سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ | Tuesday 19 March 2024

جریان رسانه‌ای کشور باید خود به این خود باوری برسد که با حمایت همه جانبه از تولیدات داخلی زمینه استفاده بیشتر مردم را از تولیدات داخلی فراهم کرده و به رسالت اصلی خود که همان وفاداری به مردم و منافع آنهاست به خوبی عمل نماید.

به گزارش ” انارما ” ؛  بنا بر سنت همه ساله در نامگذاری سال توسط مقام معظم رهبری، سال ۱۳۹۷ به نام سال حمایت از کالای ایرانی لقب گرفته است. این شعار در ادامه مسیری است که مقام معظم رهبری در طی یک دهه گذشته مبنی برانتخاب شعارهایی در راستای افزایش رفاه اقتصادی در کشور انتخاب می‌کند.

در طی یک دهه گذشته تاکید معظم‌له بر اهمیت مباحث اقتصادی در کشور در جهت افزایش رفاه و میزان رضایت‌مندی در جامعه بوده است.

در تمامی این سال‌ها جریان رسانه‌ای در کشور تلاش می‌کرد تا به شکل‌های مختلف از این جریان حمایت نماید و سعی در تحقق یافتن آن داشته است. اما در سال ۹۷ این تلاش باید بسیار بیشتر از گذشته باشد.

دلیل این امر هم نوع شعار انتخاب شده در این راستاست. حمایت از تولید داخلی مفهومی بسیار گسترده است که شامل حال تمامی تولیدکنندگان و حتی مصرف کنندگان هم خواهد بود.

شناسایی درست و صحیح تولیدکنندگان موفق در جامعه و تلاش برای شناساندن آنها همراه با محصولاتشان از مهم‌ترین وظایف جریان رسانه‌ای در این بخش است.

در این راستا باید علاوه بر معرفی صنایع دستی و سنتی موجود در سطح جامعه که طرفداران بسیاری را به خود مشغول کرده است از صنایع جدید و با تکنولوژی بالا نیز حمایت‌های لازم را به عمل آورد تا تمامی مصرف‌کنندگان از ظرفیت‌های دقیق کشور مطلع شود.

ایجاد فرهنگ صحیح استفاده از کالاهای تولید داخل در بین مردم عادی نیز از دیگر وظایف جریان رسانه‌ای است. متاسفانه امروزه در جامعه استفاده از کالاهای ساخت کشورهای بیگانه به نوعی تجدد خواهی و پرستیژ محسوب می‌شود و هر چقدر این استفاده بیشتر باشد این پرستیژ نیز افزایش خواهد یافت.

بسیار از مردم جامعه به دلیل تبلیغات بسیار مسموم در این بخش استفاده از کالاهای ساخت داخل را یک ضعف و از دست دادن سرمایه خود تلقی می‌کنند و این باور در عوام مردم وجود دارد که کالاهایی با ساخت خارجی بسیار مرغوب‌تر و کیفی‌تر از کالاهای ساخت داخل است.

این عدم خود باوری در بین مردم سبب ایجاد خسارت‌های سنگین اقتصادی به جامعه شده است و زمینه بیکاری گسترده جوانان را فراهم کرده است. مردم باید باور کنند که با خرید کالاهای ایرانی برای فرزندان خود شغل ایجاد می‌کنند و زمینه پیشرفت آنها را فراهم می‌کنند.

جریان رسانه‌ای کشور موظف است تا با فرهنگ‌سازی صحیح در این راستا حس اعتماد عمومی به تولیدات داخلی را افزایش دهد و جلوی سوءاستفاده جریان‌های معاند را بگیرد.

همچنین وظیفه دیگر جریان رسانه‌ای ایجاد نیاز و هدایت تولیدکنندگان در جامعه به سمت نیازهای اصلی و مغفول مانده مردم است. در طی سال‌های گذشته به‌ویژه در حوزه فضای مجازی شاهد رشد چشمگیر تولیدات داخلی در این بخش بوده‌ایم و جریان رسانه‌ای توانسته است تا تولیدکنندگان را به این بخش‌ها هدایت کند.

طراحی و تولید اپلیکیشن‌هایی که در صدد برطرف کردن نیازهای مردم بوده‌اند از مهم‌ترین این موارد است. همچنین بازی‌ها، نرم‌افزارهای بومی، استارت آپ‌های تجاری و غیره از مهم‌ترین این فعالیت‌هاست.

جریان رسانه‌ای کشور باید خود به این خود باوری برسد که با حمایت همه‌جانبه از تولیدات داخلی زمینه استفاده بیشتر مردم را از تولیدات داخلی فراهم کرده و به رسالت اصلی خود که همان وفاداری به مردم و منافع آنهاست به خوبی عمل کند.

آخرین اخبار

تبلیغات

تاریخچه

تصویر برگزیده

بازدید مدیرکل تبلیغات اسلامی استان از مسجد تاریخی خواجه شریف انار

به گزارش پایگاه خبری “انارما”، حجت الاسلام والمسلمین شهابی مدیر کل تبلیغات اسلامی استان کرمان در بدو ورود به شهرستان انار باحضور درحرم امامزاده محمد صالح به مقام این آستان مقدس و شهیدان سر ...

یادداشت های خصوصی