دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ | Monday 29 April 2024

نماینده مردم انار و رفسنجان در نشست خبری گفت: انتظار داشتیم کابینه قوی تری انتخاب شود و توقع داشتیم دولت بر اساس شاخص هایی که اعلام می شود کابینه خود را انتخاب کند.

به گزارش ” انارما” ؛ احمد انارکی محمدی در نشست خبری که به مناسبت روز خبرنگار روز گذشته با حضور جمعی از خبرنگاران در دفتر نمایندگی وی برگزار شد گفت: انتظار داشتیم کابینه قوی تری انتخاب شود و توقع داشتیم دولت بر اساس شاخص هایی که اعلام می شود کابینه خود را انتخاب کند.

وی تصریح کرد: موضوع اقتصاد یکی از با اهمیت ترین موضعات کابینه است و انتخاب آقای کرباسیان که کارآمد و عملیاتی هستند می تواند در اقتصاد کشور حرکتی ایجاد نماید.

احمد انارکی محمدی در ادامه افزود: در مجموع ۱۲۰ هزار هکتار باغ پسته در ۲ شهرستان انار و رفسنجان وجود دارد که از این تعداد بیش از ۸۰ هزار هکتار باغ در رفسنجان قرار دارد.
وی تصریح کرد: ۴۰ هزار هکتار باغ در شهرستان های رفسنجان و انار فاقد سند است و از طریق موتور پمپ چاههای کشاورزی مجاز آبیاری می شود که با رایزنی با وزارت جهاد سازندگی قرار شد این باغها با ارائه تسهیلات بلاعوض به کشاورزان به آبیاری نوین تجهیز شود.
وی ادامه داد: مدیریت صحیح منابع آبی به دلیل خشکسالی های موجود در این شهرستانها مد نظر است که تجهیز باغات به آبیاری نوین یکی از راههای صرفه جویی در آب است ضمن اینکه با اجرای این روش مقدار محصول نیز افزایش می یابد.
وی تصریح کرد: ۱۷۴ هزار نفر در شهرستان انار و ۲۴ هزار نفر در رفسنجان زیر پوشش بیمه تأمین اجتماعی هستند و قرار است پلی ‌کلینیک تأمین اجتماعی در رفسنجان در زمینی به مساحت چهار هزار و ۲۰۰ متر مربع احداث شود.
وی عنوان کرد: جاده نوق رفسنجان و محور زرند از حادثه خیز ترین نقاط استان کرمان هستند که برای ۲ بانده‌ شدن این جاده ها رایزنی شده است.
احمد انارکی محمدی بیان کرد: مالیات استان کرمان ۳۱٫۵ درصد افزایش یافته بود که برای کاهش آن در مجلس بحث کردیم.
وی خاطرنشان کرد: در برنامه ششم توسعه یک ‌هزار و ۵۰۰ میلیارد دلار از محل صندوق توسعه ملی برای اشتغال پایدار در مناطق محروم روستایی در سراسر کشور در نظر گرفته شده که امیدواریم امسال بتوانیم این مقدار را جذب کنیم.

انتهای پیام/

آخرین اخبار

تبلیغات

تاریخچه

تصویر برگزیده

جشن بزرگ دختران روزه اولی در انار

به گزارش ” انارما ” ؛ عصر دیروز ۱۹فروردین ماه جشن شکرانه دختران روزه اولی همراه با برنامه های شاد و متنوع در مهدیه امامزاده محمدصالح(ع) انار با حضور جمعی از مسئولین و معلمان برگزار شد. این ...

یادداشت های خصوصی