جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ | Friday 26 April 2024

مرتضی رعیتی دادستان شهرستان انار در گفت و گوی  اختصاصی با انارما  ابتدا ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای هفتم تیر و شهید آیت الله بهشتی و پاسداشت هفته قوه قضائیه گفت: دایره قضایی شهرستان انار نیز همچون سال های گذشته برنامه هایی ویژه این هفته خواهد داشت. وی افزود: امسال علاوه بر دیدار با […]

مرتضی رعیتی دادستان شهرستان انار در گفت و گوی  اختصاصی با انارما  ابتدا ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای هفتم تیر و شهید آیت الله بهشتی و پاسداشت هفته قوه قضائیه گفت: دایره قضایی شهرستان انار نیز همچون سال های گذشته برنامه هایی ویژه این هفته خواهد داشت.

وی افزود: امسال علاوه بر دیدار با ائمه جمعه شهرستان و بازدید از ادارات مربوط برای اولین بار جلسه ارتباط مستقیم با مردم در مساجد خواهیم داشت .

پیگیری موانع قضایی کارخانجات شهرک صنعتی انار در هفته قوه قضائیه

رعیتی با اشاره به نامگذاری امسال بنام اقتصاد مقاومتی ،اقدام و عمل تصریح کرد: امسال در جهت اجرای منویات مقام معظم رهبری در زمینه اقتصادمقاومتی  از کارخانجات در حال احداث شهرک صنعتی انار بازدید خواهیم داشت و موانع قضایی  کارآفرینان در زمینه تولید محصول را بررسی و پیگیری خواهیم کرد.

اعتیاد به مواد مخدر ، معضل بزرگی که دامنگیر شهرستان انار است

دادستان انار در خصوص وضعیت اعتیاد به مواد مخدر در شهرستان انار گفت: یکی از معضلات بزرگی که همچنان دامنگیر شهرستان انار است بحث مواد مخدر و اعتیاد است و امسال هم که تنها سه ماه از آن میگذرد ، چندین فقره کشفیات مواد مخدر داشته ایم و فقط در یک فقره  ۷۰۰کیلو تریاک ، ۲۴کیلو هروئین و دو قبضه اسلحه کلاش از قاچاقچیان مواد مخدر کشف شده است.

وی افزود: رنجی که فعلا شهرستان می برد معضل اعتیاد با مواد مخدر سنتی و صنعتی است که البته اعتیاد به مواد مخدر سنتی (تریاک و هروئین ) نسبت به مواد مخدر صنعتی (شیشه و کریستال ) بیشتر است.

برخی خانواده ها در زمینه پرداخت هزینه های کمپ اجباری مشکل دارند

دادستان انار در خصوص انتقال معتادان به کمپ ترک اعتیاد گفت: امسال بیش از ۵۰نفر را با رضایت خانواده هایشان به کمپ اجباری در کرمان فرستادیم و قریب ۳۰نفر هم بصورت اختیاری به کمپ ترک اعتیاد در روستای محمدآباد ساقی انتقال داده شده اند.  البته در بحث انتقال به کمپ اختیاری هم مشکلی وجود دارد و آن هم عدم توان پرداخت هزینه های کمپ از سوی خانواده هاست که چالش جدیدی بر سر راه ترک اعتیاد ایجاد کرده است.

بر روی رفتار فرزندان بیشتر اهمیت بدهیم

رعیتی با بیان اینکه مبارزه با اعتیاد به موادمخدر صرفا از طریق برخورد قانونی بازدارنده نیست گفت: بازدارندگی از مواد مخدر بیشتر به فرهنگ سازی نیاز دارد و تحقق این امر با اهمیت بیشتر خانواده ها به فرزندانشان نمود پیدا می کند.

وی افزود: والدینی که وقتی می بینند فرزندشان شب ها دیر به خانه برمیگردد و در طول روز زیاد خواب می کنند و از خود رفتار غیرعادی بروز می دهد ،باید احتمال بدهند که فرزندشان به مواد مخدر معتاد شده است  و وقتی این نظارت و اهمیت از سوی خانواده بر فرزند نباشد نتیجه اش این میشود که وقتی از یک جوان ۲۵ساله معتاد میپرسیم که چندسال است که اعتیاد دارد می گوید بیش از ۱۰سال و این در حالی است که خانواده در این مدت اصلا نفهمیده است که فرزندانشان دچار این چالش بزرگ شده است.

برای فروشندگان مواد مخدر ، سخت گیری هایی در بحث مرخصی و زندان با کار لحاظ خواهد شد

بالاترین مقام قضایی شهرستان انار در خصوص مبارزه با فروشندگان موادمخدر اظهار داشت: در بحث مبارزه با خرده فروشی موادمخدر ، همچنان بصورت جدی با بهره گیری از کار های اطلاعاتی برخورد قانونی وجود دارد و در این زمینه اگر موادفروشی دستگیر شود در بحث مرخصی و  یا زندان با کار سخت گیری هایی وجود دارد تا این محدودیت ها قدری برای زندانیان بازدارنده باشد.

قریب به چهل نفر از انار در زندان های رفسنجان هستند

قریب به چهل نفر زندانی از انار در زندان رفسنجان هستند که بیشتر این افراد بیشتر به دلیل جرایم کیفری که شامل (حمل مواد مخدر ،سرقت و ضرب و جرح عمدی است )در زندان هستند و تعدادی هم در بحث جرایم حقوقی اعم از پرداخت مهریه و چک و سفته در زندان هستند.

وی در خصوص وضعیت زندانی های اناری در زندان رفسنجان گفت: در بازدیدی که اخیرا از این زندان داشتیم مشخص شد که متاسفانه فضای زندان کفاف این همه زندانی در زندان رفسنجان را ندارد و باید برای این موضوع فکر اساسی اندیشیده شود.

دادستان انار همچنین از پیگیری دایره قضایی شهرستان انار برای راه اندازی یک بازداشتگاه مستقل در انار برای نگهداری متهمان تا اعلام حکم نهایی از سوی دادگاه خبر داد.

بخش پایانی مصاحبه به زودی در انارما منتشر خواهد شد.

انتهای پیام/

آخرین اخبار

تبلیغات

تاریخچه

تصویر برگزیده

جشن بزرگ دختران روزه اولی در انار

به گزارش ” انارما ” ؛ عصر دیروز ۱۹فروردین ماه جشن شکرانه دختران روزه اولی همراه با برنامه های شاد و متنوع در مهدیه امامزاده محمدصالح(ع) انار با حضور جمعی از مسئولین و معلمان برگزار شد. این ...

یادداشت های خصوصی