شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ | Saturday 27 April 2024

در روز سوم مهرماه  مصادف باچهارم محرم الحرام و با آغاز هفته امر به معروف و نهی از منکر زنگ این فریضه ، صبح امروز  بصورت نمادین در مدرسه دبیرستان دخترانه دوره اول مرحوم اسماعیلی انار نواخته شد.

به گزارش ” انارما ” ؛ در روز سوم مهرماه  مصادف باچهارم محرم الحرام و با آغاز هفته امر به معروف و نهی از منکر زنگ این فریضه ، صبح امروز  بصورت نمادین در مدرسه دبیرستان دخترانه دوره اول مرحوم اسماعیلی انار نواخته شد.

در این مراسم امام جمعه انار، مسئول آموزش و پرورش، مسئولان نظامی و انتظامی و جمعی از دیگر مسئولین شهرستان حضور داشتند.

 امام جمعه انار در آیین گرامیداشت احیای امر به معروف ونهی از منکر در جمع دانش آموزان دبیرستان دخترانه مرحوم اسماعیلی خاطرنشان کرد : امر به معروف و نهی از منکر احساس تکلیف کردن در برابر عملکرد دیگران است.

حجت الاسلام حسن منتظری، امام جمعه انار در این مراسم با با بیان اینکه قیام امام حسین(علیه السلام) بر پایه امر به معروف و نهی از منکر بود، اظهار کرد: امام حسین(علیه السلام) یکی از اهداف قیامشان را احیا سنت جدشان و امربه معروف و نهی از منکر می‌دانند چرا که اسلام در آن زمان دچار انحراف شده بود و حاکمان ظلم و جور منکرات را انجام و معروفات را فراموش کرده بودند.

حجت الاسلام منتظری با بیان اینکه ما در مقابل رفتارهای همدیگر مسئول هستیم، تصریح کرد: نباید نسبت به حوادثی که اطراف ما می‌افتد بی‌تفاوت باشیم چرا که بی‌تفاوتی جامعه را به سوی نابودی و فنا می‌کشاند.

امام جمعه انار با اشاره به اینکه امر به معروف و نهی از منکر کردن از ویژگی های بهترین امت هاست، اظهارکرد: در مقابل بدی های دیگران احساس تکلیف کنیم و نگوییم که به من ربطی ندارد.

حجت الاسلام منتظری، امر به معروف و نهی از منکر را وظیفه شرعی و جزء واجبات دانست و خاطرنشان کرد: امر به معروف و نهی از منکر یکی از فروع دین ماست همچنان که نماز و روزه گرفتن برای ما واجب است امر به معروف و نهی از منکر نیز واجب شرعی است که با شرایطش باید انجام دهیم.

گفتنی است، هفته اول ماه محرم الحرام به عنوان هفته احیاء امر به معروف و نهی از منکر نامگذاری شده است و آیین گرامیداشت هفته احیا امربه معروف و نهی از منکر با حضور امام جمعه انار،مدیر آموزش و پرورش،معاون پرورشی، اعضای شورای شهر و مسئولان نظامی و انتظامی شهرستان در دبیرستان دخترانه دوره اول مرحوم اسماعیلی برگزار شد.

 

دیدگاه کاربران

پ سه‌شنبه 26 سپتامبر 2017 - 1:47 ب.ظ

آقای …شما خودتان برای یک بار هم که شده امر به معروف کردین؟؟ اگه اون سایت عکس دختر خودتونو پخش کنه بازم ساکت میشینین؟؟
یکی از دلایلی که سایت انارما کم بازدیده اینه که فقط از مسئولین تبلیغ میکنه

آخرین اخبار

تبلیغات

تاریخچه

تصویر برگزیده

جشن بزرگ دختران روزه اولی در انار

به گزارش ” انارما ” ؛ عصر دیروز ۱۹فروردین ماه جشن شکرانه دختران روزه اولی همراه با برنامه های شاد و متنوع در مهدیه امامزاده محمدصالح(ع) انار با حضور جمعی از مسئولین و معلمان برگزار شد. این ...

یادداشت های خصوصی