جمعه ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ | Friday 3 May 2024

 به گزارش انارما ، روز ۲۶ مرداد ۱۳۶۹ ایران اسلامی شاهد بازگشت آزادگان سرافرازی بود که پس از تحمل سالهای اسارت خود در اردوگاههای عراق، پای به میهن اسلامی گذاشتند و به آغوش خانواده‏های خود بازگشتند. این رویداد بزرگ، دو هفته پس از اشغال نظامی کویت توسط ارتش صدام و ۲ روز پس از آن […]

 به گزارش انارما ، روز ۲۶ مرداد ۱۳۶۹ ایران اسلامی شاهد بازگشت آزادگان سرافرازی بود که پس از تحمل سالهای اسارت خود در اردوگاههای عراق، پای به میهن اسلامی گذاشتند و به آغوش خانواده‏های خود بازگشتند. این رویداد بزرگ، دو هفته پس از اشغال نظامی کویت توسط ارتش صدام و ۲ روز پس از آن صورت گرفت که صدام در نامه‏ ای به  رئیس جمهور وقت ایران، بار دیگر عهدنامه ۱۹۷۵ الجزیره را پذیرفت و به شرایط ایران برای پایان جنگ تسلیم شد و از جمله قول عقب‏ نشینی از مرزهای ایران و آزادسازی اسیران ایرانی را داد.

اسرای سرافراز ایرانی از چند نقطه مرزی با تشریفات وارد کشور شدند و نخستین واکنش آنان، بوسه بر خاک ایران و ریختن اشک شوق بود.

زیارت مرقد مطهر حضرت امام خمینی(ره) و هم‏چنین بیعت با جانشین خلف وی حضرت آیت‏ الله خامنه ‏ای، از نخستین برنامه ‏ها و اقدامات مشترک آزادگان سرافراز ایرانی بود.

انارما به بهانه این روز ، مجموعه ای خاطره انگیز از تصاویر آزادگان اناری در زمان اسارت و هنگام بازگشت به میهن و همچنین تصاویری از استقبال مردم انار از آزادگان در سال ۱۳۶۹ را بازنشر می کند.

علی پور گنجی اولین و باسابقه ترین آزاده شهرستان انار

۷۱۶۲۰۱۶۱۱۶۲

اسدالله رضوی

۷۱۶۲۰۱۶۱۹۲۱

احمدمیرزایی

۷۱۶۲۰۱۶۱۲۳۲

احمد محمدنیا

۷۱۶۲۰۱۶۰۵۵۳۸

مهدی عسگری

۷۱۶۲۰۱۶۰۵۸۳۴

حسین جعفری

۷۱۶۲۰۱۶۱۱۳۴۵

۲

۳

۴

۵

۶

۷

۸

۹

۱۰

۱۱

۱۲

۱۳

۱۴

۱۵

۱۶

۱۷

۱۸

عکس یادگاری آزادگان انار در مراسم بزرگداشتی در سال۹۴

IMG_1397-624x4151

انتهای پیام/

آخرین اخبار

تبلیغات

تاریخچه

تصویر برگزیده

جشن بزرگ دختران روزه اولی در انار

به گزارش ” انارما ” ؛ عصر دیروز ۱۹فروردین ماه جشن شکرانه دختران روزه اولی همراه با برنامه های شاد و متنوع در مهدیه امامزاده محمدصالح(ع) انار با حضور جمعی از مسئولین و معلمان برگزار شد. این ...

یادداشت های خصوصی