت جهاد کشاورزی مبنی بر حذف این بند انجام شده تا کشاورزان و متقاضیان بتوانند سیستم های آبیاری تحت فشار و همچنین زیرسطحی را اجرا کنند.

وی اقتصاد مقاومتی را راه برون رفت از مشکلات اقتصادی و اجتماعی عنوان کرد.

رئیس جهاد کشاورزی انار هم گفت: در راستای اجرای منویات مقام معظم رهبری در رابطه با اقتصاد مقاومتی پیگیر ایجاد مجتمع گلخانه ای در این شهرستان هستیم تا هم اشتغالزایی ایجاد شود و هم اینکه برای تولید محصولات گلخانه ای نیاز به آب زیادی نیست.

مهدی مسعودی افزود: اقتصاد مقاومتی یک اقتصاد پویا و روان است که بر لزوم سرمایه گذاری و تقویت بخش کشاورزی تأکید شده است.

وی تصریح کرد: در این راستا ۱۵ هکتار زمین در انار به کشت زعفران اختصاص یافت که از هر هکتار بین سه تا پنج کیلوگرم زعفران برداشت خواهد شد.

وی میزان ارزش هریک کیلوگرم زعفران را ۷۰ میلیون ریال عنوان کرد و گفت: برداشت این محصول با ارزش و کم اب در ماه های شهریور و آبان صورت می گیرد.

مسعودی اظهار کرد: همچنین سال گذشته علاوه بر اجرای آبیاری زیرسطحی به میزان ۶۰۰ هکتار در این شهرستان، به میزان ۶۰۰ هکتار باغ پسته ای نیز به سیستم آبیاری قطره ای مجهز شد.

انتهای پیام/

مطالب مرتبط

دیدگاه کاربران

پوپولیس یکشنبه 17 آوریل 2016 - 5:05 ب.ظ

چه خوبه از تک محصولی بیایم بیرون….
کاشت پسته با وضع ابی که الان باهاش مواجه ایم واقعا دیگر جوابگو نیس…

نام و نام خانوادگي دوشنبه 18 آوریل 2016 - 12:08 ب.ظ

پولهای کلون پسته راخوردند.فکرنکنم به سمت زعفرون برن.درآمدآن قابل مقایسه نیست.ای کاش ازاول انقلاب که چاههازده شدومتصدیان چاههابادادن…..به اداره های مرتبط ۱۵لیتردرثانیه آب داشتندولی۵۰لیترکشیدندوطبیعت ونسل آینده رابدبخت کردند(هنوزهم دست بردارنیستند).تااینکه خداوندبه دادمردم رسیدورئیس جمهورمحبوبی رافرستاد(دکترروحانی)تاجلواین کارهارابگیرد.بایدبه این مردبزرگ وآقای چیت چیان وزیرمحترم نیرو،مدال داد./

م.غ چهارشنبه 20 آوریل 2016 - 8:10 ق.ظ

این باغهای زعفران در انارکه می گن حالا کجا هست میشه ادرس بدید ما هم ببینیم

آخرین اخبار

تبلیغات

تاریخچه

تصویر برگزیده

جشن بزرگ دختران روزه اولی در انار

به گزارش ” انارما ” ؛ عصر دیروز ۱۹فروردین ماه جشن شکرانه دختران روزه اولی همراه با برنامه های شاد و متنوع در مهدیه امامزاده محمدصالح(ع) انار با حضور جمعی از مسئولین و معلمان برگزار شد. این ...

یادداشت های خصوصی