سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ | Tuesday 19 March 2024

چند روز پیش سوم خرداد بود اما انگار نه انگار مراسمی به عنوان شب شعر و خاطره ، آزادسازی خرمشهر در این روز که مهمترین اتفاق ۸ سال دفاع مقدس رخ داده است

به گزارش ” انارما ” ؛هر مناسبتی که از راه می‌رسد، مسئولان فرهنگی و هنری دستگاه‌های مختلف به اقتضای وسعت مراکز و مناطق تحت پوشش خود نسبت به آن با چاپ پوستر و بنر و نصب آنها در مکان های مختلف واکنش نشان می‌دهند و یاد آن مراسم را گرامی می‌دارند.

نیازی نیست برای به یادآوری مناسبت سوم خرداد به تقویم نگاه کنیم چرا که در ایرن از کوچک و بزرگ، زن و مرد همه می‌دانند در این روز چه اتفاقی رخ داده است. این روز یادآور غرور ملی برای ملتی است که ۸ سال با نه یک کشور که با چندین کشور در جنگ بود.فرقی نمیکند متعلق به کدام نسل باشید؛ برای دانستن رویدادی که سوم خرداد رخ داده است لازم نیست دهه پنجاهی یا شصتی باشید! چرا که دهه هشتادی‌ها هم می‌دانند در این روز چه اتفاقی افتاده است.

آقایان صیادی و غلامرضایی از رزمندگان هشت سال دفاع مقدس پس از خاطره گویی آن دوران و نحوه شهادت شهید علی اصغر احمدی و شهید ارجمندی در پایان از مسئولان شهری به جد بدلیل عدم حضور و عدم اطلاع رسانی عمومی گلایه کردند و اذعان داشت همانطور که مراسمات نیمه شعبان و ماه رمضان بخوبی اجرا میشود به موضوع دفاع مقدس نیز بیشتر پرداخته شود چرا که آثار بسیار ارزشمندی در این زمینه داریم که از آن غفلت شده است.
اما متاسفانه علی رغم اطلاع رسانی خوبی که نشد و  بدون حضور حداکثری مردم همیشه در صحنه شهرستان ٬ حضور مسئولین شهرستانی به طرز غیر قابل باوری ناامید کننده بود و بار دیگر شاهد تکرار دومینوی عدم حضور روسای ادارات در برنامه های ملی مذهبی بودیم.کی قرار است این اتفاق ناخوشایند به پایان برسد را خدا میداند.

انتهای پیام/

مطالب مرتبط

آخرین اخبار

تبلیغات

تاریخچه

تصویر برگزیده

یادداشت های خصوصی