شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ | Saturday 27 April 2024

مدیر مدرسه حضرت ولیعصر (عج) انار گفت:وقتی رهبری می فرمایند حوزه باید انقلابی بماند یعنی حوزه نباید سکولار شود؛ حوزه سکولار جهت گیری سیاسی ندارد و خروجی آن به درد نظام وحکومت اسلامی نمی خورد.

مدیر مدرسه حضرت ولیعصر (عج) انار گفت:وقتی رهبری می فرمایند حوزه باید انقلابی بماند یعنی حوزه نباید سکولار شود؛ حوزه سکولار جهت گیری سیاسی ندارد و خروجی آن به درد نظام وحکومت اسلامی نمی خورد.

به گزارش ” انارما” حجت الاسلام والمسلمین علی اکبر ریحانی با بیان اینکه حوزه علمیه مهد تفکر حکومت اسلامی است، گفت: حکومت اسلامی برپا شده در ایران، ثمره تفکر ناب اسلامی و علومی می باشد که از ائمه اطهار (ع) وارد حوزه ها شده است.

مدیر مدرسه حضرت ولیعصر (عج) انار با اشاره به تاکید رهبر معظم انقلاب بر انقلابی ماندن حوزه ها تصریح کرد: علت تاکید معظم له بر این موضوع این است که مبادا جهت گیری هایی موازی با جهت گیری امام ایجاد شود که کم کم حوزه را به انزوا ببرد یا موجب بی اثر بودن و کم اثر بودن آن شود.

وی به فرمایشات امام خمینی (ره) در خصوص اسلام آمریکایی در مقابل اسلام ناب اشاره کرد و اظهار داشت: اسلامی که قرار است جامعه را به سعادت برساند، اسلام ناب محمدی است؛ رهبری در سفری که به خراسان داشتند، تاکید کردند که حوزه نباید به سمت سکولار پیش رود همانطور که معظم له در دیدار با مداحان فرمودند ما هیئت سکولار نداریم بلکه هیئت، نماینده اسلامی مبارز و حق طلب است؛ همچنین در بیانی دیگر فرمودند ما به تشیعی که از انگلیس صادر می شود، نیازی نداریم.

حوزه سکولار وبدون جهت گیری سیاسی به درد حکومت اسلامی نمی خورد

حجت الاسلام والمسلمین ریحانی عنوان کرد: وقتی رهبری می فرمایند حوزه باید انقلابی بماند یعنی حوزه نباید سکولار شود؛ حوزه سکولار جهت گیری سیاسی ندارد و خروجی آن به درد نظام وحکومت اسلامی نمی خورد.

این استاد حوزه علمیه ابراز کرد: حوزه محل یادگیری درس های علوم دینی است اما طلاب باید در راستایی رشد کنند که هریک از آنها سربازی برای اسلام در حکومت اسلامی باشند و دروس نیز باید با این جهت گیری ارائه شوند.

وی با تاکید بر اینکه نباید به گونه ای شود که برخی افراد و چهره ها با عناوین مختلف حرکتی موازی با نظامی اسلامی درپیش گیرند، خاطرنشان کرد:  امروز در جهان اسلام، در بین اهل سنت تفکر افراطی وهابیت وجود دارد که اسلام نیست و از سوی دیگر تفکری وجود دارد که شیعه نماست، اما شیعه نیست؛ به طور مثال شبکه هایی که به نام مرجعیت و امام حسین (ع) در بین شبکه های ماهواره ای وجود دارد، شیعه نما هستند اما شیعه نیستند، همانطور که وهابیت سنی نیست.

حجت الاسلام والمسلمین ریحانی یادآور شد: لذا تاکید مقام معظم رهبری بر این است که حوزه نباید منفعل شود بلکه باید به صورت زنده و در بطن جامعه و وقایع جمهوری اسلامی حضور داشته باشد.

وی تاکید کرد: البته بدین معنا نیست که هرکس وارد حوزه شد، باید کار سیاسی انجام دهد اما همانطور که رهبر انقلاب فرمودند هرجا کار می کنید، باید تصور کنید همانجا مرکز جمهوری اسلامی است؛ جهت گیری مهم است.

مدیر مدرسه حضرت ولیعصر (عج) انار ادامه داد: اگر فردی استاد حوزه است، باید به گونه ای تدریس کند تا طلبه ای برای عرصه نظام سازی وتفکر سازی پرورش دهد؛ ممکن است در بین تمام طلبه هایی که تحت نظر این استاد درس می خوانند، چند نفر دارای نبوغ سیاسی باشند که این نبوغ آنها باید در راه اسلامی پرورش و بکارگیری شود؛ ممکن است فردی دارای قوه نطق باشد و سخنران خوبی باشد که این ویژگی او باید در خدمت جمهوری اسلامی به کار گرفته شود.

علوم دینی در حوزه باید به گونه ای تدریس شود که هر طلبه ای مبلغ اسلام باشد/تفکر انقلاب اسلامی باید به تمام دنیا صادر شود

حجت الاسلام والمسلمین ریحانی بیان کرد: علوم اسلامی را می توان با این جهت گیری آموزش داد که منفعلانه باشدو فرد بگوید با جامعه و دیگران کاری ندارم اما باید به گونه ای تدریس شوند که هرکس مبلغ اسلام باشد تا دنیا صدای اسلام را بشنود.

این استاد حوزه با اشاره به اینکه تفکر انقلاب اسلامی در بحرین، یمن، عراق، لبنان و … رسوخ کرده است، اذعان داشت: امروز عراقی هایی که ۸ سال با ایران می جنگیدند،  خود را پیرو تفکر امام می دانند و بسیجی وار در مقابل نیروهای تکفیری ایستاده اند؛ در سوریه نیز بااینکه نظام شیعه ندارند اما تفکر اسلامی در بین آنها وجود دارد که موجب شده حدود ۶ سال در مقابل تمام هجمه ها مقاومت کنند.

حوزه انقلابی از حکومت اسلامی نیرو گرفته و به آن نیرو می دهد/ارتباط بین نظام اسلامی و حوزه انقلابی باید پابرجا باشد

وی با تاکید بر اینکه تفکر انقلاب باید به تمام دنیا صادر شود، اظهار کرد: این امر نیاز به نیروی انسانی دارد که این امر تنها با جهت گیری انقلابی بودن ایجاد می شود، لذا نباید این نیروها منفعل باشند، جزیره ای عمل کنند یا در مواجهه با انقلاب و حکومت اسلامی باشند.

مدیر مدرسه حضرت ولیعصر (عج) انار با بیان اینکه بند بند وجود حوزه انقلابی از حکومت اسلامی نیرو گرفته و به آن نیرو می دهد، خاطرنشان کرد: این ارتباط متقابل بین نظام اسلامی و حوزه انقلابی همیشه باید پابرجا باشد؛ اگر زمانی این ارتباط متقابل وجود نداشته باشد، یعنی حوزه حکومت را رها نموده و حکومت ارتباط خود را با حوزه قطع کند، همان تفکری است که می گوید اسلام نباید در سیاست دخالت کند.

منبع:  گفتگو با ناب نیوز

انتهای پیام/

آخرین اخبار

تبلیغات

تاریخچه

تصویر برگزیده

جشن بزرگ دختران روزه اولی در انار

به گزارش ” انارما ” ؛ عصر دیروز ۱۹فروردین ماه جشن شکرانه دختران روزه اولی همراه با برنامه های شاد و متنوع در مهدیه امامزاده محمدصالح(ع) انار با حضور جمعی از مسئولین و معلمان برگزار شد. این ...

یادداشت های خصوصی