جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ | Friday 26 April 2024

مسئولان میراث فرهنگی کشور و نماینده یونسکو از آثار تاریخی شهرستان انار بازدید کردند…

مسئولان میراث فرهنگی کشور و نماینده یونسکو از آثار تاریخی شهرستان انار بازدید کردند.

به گزارش انارما ،  پیرو دستور استاندار کرمان (در ستاد اقتصاد مقاومتی شهرستان های انار ، رفسنجان و شهربابک )صبح امروز۸خرداد دکتر طالبیان معاون میراث فرهنگی کشور،دکتر فیلیپ هارمن نماینده یونسکو، روحی معاونت میراث استان ودکتر جهانشاهی معاونت گردشگری استان کرمان به همراه طباطبائی فرماندار انار از جاذبه های میراث فرهنگی و گردشگری شهرستان انار بازدید کردند.

در ابن بازدید مذاکراتی جهت رونق گردشگری و مرمت آثار باستانی شهرستان انار با  فرماندار انار انجام شد.

دکتر طالبیان معاونت میراث فرهنگی کشور در حاشیه این بازدید و در جمع خبرنگاران گفت: درراستای تحقق اقتصاد مقاومتی برنامه های مختلفی دراستان کرمان درنظر گرفته شده است که از جمله آن ، منطقه بندی سه شهر مهم تاریخی وفرهنگی شهربابک ، انار و رفسنجان می باشد.

طالبیان در مورد ارگ تاریخی انار اظهار داشت:  ارگ انار یکی از شاخص ها وسمبل های شهر است که درکنار آن باید خانه تاریخی ابوالحسن خان را مرکز پژوهش قرار دهیم تا انشاالله یکی تیم ملی و بین المللی جهت مرمت وتعمیر ارگ انار به منطقه اعزام خواهد شد.

وی افزوذ: یخدان انار که متاسفانه رها شده باید به فضایی برای رویدادهای فرهنگی تبدیل گردد تا  محلی مناسب برای بازدید عموم باشد و کاروانسرا ، مجموعه امام زاده محمد صالح وزیارتگاه بشرحافی   از جذابیت های معنوی وفرهنگی منطقه است که بسیار اهمیت دارد .

معاونت میراث فرهنگی کشور در پایان خاطر نشان کرد: برای رونق گردشگری درراستای اقتصاد مقاومتی وحفظ ومرمت اماکن تاریخی وفرهنگی از سوی استاندار وشرکت مس قول همکاری داده شده است واین مدل توسعه پایدار درارتباط با اقتصاد مقاومتی دراین منطقه اجرا خواهد شد که امیدواریم بتوانیم درسایر استانها از این تجربه ها استفاده کنیم.

دراین بازدید که با همرایی یکی از متخصصین سازمان یونسکو دکتر فلیپ هارمان کارشناس بین المللی گردشگری پایدار یونسکو همراه بود مجموعه ارگ ساسانی انار که متاسفانه در ۲دهه اخیر بخشی از آن تخریب شده مورد بازدید و بررسی قرار گرفت.

انتهای پیام/

دیدگاه کاربران

مهدی دوشنبه 29 می 2017 - 3:21 ب.ظ

خدا باعث و بانی تخریب این ارگ زیبا رو نیامرزد افسوس

جیمبو دوشنبه 29 می 2017 - 4:15 ب.ظ

عالی….قلعه و سایر اثار تاریخی امین شهر هم بازسازی کنید.

آخرین اخبار

تبلیغات

تاریخچه

تصویر برگزیده

جشن بزرگ دختران روزه اولی در انار

به گزارش ” انارما ” ؛ عصر دیروز ۱۹فروردین ماه جشن شکرانه دختران روزه اولی همراه با برنامه های شاد و متنوع در مهدیه امامزاده محمدصالح(ع) انار با حضور جمعی از مسئولین و معلمان برگزار شد. این ...

یادداشت های خصوصی