یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ | Sunday 28 April 2024

احمد انارکی محمدی نماینده مردم انار و رفسنجان در مجلس در گفت و گو با خبرنگار انارما در خصوص مصوبه بخشودگی سود وام های کشاورزی گفت: در خصوص پیگیری اجرای این مصوبه بیش از ۲۰۰نفر از نمایندگان مجلس در نامه ای به رئیس جمهور و همچنین در نطق های میان دستور و تذکر هایی در […]

احمد انارکی محمدی نماینده مردم انار و رفسنجان در مجلس در گفت و گو با خبرنگار انارما در خصوص مصوبه بخشودگی سود وام های کشاورزی گفت: در خصوص پیگیری اجرای این مصوبه بیش از ۲۰۰نفر از نمایندگان مجلس در نامه ای به رئیس جمهور و همچنین در نطق های میان دستور و تذکر هایی در صحن علنی مجلس خواستار اجرا شدن این طرح از سوی دولت شدند و این طرح اکنون در انتظار در نظر گرفتن آیین نامه اجرایی از سوی دولت می باشد.

وی با بیان اینکه این طرح از سوی مجلس تصویب شده و همه چیز منوط به اجرای آن از سوی دولت است گفت: بدلیل مشکلات نقدینگی و کمبود بودجه در دولت بعید میرسد این طرح از سوی دولت در سال ۹۵اجرا شود.

انارکی در ادامه و در پاسخ به سوالی در خصوص میزان پرداخت تسهیلات بانکی برای رونق بازار پسته گفت: کل بودجه ای که برای این بخش مصوب شد ۴۰۰میلیاردتومان بود که از این میزان ۱۷میلیارد تومان طی دوفقره برای شرکت تعاونی پسته رفسنجان و قریب ۱۸میلیارد تومان نیز تسهیلات به صادرکنندگان پسته پرداخت شده است که تمامی این تسهیلات با سود ۱۸درصد بوده است.

وی افزود: همچنان در تلاشیم تا بتوانیم تسهیلات بیشتری با سود کمتر برای رونق بازار پسته جذب کنیم.

نماینده مردم انار و رفسنجان در مجلس در ادامه وضعیت بازار پسته را نسبتا مطلوب عنوان کرد و گفت: اگر به تقویم برگردیم ، در ماه های گذشته بازار پسته روز های بحرانی را سپری میکرد اما خوشبختانه عوامل مختلفی موجب شد تا قدری بازار رونق بگیرد و این امیدواری میرود که پسته روز های مطلوب تری پیش رو داشته باشد.

احمد انارکی محمدی در پایان و در خصوص امکان احیای شرکت تعاونی پسته شهرستان انار گفت: وجود ظرفیت هایی همچون سوله های استاندارد نگهداری پسته در سطح شهرستان و اینکه  تعداد زیادی از مالکین و اعضای شرکت پسته رفسنجان اناری هستند این ظرفیت را ایجاد کرده است که شرکت تعاونی پسته انار راه اندازی شود که البته برای احیای مجدد این شرکت می طلبد با همکاری نهاد های شهرستان تشکیلات اداری و مدیریتی آن شکل بگیرد تا شرکت با شکلی رسمی آغاز بکار کند.

انتهای پیام/

دیدگاه کاربران

محمد شنبه 10 دسامبر 2016 - 1:49 ب.ظ

این چه سودی به کشاورز داره

آخرین اخبار

تبلیغات

تاریخچه

تصویر برگزیده

جشن بزرگ دختران روزه اولی در انار

به گزارش ” انارما ” ؛ عصر دیروز ۱۹فروردین ماه جشن شکرانه دختران روزه اولی همراه با برنامه های شاد و متنوع در مهدیه امامزاده محمدصالح(ع) انار با حضور جمعی از مسئولین و معلمان برگزار شد. این ...

یادداشت های خصوصی