جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ | Friday 26 April 2024

 تقاطع بلوار آیت الله خامنه ای انار که در چند روز اخیر توسط شهرداری مسدود شده و اعتراضاتی در پی داشته باید از چند جهت مورد دقت قرار گیرد

به گزارش ” انارما ” ؛ تقاطع بلوار آیت الله خامنه ای که در چند روز اخیر توسط شهرداری مسدود شده و اعتراضاتی در پی داشته باید از چند جهت مورد دقت قرار گیرد.

۱- مردمی که به این مساله معترض بودند به دو نکته اشاره میکنند: اول اینکه با مسدود شدن این چهارراه باعث میشود رانندگان و خصوصا راکبین موتور سیکلت از سمت چپ حرکت کنند که این امر برای ساکنین اطراف تقاطع خطرآفرین است، دومین اعتراض ایشان هم بر این اصل استوار است که بسته شدن این تقاطع باعث جدا شدن کوی علی ابن الحسین از شهر انار میشود!
در مورد نگرانی اول که یک انتقاد درست و به جا هست باید نیروی انتظامی ورود کرده و تا مدتی با اعمال جریمه از تخلف احتمالی رانندگان جلوگیری کند تا به مرور این مساله عادی شود.
اما در مورد گلایه ی دوم هیچ مبنای منطقی و قابل درکی وجود ندارد.
بعد از بسته شدن تقاطع مذکور دوربرگردان هایی در فاصله ی ۱۰۰ متری از تقاطع از دو طرف ساخته شده است ، آیا برای ۱۰۰ متر راه بیشتر یک محله از شهر جدا میشود؟ این دیگر چه منطق غلطی است که برخی دارند.

۲- قاطعیت در اجرای تغییرات درست و کارشناسی شده باید از ویژگی های یک مسئول باشد، متاسفانه در شهر انار “مردم داری” تفسیر غلطی پیدا کرده و برخی مسئولین مردم داری را در کوتاه آمدن در برابر خواسته های بخش کوچکی که بعضاً حرف درستی هم نمیزنند میدانند .
در این مورد خاص اگر این مساله مصوبه شورای ترافیک است( هرچند که مصوبه ی مکتوب نباشد و تایید لسانی باشد) جا دارد که مسئول مربوطه قاطعانه از شهرداری حمایت کند. اگر در طرح جامع شهری این تقاطع بسته است جا دارد شهرداری با انتشار نقشه مربوطه، قاطعانه پای کار بایستد . و اگر هم اقدام خودسرانه بوده متواضعانه عذرخواهی کرده و تقاطع گشوده شود.

۳- در همه جای دنیا،رسانه، برای انعکاس اخبار و خواسته های مردم تشکیل میشود اما در کمتر جایی رسانه ها برای گدایی کردن مخاطب به هر حوزه ای که حتی کوچکترین اطلاعی از موضوع مربوطه ندارند وارد میشوند و شاید این موضوع محدود به شهر انار و آن هم توسط کسانی انجام می شود که ید طولایی در حرفهای غیرکارشناسی دارند و برخی آراء و نظرات غیرمنطقی و بعضا خنده دار آنها تا مدتها مورد تمسخر اهل علم قرار میگیرد.

۴- بحث نافرمانی های مدنی، خاصه امروز که کشور در شرایط مطلوب اقتصادی قرار ندارد یک بحث کاملا جدی است.
شایسته نیست در این شرایط هر مساله ی کوچکی مستمسکی در دست افراد معلوم الحال برای ایجاد نارضایتی عمومی قرار بگیرد.

انتهای پیام/

دیدگاه کاربران

من دوشنبه 18 ژوئن 2018 - 12:45 ب.ظ

لایک

ناشناس سه‌شنبه 19 ژوئن 2018 - 7:23 ق.ظ

سلام این بلوار خط واحد ندارد و موتور و ماشین دست چپ می روند لطفا رسیدگی شود تا حادثه ای رخ نداده

سعید چهارشنبه 20 ژوئن 2018 - 1:44 ب.ظ

همون اول گفتیم شهردار توضیح بده اما نه تنها توضیحی نمیدن بلکه در سکوت کامل ادامه روند پروژه رو اجرا میکنه . این یعنی توهین و خودکامگی یک مسئول

ناشناس چهارشنبه 20 ژوئن 2018 - 9:36 ب.ظ

برو شهرهای دیگه ببین چه جور خجالت بکشید چهاربستن هنر نیست

مطلع دوشنبه 25 ژوئن 2018 - 12:32 ب.ظ

قابل توجه ساکنین کوچه های بعد از مدرسه سما:
جهت دور باطل نزدن شما عزیزان پیشنهاد میشه از کوچه ی بعد از آموزشگاه گویش و قبل از سرعت گیر عبور و مرور کنید و جلو ی مدرسه سما و از بریگی اونجا وارد بلوار آیت الله خامنه ای شوید و به سمت منزل بروید. چاره ی دیگری نیست …

اناری چهارشنبه 27 ژوئن 2018 - 1:35 ب.ظ

یعنی چی؟ ما اهالی کوچه غفاری ۶ نمیذاریم از این کوچه عبور مرور بشه. باید بلوار باز بشه

آخرین اخبار

تبلیغات

تاریخچه

تصویر برگزیده

جشن بزرگ دختران روزه اولی در انار

به گزارش ” انارما ” ؛ عصر دیروز ۱۹فروردین ماه جشن شکرانه دختران روزه اولی همراه با برنامه های شاد و متنوع در مهدیه امامزاده محمدصالح(ع) انار با حضور جمعی از مسئولین و معلمان برگزار شد. این ...

یادداشت های خصوصی