پنج شنبه ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ | Thursday 2 May 2024

تقارن نام علی اکبر و جوان، تقارنی مبارک است، زیرا جوانان بعنوان موتور محرکه جامعه و کشور نیاز به الگویی جامع در علم، ادب، شجاعت، جسارت و ایمان چون علی اکبر(ع) دارند. …

جوانی، آغاز شکفتن است. جوانی، میلاد دوباره انسان است. انسان در جوانی، بار تکلیف الهی را به تازگی بر دوش گرفته است. خداوند، بسیاری از نعمت هایش را در جوانی به انسان ارزانی می‌دارد. در ایران اسلامی روز ولادت حضرت علی اکبر (ع) در ۱۱ شعبان، روز جوان نامگذاری شده است.

تقارن نام علی اکبر  و جوان، تقارنی مبارک است، زیرا جوانان بعنوان موتور محرکه جامعه و کشور نیاز به الگویی جامع در علم، ادب، شجاعت، جسارت و ایمان چون علی اکبر دارند.

دوران جوانی از حساس‌ترین دوره‌های زندگی هر فرد بوده و باید به این دوران توجه خاصی شده و از پتانسیل‌های این دوره به خوبی استفاده شود.

نسل جوان، از آسیب پذیرترین و حساس ترین نیروهای هر کشور است. جوانان، از گذشته های دور همچنان شکار خوبی برای دشمنان اسلام و انقلاب بوده اند.

دشمنان انقلاب،‌ امروز به خوبی دریافته اند که غارت و چپاول منابع مادی و معنوی ملل جهان سوم خصوصاً کشورهای اسلامی، منوط به تحریف فرهنگ و ارزشهای ملی و مذهبی و از سوی دیگر تحمیل نگرش غربی و سرانجام اشاعه فساد و بی تفاوتی میان مردم به ویژه نسل جوان است. از این روست که ژرف نگری و دقت در امور جوانان و رفع نیازمندیهای فکری و معنوی آنان اهمیت بیشتری می یابد.

جوان، کانون شور و هیجان و جوان اگر چه از مرحله نوجوانی که دوره آشوب شدید است بیرون آمده و به دنیای آرامش نسبی وارد شده است، اما همچنان مثل آتش،‌ برافروخته و شعله ور است.

حضرت علی اکبر (ع) بهترین الگو برای جوان امروز است او درس فداکاری و ایثار و دفاع از حق و حریم اهلبیت (ع) را از مکتب امام حسین (ع) آموخت و با شجاعت تمام تا آخرین نفس در راه اسلام و جهاد در راه خدا جانفشانی کرد.

در نتیجه جوانان یک جامعه، به عنوان اصلی ترین عامل پیشرفت و موتور محرکه فعالیت های گوناگون فکری، فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی آن جامعه اند و زنده بودن و جریان داشتن آن جامعه ارتباط تنگاتنگی دارد با حضور جوانان و فکر جوان در اداره مناسبات آن جامعه است.

انتهای پیام/صبح منوجان

آخرین اخبار

تبلیغات

تاریخچه

تصویر برگزیده

جشن بزرگ دختران روزه اولی در انار

به گزارش ” انارما ” ؛ عصر دیروز ۱۹فروردین ماه جشن شکرانه دختران روزه اولی همراه با برنامه های شاد و متنوع در مهدیه امامزاده محمدصالح(ع) انار با حضور جمعی از مسئولین و معلمان برگزار شد. این ...

یادداشت های خصوصی