یکشنبه ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ | Sunday 5 May 2024

عصر دیروز شنبه ۱۸اردیبهشت حوادث تلخی در جاده نوق به طرف انار که منجر به کشته و زخمی شدن ۲۴تبعه افغانی شد رخ داد. ..

به گزارش انارما ، عصر دیروز شنبه ۱۸اردیبهشت حوادث تلخی در جاده نوق به طرف انار که منجر به کشته و زخمی شدن ۲۴تبعه افغانی شد  رخ داد.

کامیونی که حامل تعدادی زیادی از اتباع غیر مجاز افغانی بود پس از آنکه از سوی پلیس اخطار ایست دریافت می کند بدون توجه به اخطار ، اقدام  به فرار می کند که در یک تعقیب و گریز مرگبار با نیروی انتظامی  ، کامیونت دچار واژگونی میشود و ۶نفر کشته و بیش از ۱۰نفر از سرنشینان افغانی کامیونت زخمی میشوند.

بدون شک یکی از علل اصلی رخ داد این حادثه ،سرپیچی راننده کامیون از دست قانون بوده چرا که مطمئنا در صورت توقف کامیون بعد از اخطار پلیس ،این حادثه رخ نمی داد .

موقعیت جغرافیایی شهر انار به گونه ای است که همواره مسیر تردد خودرو های عبوری حامل اتباع غیر مجاز بوده است و در ماه های گذشته درگیری مسلحانه بین این قیبل خودروها و پلیس در این محدوده رخ داده است.

خودرو هایی که  به بهای مقدار پول ، بدون توجه به ارزش جان انسان ها ، جان تعدادی از اتباع خارجی را که قصد سکونت غیرقانونی در شهر های مختلف کشور دارند  به بازی میگیرند و موجبات رخ داد چنین حوادثی را فراهم می کنند.

اوایل اسفندماه سال گذشته بود که یک زن ساکن روستای بیاض شبانگاه در حال عبور از بلوار اصلی بیاض با یکی از همین خودرو های حامل اتباع غیرمجاز برخورد کرد و بر اثر شدت تصادف و گریختن راننده خودرو از سرصحنه تصادف ، در گذشت.

 به هرحال شهرستان انار با توجه به حکم قانون ، شهرستانی ممنوعه برای تردد و سکونت اتباع غیرمجاز است که می طلبد نهاد های نظارتی و بازرسی در مرز ها و شهرستان های همجوار بیشتر بر جلوگیری از قاچاق انسان توسط این خودروها نظارت داشته باشند.

انتهای پیام/

مطالب مرتبط

دیدگاه کاربران

محمد یکشنبه 8 می 2016 - 8:47 ق.ظ

باسلام
طبق شنیدهاوفیلمهای موجودمرگ این انسانهاباگلوله بوده واصلاماشین واژگون نشده
خواهشاهمه چیزروتقصیرراننده نندازید… بایدجوابگوباشن

ط..م یکشنبه 8 می 2016 - 1:26 ب.ظ

باسلام …محاله که پلیس نتوانسته کامیونت را متوقف کند .ودست به چنین عمل وحشیانه ای زده ..حکم تیراندازی الکی نیست که هرموقع خواستن استفاده کنن ..باید بررسی شود وبا این عمل ناجوانمردانه برخورد شود ..چه افغانی باشه چه ایرانی .انسان بودن نه حیوان ..که اینجور برخوردکردن… .

ناشناس یکشنبه 8 می 2016 - 1:38 ب.ظ

اگه راننده مقصر نبوده چرا فرار کرده ؟

همشهری یکشنبه 8 می 2016 - 4:32 ب.ظ

پلیس هم دراین زمینه مقصراست ی جورایی غافلگیرش می کردوبعد دستگیر.نه اینکه تعقیبش کنه باتوجه به اینکه احتمالامی دانست که آدمیزاد داخل آن است.جواب خون این بندگان خداراکه می دهدکه هرکدام چندنفرچشم انتظاردارند.تازه رهبری گفته بچه های افاغنه درسراسرکشورنبایدازتحصیل بمانند.ازاین طرف هم می گویندغیرمجازند!!

یه پسپولیسی یکشنبه 8 می 2016 - 4:49 ب.ظ

???

چکاوک یکشنبه 8 می 2016 - 6:26 ب.ظ

اخرین مرحله که افغانهاراازکامیون پیاده میکنند کامیون وسط جاده ایستاده وهیچ اثری از واژگونی نیست ویدیوش هست ..مملکت طوری شده هربچه سوسولی که میره تونظام اسلحه میدن دستش .

محمدرضا یکشنبه 8 می 2016 - 10:36 ب.ظ

…؟واژگونی کجا بوده؟؟
بعدم به راحتی میتونستن خودرو رو متوقف کنن،ناسلامتی مامورن دوره دیدن،لاستیکای ماشین کجا افغان ها کجا،
مردم بشدت با قاچاق افغان مخالفن ولی هیچ انسانی مرگ انسان بی گناه رو دوست نداره،اوناهم بنده خدا بودند…
مامورین باید جوابگو ومحاکمه بشن

ح-ا-ا یکشنبه 8 می 2016 - 11:11 ب.ظ

به گمانم موقعی پیاده شدندکشتنشون چون تیردرحال رانندگی به کف کامیون نمی خورد.ا..

تقاسش رابایدپرداخت کنند دوشنبه 9 می 2016 - 11:34 ب.ظ

بی گناه بندگان خدا راکشتند.کی جواب میده/دل آدم آتش کش میشه چطوربچه های نیروی انتظامی به رگباربستنداین زحمت کشهاراکه اگرنبودند ما اناریهابیچاره بودیم.خون به ناحق ریخته، ساکت نمیشینه

آخرین اخبار

تبلیغات

تاریخچه

تصویر برگزیده

جشن بزرگ دختران روزه اولی در انار

به گزارش ” انارما ” ؛ عصر دیروز ۱۹فروردین ماه جشن شکرانه دختران روزه اولی همراه با برنامه های شاد و متنوع در مهدیه امامزاده محمدصالح(ع) انار با حضور جمعی از مسئولین و معلمان برگزار شد. این ...

یادداشت های خصوصی