دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ | Monday 29 April 2024

جلسه شورای شهر انار با محوریت بررسی و ارزیابی طرح احداث نیروگاه های خورشیدی در شهرستان انار با حضور جمعی از کارشناسان و فرهیختگان برگزار شد…

به گزارش انارما ، شامگاه یکشنبه ۵آذر جلسه شورای شهر انار با محوریت بررسی و ارزیابی طرح احداث نیروگاه های خورشیدی در شهرستان انار با حضور جمعی از کارشناسان و فرهیختگان برگزار شد.

در ابتدای این جلسه انارکی محمدی رئیس شورای شهر با تبریک هفته بسیج گفت: بسیج یعنی روحیه جهادی و مصداق آن این جلسه است که اگر قرار بود بروکراسی اداری را برای برگزاری این جلسه با حضور کارشناسان طی کنیم مطمئنا به این آسانی برگزاری آن محقق نمی شد و ما خرسندیم که فرهیختگان و کارشناسان حاضر در جلسه مشتاقانه دعوت ما را برای شرکت در این جلسه پذیرفتند.

وی در خصوص احداث نیروگاه های خورشیدی در انار گفت: استفاده از انرژی خورشیدی برای منطقه انار یک پدیده نوظهور است و اگر اکنون از آن استفاده نکنیم یقینا در آینده به عدم استفاده از این فرصت غبطه خواهیم خورد.

رئیس شورای شهر در ادامه تصریح کرد: امید است بتوانیم در  این جلسه با ارزیابی کارشناسی  طرح را در ابعاد مختلف مورد بررسی قرار دهیم و به این نکته توجه داشته باشیم که ملاک ما در اجرای این طرح در شهرستان منفعت عمومی برای مردم می باشد.

در ادامه جلسه طالبی از کارشناسان برق استان با تشریح جزئیات و بخش های مختلف نیروگاه های خورشیدی گفت: نیروگاه خورشیدی علیرغم اینکه در زمان احداث نیاز به تخصص بالایی دارد اما بعد از احداث نیازی به تخصص بالا در زمینه بهره برداری نیست.

وی افزود: با توجه به افزایش متقاضیان اجرای طرح های خورشیدی در سطح کشور از سال ۹۴ قیمت های خرید برق از سوی دولت کاهش یافت و از آن زمان دیگر  قرارداد های نهایتا ۲۰ساله با متقاضیان بسته می شود.

طالبی در خصوص ظرفیت تولید برق در شهرستان انار گفت: در شهر انار نهایتا بین ۹تا ۱۰مگا وات  میتوان ماهانه برق تولید و وارد مدار برق اصلی شهر کرد و  مدار جوابگوی تولید بیشتر از این میزان را نیست.

این کارشناس برق در بخش دیگری از صحبت هایش تصریح کرد: تاکنون هیچ گونه مجوز لازمی برای راه اندازی نیروگاه تولید برق خورشیدی صادر نشده است و تحقق این موضوع تنها در صورت فراهم کردن و دریافت زمین امکان پذیر خواهد بود.

در ادامه جلسه قدیری رئیس دانشگاه آزاد انار با بیان اینکه دانشگاه آزاد انار تاکنون درخواست ایجاد دو نیروگاه ۱۰۰کیلو واتی داده است گفت: منتظر دریافت پاسخ از نهاد مربوطه هستیم .

وی به اجرای طرح بصورت مشارکتی و مجموعه ای اشاره کرد و گفت: حداقل ۴۰میلیارد تومان هزینه برای احداث یک نیروگاه برای سقف ظرفیت تولید برق در انار لازم است که مطمئنا این انگیره برای سرمایه گذاران برای حضور اینچنینی در این طرح وجود ندارد و بر این اساس باید برای این اجرای این طرح به شکل سهامی عمل شود.

در ادامه جلسه دکتر مهرابی از فرهیختگان اناری با تاسف از تب زودگذر مسئولان انار در پیگیری طرح ها گفت: از سال ۸۱تاکنون در پست های مختلف شهرستان اعم از فرماندار و شهردار و شورای شهر در مقاطع مختلف مسئولین مربوطه از ما برای اجرای طرح های مختلف کمک خواستند و هربار هم پیگیری هایی صورت میگرفت اما متاسفانه خیلی زود این تب فروکش میکرد و انتظار می رود اکنون  پیگیری احرای این طرح در شهرستان انار به سرنوشت طرح های قبلی دچار نشود.

در ادامه این جلسه شهرداری انار برای اجرای این طرح در انار اعلام آمادگی کرد و گفت: برای شهرداری با توجه به هزینه های بالایی که در بخش مصرف آب و برق دارد صرفه بسیار بالایی  اجرای این طرح دارد و در صورت موافقت شورای شهر میتوان در فضاهایی که در اختیار داریم مانند زمین های محوطه کشتارگاه دام انار برای اجرای این طرح سرمایه گذاری کنیم.

در ادامه این جلسه مقرر شد طرح پزوهشی احداث نیروگاه خورشیدی در شهرستان انار تا پایان آذرماه سال جاری به شکل مکتوب آماده شود و برای اجرا در دستور کار و پیگیری قرار گیرد.

انتهای پیام/

آخرین اخبار

تبلیغات

تاریخچه

تصویر برگزیده

جشن بزرگ دختران روزه اولی در انار

به گزارش ” انارما ” ؛ عصر دیروز ۱۹فروردین ماه جشن شکرانه دختران روزه اولی همراه با برنامه های شاد و متنوع در مهدیه امامزاده محمدصالح(ع) انار با حضور جمعی از مسئولین و معلمان برگزار شد. این ...

یادداشت های خصوصی