جمعه ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ | Friday 3 May 2024

به گزارش انارما ؛ حجت الاسلام علیرضایی، کارشناس مسائل دینی از شهرستان انار، در خصوص عوامل سوق دهنده خانوادها به سمت طلاق، اظهار داشت: ریشه طلاق در  جوامع مختلف بر اساس فرهنگهای مختلف فرق می کند ، اما به طور کلی هر چیزی که موجب تنش در خانواده شود می تواند از عوامل طلاق باشد. حجت […]

به گزارش انارما ؛ حجت الاسلام علیرضایی، کارشناس مسائل دینی از شهرستان انار، در خصوص عوامل سوق دهنده خانوادها به سمت طلاق، اظهار داشت: ریشه طلاق در  جوامع مختلف بر اساس فرهنگهای مختلف فرق می کند ، اما به طور کلی هر چیزی که موجب تنش در خانواده شود می تواند از عوامل طلاق باشد.

حجت الاسلام علیرضایی، ادامه داد: عوامل طلاق به سه دوره، قبل از ازدواج، حین ازدواج و بعد ازدواج بر می گردد.

وی با بیان عوامل مهم این مسئله، قبل از ازدواج گفت: شناخت طرفین نسبت به یکدیگر ار جمله موارد مهم قبل از ازدواج می باشد به گونه ای که فرد نسبت به روحیات، فرهنگ و کفو بودن یا نبودن طرف دیگر شناخت پیدا کند.

این کارشناس مسائل دینی، با اشاره به ویژگیهای منحصر به فرد هر شخص نسبت به دیگری، بیان داشت: فردی که از اجتماع گریزان باشد معمولا به دنبال شریکی می گردد که او نیز درونگرا و در در این ویژگی با او هماهنگ باشد. لذا اگر چنین فردی با شخصی ازدواج کند که کاملا محیطی و اجتماعی باشد کم کم این مسئله موجب تنش بین دو طرف خواهد شد. قبل از ازدواج حتما طرفین در انتخاب خود باید به این موضوع توجه کنند.

وی هم کفو بودن را یکی از عوامل موثر در انتخاب، قبل ازدواج دانست و تاکید کرد: کفو بودن در ابعاد مختلف از جمله فرهنگ، اقتصاد و گاهی به نظر برخی روانشناسان در سیاست باید وجود داشته باشد.

علیرضایی ادامه داد: بهتر است خانواده ها به لحاظ سطح فرهنگ و اقتصاد از یک طبقه باشند. مثلا اگر خانواده ای مذهبی صرف است خانواده فرد مورد انتخاب او نیز از همین سطح باشند و بالعکس اگر فرد از خانواده های غیر مذهبی است طرف او نیز در این ویژگی با او هماهنگ باشد.

وی،  با اشاره به راهکارهای جلوگیری از طلاق تصریح کرد: طرفین قبل از ازدواج از طریق مشاورین دلسوز ارزشی  حتما نسبت به روحیات یکدیگر شناخت پیدا کنند.

این کارشناس مسائل دینی همچنین در خصوص تاثیرات سبک زندگی بر خانواده ها، ابراز داشت: دور شدن افراد از علما و بزرگان دین و همچنین نادیده گرفتن فرهنگ ملی در اثر تبلیغات، به تدریج ذائفه افراد را تغییر داده است به گونه ای که برخی الگوی خود را بعضی هنرپیشه ها ،ورزشکاران و .. . که بعضا پایبندی چندانی به ارزشها ندارند معرفی می کنند.

وی افزود: به یاد دارم زمانی مجری تلویزیون از خانمی سوال کرد الگوی شما چه کسی است؟  و این زن مسلمان بر اثر همین تبلیغات فریب دهنده، الگوی خود را فلان بازیگر تلویزیون آمریکایی معرفی کرد که همان زمان حضرت امام(ره)  در یکی صحبتهای خود به آن اشاره کرد.

علیرضایی، با اشاره به نادیده گرفتن الگوهای ارزشی توسط برخی رسانه ها ، یاداور شد: متاسفانه برخی رسانه ها  زنان مومن و با حیا و مادران شهید را در غرب قرار می دهند  و فلان زن بازیگر یا هنرپیشه را به عنوان نماد زن ایرانی معرفی می کنند.

وی در پایان تأکید کرد: برای حفظ هویت باید به سبک زندگی ایرانی- اسلامی رجوع شود، سبک زندگی که مقام عظمای ولایت (مد ظله العالی) مفصل در بجنورد به آن اشاره کردند.

انتهای پیام/ منبع سایت اقطاع

مطالب مرتبط

دیدگاه کاربران

قطره جمعه 20 می 2016 - 2:26 ب.ظ

بادرود وباسلام چپ و راست را افرید خالق تکامل شد تمام
راه نشان داد واصول داد با نبی و با ولی و با فقیه و با امام
باسپاس و با تشکر من اصول خوانم دما دم صبح وشام
تا روان گردم ز راه شیعه باتشکر از چپ و راست و همام
الله والعلم بالصواب ….ان خداوند است که می داند جواب
باورم راه است وانهم درکتاب ….من شوم اندازه با حرف حساب
غنچه ها گل گشته با یاد خدا کم کم گلاب ..دردسرها خوب شود با عشق مولا وتراب …بار خدایا تو ببخش ما را به این درد وعذاب …شده خارج من زاصل خود به این حرف وخطاب …..ساقیا سیراب نما ما را به لطف و کرم و کوثر و اب باتشکر از خوانده وسر دبیر محترم که به بنده خدا فرصت حرکت داده وفرصت اشتباه ودر اخر با دعا وراهنمائی کمک میکنید تا شاید با خواست خدا فردائی بهتر از امروز داشته باشم .اجرکم عندالله. والتماس دعا .والسلام

آخرین اخبار

تبلیغات

تاریخچه

تصویر برگزیده

جشن بزرگ دختران روزه اولی در انار

به گزارش ” انارما ” ؛ عصر دیروز ۱۹فروردین ماه جشن شکرانه دختران روزه اولی همراه با برنامه های شاد و متنوع در مهدیه امامزاده محمدصالح(ع) انار با حضور جمعی از مسئولین و معلمان برگزار شد. این ...

یادداشت های خصوصی