دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ | Monday 29 April 2024

مراسم روز  شهرستان انار با حضور ائمه جمعه انار و امینشهر ،نماینده مردم انار و رفسنجان در مجلس و جمعی از مسئولین در کاروانسرای تاریخی انار برگزار شد. در این مراسم ابتدا سرهنگ مرادی زاده فرمانده ناحیه سپاه انار با گرامیداشت یاد شهدای واقعه هشتم محرم سال۵۷شهرستان انار اظهار داشت:تقدیم سه شهید و ده ها […]

مراسم روز  شهرستان انار با حضور ائمه جمعه انار و امینشهر ،نماینده مردم انار و رفسنجان در مجلس و جمعی از مسئولین در کاروانسرای تاریخی انار برگزار شد.

در این مراسم ابتدا سرهنگ مرادی زاده فرمانده ناحیه سپاه انار با گرامیداشت یاد شهدای واقعه هشتم محرم سال۵۷شهرستان انار اظهار داشت:تقدیم سه شهید و ده ها جانباز و محروح به انقلاب در حالیکه دوماه و چندروز به پیروزی انقلاب مانده بود نشان دهنده اوج وفاداری مردم شهرستان انار به نظام جمهوری اسلامی می باشد.

وی افزود: اوج ارادتمندی مردم انار به شهدا نیز در تشییع شهید گمنام در چندین سال قبل و تشییع شهدای غواص در سال گذشته در اذهان مردم سایر نقاط کشور که این عظمت را مشاهده کردند ماندگار شد.

مرادی زاده با بیان اینکه امروز ما باید  سیره و سبک زندگی شهدا را الگوی زندگی خود قرار دهیم تصریح کرد:شهدا در ابتدای جنگ ، ندای هل من ناصر ینصرنی امام را لبیک گفتند و در میدان حضور یافتند و هرجا که در اوج ولایت و اقتدار بودند میگفتند هرچه ولایت گفت و اگر در عملیاتی هم شکست میخوردند بازهم گوش به فرمان امام (ره) بود و کار آنها مانند حکایت این روز های مسئولین ما نبود  که هرچه پیروزی بود به اسم خود بگذارند و هرچه کم کاری و شکستی بود به گردن دیگری بیندازند.

فرمانده سپاه انار در پایان خاطر نشان کرد: مدیون شهدا هستیم و بایدهمواره از آن عزیزان مدد بگیریم و تا در مسیری که هستیم بتوانیم کار خود را به نحو شایسته انجام دهیم.

در ادامه این مراسم حجت الاسلام منتظری یاد مرحوم شیخ رضا خانی روحانی دوران انقلاب شهر انار را گرامیداشت و گفت:  ایشان در واقعه هشتم محرم از ناحیه گردن دچار جراحت شد که بعد از گذشت سی و چند سال بدلیل همان آسیب گردن درگذشت.

وی ضمن تمجید از تدبیر شورای فرهنگ عمومی شهرستان انار در نامگذاری روز شهرستان انار گفت: خون جوانان انقلابی انار در سال۵۷نتیجه داد و انقلاب اسلامی چندی بعد از آن واقعه خونین به پیروزی رسید.

امام جمعه انار در ادامه تصریح کرد:ما باید دست به دست هم دهیم تا از این فرصت نامگذاری شهرستان انار استفاده کنیم و شهر انار را به جایگاه واقعی اش برسانیم و از این فرصت را که در دوره ای قرار داریم که نماینده مردم انار و رفسنجان در مجلس از برادران یکی از شهدای انقلاب انار است به خوبی استفاده کنیم .

منتظری از مسئولین خواست تا سال آینده بستر راه اندازی نمایشگاهی برای ارائه دستاورد های شهرستان انار در بخش های مختلف ویژه روز گرامیداشت شهرستان انار برپا شود.

در ادامه این مراسم انارکی محمدی نماینده مردم انار و رفسنجان در مجلس با اشاره به حرکات انقلابی مردم انار در دوران پیش از انقلاب گفت:جواد گنجی ، خانم لطفیانی ، حاج جواد محمدی و آقای قنادزاده افرادی هستند که در دوران انقلاب در شهرستان انار به دست نیرو های رژیم بدلیل فعالیت های انقلابی دستگیر شدند و این نشان دهنده سابقه انقلابی مردم انار می باشد.

وی خواستار درنظر گرفتن یک روز کامل برای گرامیداشت روز شهرستان انار شد و گفت: انشالله بتوانیم برنامه ای جامع در یک روز کامل با ارائه دستاور های شهرستان انار برگزار کنیم.

انارکی محمدی در ادامه از برپایی موکب شهرستان انار در کربلای معلی تقدیر کرد و گفت:این حرکت پسندیده یقینا موجب معرفی شهرستان انار در سطح کشور و حتی بین المللی خواهد شد.

نماینده مردم انار و رفسنجان بحرانی بودن وضعیت آب در مناطق انار و رفسنجان را خطری بزرگ قلمداد کرد و گفت: باید در بخش کشاورزی که بیشترین مصرف آب را دارد با استفاده از روش های آبیاری نوین در مصرف آب صرفه جویی کنیم.

وی با اشاره به رونق نسبی بازار پسته گفت: قول هایی در ابتدای فصل برداشت پسته برای رونق بازار دادیم که خوشبختانه تا حدودی وعده ها محقق شد و با همکاری دولت بازار پسته قدری رونق گرفت.

انارکی محمدی  تصریح کرد: باید همت کنیم تا پسته انار و رفسنجان باردیگر بعنوان برند اصلی بازار جهانی معرفی شود .

وی  با تقدیر از تلاش های صورت گرفته در بهبود وضعیت درمانی انار خاطر نشان کرد:نامه معاون وزیر در خصوص راه اندازی بخس سی تی اسکن بیمارستان انار ارسال شده است و این بخش و بخش رادیوگرافی به زودی در بیمارستان انار راه اندازی میشود.

انارکی محمدی در پایان با اشاره به بازگرداندن بیش از ۵۰نفر از معلمین اناری از مناطق جنوبی استان به داخل شهرستان انار برای تدریس گفت:خرسندیم با پیگیری های بعمل آمده و همکاری مسئولین  اینکار بعد از چندین سال انجام شد.

 

img_4739

img_4750

img_4755

img_4761

img_4770

img_4773

img_4776

img_4777

img_4783

img_4785

img_4792

img_4796

img_4809

img_4815

img_4822

img_4831

img_4835

img_4844

img_4847

img_4845

img_4851

img_4848

img_4850

img_4854

img_4855

img_4860

img_4857

img_4867

img_4872

img_4875

انتهای پیام/

دیدگاه کاربران

شاگرد پنج‌شنبه 8 دسامبر 2016 - 10:03 ب.ظ

شهرستان شدن انارمدیون دولت قبل بدانیم

حسین جمعه 9 دسامبر 2016 - 10:33 ق.ظ

ای کاش روز آزادی…
روز آغاز حکومت امام زمان…
رو جشن بگیریم…

آخرین اخبار

تبلیغات

تاریخچه

تصویر برگزیده

جشن بزرگ دختران روزه اولی در انار

به گزارش ” انارما ” ؛ عصر دیروز ۱۹فروردین ماه جشن شکرانه دختران روزه اولی همراه با برنامه های شاد و متنوع در مهدیه امامزاده محمدصالح(ع) انار با حضور جمعی از مسئولین و معلمان برگزار شد. این ...

یادداشت های خصوصی