جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ | Friday 26 April 2024

امام جمعه انار گفت: انتظار می رود تمامی اداره ها و نهاد های فرهنگی از مصوبات قرآنی تبعیت کنند و به موضوع قرآن اهمیت قائل شوند.

امام جمعه انار گفت: انتظار می رود تمامی اداره ها و نهاد های فرهنگی از مصوبات قرآنی تبعیت کنند و به موضوع قرآن اهمیت قائل شوند.

به گزارش ” انارما”  جلسه شورای فرهنگ عمومی با موضوع بررسی مشکلات و مسائل موسسات قرآنی و مردم نهاد با حضور امامت جمعه شهرستان، مسؤولان  اداره ها، صبح روز پنجشنبه ۱۶ دی ماه در محل دفتر امام جمعه شهرستان انار برگزار شد.

حجت الاسلام منتظری درخصوص ضرورت اولویت‌بندی فعالیت‌های قرآنی خاطر نشان کرد: (تفسیر،قرائت،حفظ، تبیین مفاهیم)، راهکارهای ترویج فرهنگ قرآنی و راهکارهای احیای نقش مساجد در مهجوریت‌زدایی از قرآن می باشد.

در این جلسه امام جمعه انار ابتدا با تمجید از آمار بالای حافظان قرآن کریم در شهرستان انار  گفت: شهرستان انار در حدود بیش از ۶۰ نفر حافظ کل قران دارد که این جزء افتخارات شهرستان در کل استان کرمان می باشد و افتخارات زحمات موسسات قرآنی را می رساند که در نتیجه باید توجه بیشتری به قرآن کریم و افتخارات آن در شهرستان شود و خداوند قرآن را چراغ هدایت بشری معرفی کرده است.

وی در ادامه به دغدغه مقام معظم رهبری در خصوص اهمیت قرآن اشاره ای کرد گفت:وقتی می‌توانیم بگویم در راه تربیت حفظ به نقطه مطلوب رسیده‌ایم که افراد جامعه بتوانند به‌راحتی و بدون غلط قرآن را تلاوت کنند.

وی در ادامه خاطر نشان کرد: در هر زمان و هر شهرستانی که به آموزه های قرآنی اهمیت داده شده است، آن دوران، زمان و آن شهرستان موفقیت و پیشرفت کشور بوده است ولی متاسفانه استقبال و تجلیل از افتخار آفرین های قرآنی در شهرستان کم شده است و انتظار می رود تمامی اداره ها و نهاد های فرهنگی از مصوبات قرآنی تبعیت کنند و به موضوع قرآن اهمیت قائل شوند.

امام جمعه انار گفت: هفته فرهنگی قرآن و عترت  از دهم تا ۱۶ بهمن ماه امسال در انار برگزار می‌شود.

 

وی  با اشاره به اینکه تا رسیدن به هفته قرآن فضای شهرستان قرآنی می‌شود ابراز امیدواری کرد: همه دستگاه‌ها با مشارکت خود در برگزاری هفته قرآن و عترت بتوانند از این گنجینه نور الهی بهره مند شوند.

در ادامه این جلسه دیگر مسئولین ادارات و نهاد ها از جمله امام جمعه امین شهر ، فرمانده ناحیه سپاه شهرستان ، مسئول ورزش و جوانان ، مسئول اداره اوقاف شهرستان ، شهرداری و شورای شهر انار ، نماینده اداره ارشاد و فرهنگ اسلامی و اصحاب رسانه در انار و دستگاه های مرتبط پیشنهادت و نظرات خود را در خصوص هر چه بهتر برگزار کردن هفته فرهنگی قرآن و عترت ارائه کردند.

گزارش: فاطمه عبداللهی

 

انتهای پیام/

 

آخرین اخبار

تبلیغات

تاریخچه

تصویر برگزیده

جشن بزرگ دختران روزه اولی در انار

به گزارش ” انارما ” ؛ عصر دیروز ۱۹فروردین ماه جشن شکرانه دختران روزه اولی همراه با برنامه های شاد و متنوع در مهدیه امامزاده محمدصالح(ع) انار با حضور جمعی از مسئولین و معلمان برگزار شد. این ...

یادداشت های خصوصی