سه شنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ | Tuesday 30 April 2024

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان انار گفت: پیش‌بینی می‌شود امسال بیش از ۱۲ هزار تن محصول پسته در این شهرستان برداشت شود.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان انار گفت: پیش‌بینی می‌شود امسال بیش از ۱۲ هزار تن محصول پسته در این شهرستان برداشت شود.

به گزارش ” انارما“؛ عباس مهران مسئول جهاد کشاورزی شهرستان انار اظهار داشت: از مجموع ۲۴ هزار هکتار باغ مثمر پسته، امسال بر اثر نوسانات دما در فروردین، تیر و مرداد ماه به‌طور میانگین ۴۵ درصد محصول پسته این شهرستان خسارت دیده است.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان انار بیان کرد: پیش‌بینی می‌شود امسال از هر هکتار ۶۰۰ کیلوگرم و در مجموع بیش از ۱۲ هزار تن پسته برداشت شود و در طول برداشت حدود ۷ هزار نفر کارگر فصلی به‌مدت یک ماه مشغول به‌کار می‌شوند.

وی خاطرنشان کرد: در شهرستان انار ۳۹ ترمینال مکانیزه و ۲۲۰ ترمینال نیمه‌مکانیزه و ۵۴۸ ضبط پسته سنتی در کار برداشت و ضبط محصول فعالیت دارند.

مهران از باغداران خواست در هنگام برداشت و ضبط پسته مسائل بهداشتی و امنیتی را کاملا رعایت کنند.

وی افزود: با توجه به محدودیت‌های آبی روش‌های نوین آبیاری مکانیزه قطره‌ای و زیرسطحی چند سالی است در سطح یک‌هزار و ۴۰۰ هکتار از باغ‌ها اجرا شده است.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان انار گفت: ضمن صرفه‌جویی ۳۵ درصدی آب و ۲۵ درصدی عملکرد برداشت محصول بیشتر در این روش‌ها، امید است کشاورزان از تسهیلات بلاعوض دولت استفاده کنند.

منبع : فارس

انتهای پیام

آخرین اخبار

تبلیغات

تاریخچه

تصویر برگزیده

جشن بزرگ دختران روزه اولی در انار

به گزارش ” انارما ” ؛ عصر دیروز ۱۹فروردین ماه جشن شکرانه دختران روزه اولی همراه با برنامه های شاد و متنوع در مهدیه امامزاده محمدصالح(ع) انار با حضور جمعی از مسئولین و معلمان برگزار شد. این ...

یادداشت های خصوصی