شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ | Saturday 27 April 2024

دنیای مجازی سعی بر کنترل دنیای واقعی و به دست گرفتن واقعیت های آن است در همه ی زمینه ها اگر بنگریم خواهیم دید که بسیاری از مناسبت ها و رفتارهای اجتماعی، فرهنگی،اقتصادی و سیاسی تحت تاثیر دنیای مجازی است. … به گزارش انارما به نقل از  زنان کویر ، با ظهور شبکه های اجتماعی روال […]

دنیای مجازی سعی بر کنترل دنیای واقعی و به دست گرفتن واقعیت های آن است در همه ی زمینه ها اگر بنگریم خواهیم دید که بسیاری از مناسبت ها و رفتارهای اجتماعی، فرهنگی،اقتصادی و سیاسی تحت تاثیر دنیای مجازی است. …

به گزارش انارما به نقل از  زنان کویر ، با ظهور شبکه های اجتماعی روال زندگی از واقعیت خود دور افتاد. بسیاری معتقدند در دنیای کنونی حوادثی که اتفاق می افتد تنها زایده ی واقعیت نیست و دنیای مجازی سهمی وافر بر اتفاقات رخ داده در جهان است.

دنیای مجازی سعی بر کنترل دنیای واقعی و به دست گرفتن واقعیت های آن است در همه ی زمینه ها اگر بنگریم خواهیم دید که بسیاری از مناسبت ها و رفتارهای اجتماعی، فرهنگی،اقتصادی و سیاسی تحت تاثیر دنیای مجازی است.

راه دوری نمی رویم مثالمان را به ده پنج سال پیش می بریم، اگر در پنج سال پیش فرزندی از مادر خود اجازه می خواست تا در یک میهمانی مختلط شرکت کند بی شک با مخالفت و مقاومت والدین روبرو می شد در حالی که به لطف شبکه های اجتماعی کنونی و حضور تلگرام در گوشی های هوشمند حضور در میهمانی های مختلط راحت و آسان شده است.

این بار دیگر قرار نیست تا فرزند از والدین خود اجازه بخواهد بلکه در کنار مادر و پدر قرار می گیرد ، سر در گوشی خود برده و در گروه های مختلط حضور پیدا می کند و این جا است که فجایع ضد اخلاقی رخ می دهد.

این روزها با توجه به استقبال گسترده کاربران اینترنتی خصوصاً قشر جوان و نوجوان از شبکه های اجتماعی مجازی، بررسی مسائل مربوط به این شبکه ها جهت اتخاذ تصمیمات صحیح و برنامه ریزی دقیق توسط مسئولان فرهنگی و اجتماعی و نیز والدین، ضروری است. شبکه های اجتماعی را از جنبه های مختلف می توان مورد کنکاش و ارزیابی قرار داد.

امروزه شبکه‌ها و سایت‌های اجتماعی میلیون‌ها کاربر را از سراسر دنیا به خود جلب کرده‌اند . کاربرانی که شاید کمترین اطلاع و آگاهی را از کارکرد این شبکه ها داشته باشند.

تغییر منش ها و رفتار های جامعه را می توان در مسائل اجتماعی و  عرف جامعه شاهد بود؛ حضور کانال های متعدد با نام ها ، عناوین و یا اهداف خاص چیزی جز هدایت افکار عمومی به سمت خواسته های خودشان نخواهد داشت.

تجمل گرایی و چشم و هم چشمی هایی که امروزه بیش از پیش رواج یافته را می توان پای شبکه های اجتماعی دید، شبکه هایی که با حضور خود تیشه به ریشه ی اعتقادات زده و پرچم به دست به همچنان به سمت اهداف خود می تازند.

یادداشت: اعظم پسند

انتهای پیام/

دیدگاه کاربران

اناری شنبه 13 آگوست 2016 - 8:10 ق.ظ

واقعا زشت نیست شما بگوئید عضو تلگرام اسرائیلی شوید یعنی شما مارادعوت به گناه و قتل مردم فلسطین کردید.آیا ما از منو جان پایین تریم؟منو جان میگوید عضو تلگرام سلام منو جان شوید.لطفا شما مثل منو جان باشید من نمی خواهم گناه کنم و…

آخرین اخبار

تبلیغات

تاریخچه

تصویر برگزیده

جشن بزرگ دختران روزه اولی در انار

به گزارش ” انارما ” ؛ عصر دیروز ۱۹فروردین ماه جشن شکرانه دختران روزه اولی همراه با برنامه های شاد و متنوع در مهدیه امامزاده محمدصالح(ع) انار با حضور جمعی از مسئولین و معلمان برگزار شد. این ...

یادداشت های خصوصی