پنج شنبه ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ | Thursday 2 May 2024

عاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری کرمان گفت: بانکها ظرف یک هفته برای رفع مشکل اسناد خزانه پیشنهاد ارائه کنند که در غیر اینصورت این اسناد برای تاسسیات زیربنایی واحدهای تولیدی و خدماتی هزینه خواهد شد…

به گزارش انارما ، محمدجواد فدائی در نشست شورای عالی بانکهای استان در سالن پیامبر اعظم (ص) استانداری ضمن تشریح استفاده از اسناد خزانه برای یارانه سود تسهیلات بانکی افزود: بر اساس اعلام نماینده دیوان محاسبات، این اسناد باید در سال جاری به هزینه قطعی منظور شود و در غیر این صورت خلاف مقررات خواهد بود.

وی اظهار کرد: طرفی بانکها نمی توانند قبل از وصول وجه، اسناد خزانه را به هزینه قطعی منظور کنند.

وی با اشاره به مشکل تاخیر پرداخت های بانکها به جایگاههای عرضه مواد سوختی و موارد مشابه تصریح کرد: این مشکل در سطح ملی مطرح است و حل آن در حد اختیارات شورای عالی بانکهای استان نیست و باید از سوی بانک مرکزی پیگیری و مرتفع شود.

فدائی همچنین به مشکلات باغداران استان بویژه شهرستان انار که بدلیل نداشتن محصول و حوادث طبیعی قادر به پرداخت بدهی های خود به بانک ها نیستند، اشاره و خاطرنشان کرد: در این نشست مقرر شد کشاورزان از طریق کمیته تبصره ۱۱ مدیریت بحران به بانک معرفی شوند و بانکها نیز با دریافت ۱۰ درصد از بدهی، مانده بدهی آنها را به مدت سه سال با اقساط سالانه تقسیط مجدد کنند.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری کرمان گفت: به منظور واقعی کردن آمار تسهیلات پرداختی از ردیف های رونق تولید، مستقیم و انتقالی سال ۹۵ از طریق ثبت در سامانه مربوطه، بانک ها باید کلیه پرداخت های خود را در این سه ردیف در همه بخش های اقتصادی طی نامه ای به سازمان صنعت، معدن و تجارت استان و اداره کل جذب سرمایه گذاری استانداری اعلام کند تا اقدامات و پیگیری های لازم توسط این مراجع برای ثبت در سامانه انجام شود.

انتهای پیام/

آخرین اخبار

تبلیغات

تاریخچه

تصویر برگزیده

جشن بزرگ دختران روزه اولی در انار

به گزارش ” انارما ” ؛ عصر دیروز ۱۹فروردین ماه جشن شکرانه دختران روزه اولی همراه با برنامه های شاد و متنوع در مهدیه امامزاده محمدصالح(ع) انار با حضور جمعی از مسئولین و معلمان برگزار شد. این ...

یادداشت های خصوصی